Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1183
I følge en artikkel i papir utgaven av Haugesunds Avis, kan man bli anmeldt for å informere butikken Euronics om at deres nettverk står åpent.

Ettersom denne ikke står i nettutgaven, så har jeg skannet den.

http://images4.pictiger.com/thumbs/8e/ba060657b380406bb7e0d178f0009f8e.th.jpg http://images4.pictiger.com/thumbs/84/94a8e0c642f5307ac605d64443b24f84.th.jpg

Upload Jpg with PicTiger

Trykk på bildene for full versjon av bildet.
Utakknemlige jævler syns nå jeg.

Siden folk er så glad i å sammenligne åpne nett med ulåste dører, hadde du anmeldt naboen din fordi han forteller at du glemte å låse døra?
Limited edition
Moff's Avatar
Sammenligningen blir vel litt anderledes: Du sier fra til naboen at døra hans er åpen når du allerede står inne i stua hans.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette blir vel helt feil ifølge det jeg har hørt fra datatilsynet.

Bedrifter som har sensitiv data liggende åpent mot nettet kan bli tiltalt sist jeg sjekket.
Tanken var god, hvorfor skal egentlig da anmelde det?
Greit nok, hvorfor skulle han sjekke ut om det var åpent eller ikke, men gjort er gjort og Euronics burde være takknemmelig for at noen gadd å si ifra.
Sitat av Moff
Sammenligningen blir vel litt anderledes: Du sier fra til naboen at døra hans er åpen når du allerede står inne i stua hans.
Vis hele sitatet...
Men det er jo lov å surfe på usikrede nettverk. Det er jo ingenting som tilsier at personen som meldte fra snoket i filene (noe jeg tviler på, da hadde ikke jeg meldt ifra etterpå), eller at han var på nettverket deres i det hele tatt (kan ha fått nettverket opp som tilgjengelig, og meldt ifra uten å koble opp til det).

RichiRich: Nettopp det jeg mener, rar måte å si takk på.
Sist endret av trigger; 15. august 2007 kl. 22:19.
Oi, jeg har tilgang på 5-6 trådløse nett her, kan vel regne med 10 -12 års fengsel nå
Kunne hende han satt i et senter, og søkte etter trådløre internett, så fant han den... usikret.