Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1542
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Noen som har tips et godt program for overvåkning via et webkamera?
Programmet skal brukes på en maskin som skal stå uten noen tilkobling til skjerm, mus og tastatur, så det må starte opp og begynne å overvåke automatisk når windows starter.
Det viktigste kravet er at det ikke skal kreve så mye. Maskinen er en 800 mhz via.
Bruker Digi-Watcher nå, det fungerer greit, men er ute etter noe krever mindre av maskinen.
Komprimering av filmene er ikke nødvendig, har nok av harddiskplass.
GOTCHA!
VisionGS
Guardian II

Guardian II can secretly record full audio and video at specified start times!
Vis hele sitatet...
Sist endret av Turbolego; 2. august 2007 kl. 01:13.
Av de programmene var det bare Guardian II som interesserte jeg, og der fikk jeg runtime error 76 "Path not found"
Sist endret av Crabman; 7. august 2007 kl. 14:14.
Hmm, dersom du har vært borti Linux før vil jeg anbefale Damn Small Linux som er en liten linux-distro som er perfekt til slike enkle ting.
Problemet kan dog være å få til webcamera i Linux, noe som kan være litt klumsete.
Men jeg har med stor fordel brukt DSL i en laptop som jeg skal benytte som digital bilderamme og den booter og logger inn som en drøm.
Gi en lyd dersom du trenger linker o.l så skal jeg grave frem litt
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Trådstarter
Prøver meg på GOTCHA! nå.
Problemet kan dog være å få til webcamera i Linux, noe som kan være litt klumsete.
Vis hele sitatet...
Det er grunnen til at jeg holder meg unna linux. Hvis man skal få til noe til litt annet enn det som er helt standard, må gjennom en menge configfiler.
Ellers kjenner jeg til DSL, og må si at den lever godt opp til navnet. Utrolig funksjonelt OS til å være på 50MB.