Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 759
Jeg har slitt med alvorlig depresjon i 6-6år. Har vært gjennom det meste av behandling som staten har og by på, og fått mye og god hjelp.
Allikevel kommer de tunge tankene og forpester hverdagen. Jeg har blitt anbefalt av lege å søke alternativt i tillegg til det etablerte og som en del av det ønsker jeg å skaffe meg best mulig kunnskap om bruk av sopper som fluesopp, fleinsopp og andre.jeg vil gjerne lære om behandling av av sopp, dosering, fordeler og ulemper og ikke minst høre hvilke erfaringer dere har som har brukt dem. Jeg har ingen rusproblem selv og har aldri hatt det. Jeg ønsker ikke å ruse meg på sopp men lære om behandlings potensialet de kan ha.
Fleinsopp ga meg verdifull perspektiv som løftet depresjon jeg slet med den gang.
Hvis du går inn på tråden "rus mot traumer" så får du en del innsyn i mye av det.
Selvom det ikke er spesifisert med mengder, hyppighet og alt slikt så kan det være et greit sted å begynne ihvertfall
Sitat av Jerna Vis innlegg
Fleinsopp ga meg verdifull perspektiv som løftet depresjon jeg slet med den gang.
Vis hele sitatet...
Lyst til å dele perspektivet soppen gav deg?
Sitat av BadtotheBone Vis innlegg
Lyst til å dele perspektivet soppen gav deg?
Vis hele sitatet...

Det er vanskelig for meg å omsette den opplevelsen til ord.

Kort forklart jeg kjente på en sterk følelse av at jeg hørte til her på jorda og følte meg som en del av universet istedenfor en isolert celle.

Det var en deilig følelse å kjenne på. Som vedvarte i lang tid etterpå.

Evner å se ting fra en annen side enn tidligere og det kan løfte sløret på noen mysterier.

Har opplevd at det føles som jeg forstår meg selv og verden bedre etterpå.
Annbefaler å se: Soppens fantastiske verden, på netflix. Mikrodosering av pcilocybinsopp og sammen med lionsmane har gitt bra resultater for flere jeg kjenner.

Mvh