Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3157
Anonym bruker
"Trygg Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva tenker dere om og kjøpe øl kl 8? Er man en tørst stakkar når man handler så Tidlig? Er det salg da egentlig?
08.30

Ja
Sist endret av Astro Man; 9. desember 2023 kl. 04:14.
Anonym bruker
"Trygg Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Starter salget da? Er det opp til butikkene?
Anonym bruker
"Ulykkelig Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde bare dette vært enkel info for alle å finne.. /s


Salg og utlevering av alkoholholdig drikk gruppe 1 kan skje fra kl. 08.00 til kl. 18.00. På dager før søn- og helligdager skal salget opphøre kl. 15.00. Dette gjelder ikke dagen før Kristi Himmelfartsdag.
Kommunestyret kan generelt for kommunen eller for det enkelte salgssted innskrenke eller utvide tiden for salg i forhold til det som følger av første ledd. Salg og utlevering av drikk som nevnt i første ledd er likevel forbudt etter kl. 20.00 på hverdager, og etter kl. 18.00 på dager før søn- og helligdager unntatt dagen før Kristi Himmelfartsdag.

Er du så redd for å bli sett ned på av kassa personalet så kjøp noe litt mer eksotisk enn det alkisene i trygdeboligene i nabolaget kjøper..
Anonym bruker
"Trygg Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja det varierer i kommune til kommune?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det varierer i kommune til kommune?
Vis hele sitatet...
Kjøp det med en pakke bind eller tamponger. Da vil ingen se på det som merkelig Ja , salgstidene er opp til kommunen.
Sist endret av WierdoZ; 9. desember 2023 kl. 07:18.
Kjøp dagen før så slipper du problemet. Det er kun planlegging. Må du kjøpe så tidlig, har du kanskje et alkoholproblem? (Og det er vel det kassadama vil tenke).
Var i Oslo og skulle kjøpe frokost og en sekser rundt halv ni på morgenen. Var ikke klar over at øl ikke kunne kjøpes før ni(det er kommunale bestemmelser) satte opp den største geipen jeg har sett: nei! Øl er ikke før ni! Ja, ja. Hun var vel furt fordi jeg kan drikke øl og kose meg mens hun må jobbe…

Godt jeg er hjemme i gokk igjen og kan kjøpe øl kl 8 !

Mvh
Ditt liv, dine valg. Hvorfor bry seg om hva en butikkansatt eventuelt måtte tenke/mene om at du kjøper øl idet ølsalget starter?
Det kan være flere grunner til at folk handler tidlig eller sent. Det virker som om å kjøpe øl tidlig er et problem for deg. Hvorfor det tror du?

Personlig så tror jeg det er få som bryr seg om når du kjøper ølet ditt.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har kjøpt 08.00 mange ganger. Drukket meg brisen/halv full på tog å buss mange ganger. Har ikke Drukket en dråpe alkohol på 4 mnd, av den enkle grunn at det er bortkastet penger å en jævlig kjedelig rus med nesten 0 eufori. Så nei du trenger absolutt ikke å ha et alkoholproblem om du så drikker 5 ganger i uken i en mnd. Du har først et problem når du ikke klarer å gå forbi alkoholutsalget uten å kjøpe. Men med litt viljestyrke er det fullt mulig å komme seg ut av avhengigheten.
"Det virker som om å kjøpe øl tidlig er et problem for deg. Hvorfor det tror du?"

"Du har først et problem når du ikke klarer å gå forbi alkoholutsalget uten å kjøpe."

Disse traff meg. På tide å revurdere ølinntaket mitt, merker jeg. Blir fort to sixpacks i uka.
Jeg dømmer inni meg mens jeg ser folk kjøpe øl tidlig på morgonen, tenker inni meg for en svak alkis.

Så husker jeg at jeg er tidlig her på morgenen pga jeg har vært høy på weed og heroin hele kvelden og skal handle godteri før jeg hiver i meg masse zoplikon og legger meg. Har ringt inn syk også, så jeg er Ikke så mye bedre selv
I Kristiansund kunne man for inntil ca 10 - 15 år siden få seg en øl klokka 7 på morgenen. For det er da Nordmørskafèen åpnet.
Og så kunne man spise blainnabaill til. Eller flesk og duppe. Eller mange andre matretter.
Men ingen av dem som gikk der klokka 7 for en halvliter var særlig sultne.
Har samtlige ganger dratt kl 8 på butikken, trist? Ja. Bryr jeg meg når jeg har lyst på øl? Nei.
Anonym bruker
"Mekanisk Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter å ha jobba på dagligvare butikker så vil jeg trygt si at vi bak kassa driter i hva du handler
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du vil lede andre folk sin oppmerksomhet vekk fra at du kjøper øl, er det bare å handle inn for resten av dagen/uka samtidig. Om du handler inn til tacomiddagen pluss en sixpack tenker vel bare folk at du er en som står opp tidlig fordi du har mye å gjøre.

Når det gjelder de i kassa, så setter de nok "opp den største geipen" hovedsakelig fordi du skaper et problem for dem i en ellers enkel jobb. Kassasystemet nekter å slå inn øl før salget er åpent, så hvis en kunde starter å krangle på det så får de et stort problem, og må tilkalle en kollega som egentlig er opptatt med noe annet for å slippe å krangle alene, og så enda en kollega for å åpne en kasse til om det tar tid og blir kø. Det er fort alle som er på jobb i butikken og alt stopper opp.

Eventuelt gå på polet, de er ekstremt proffe og trekker ikke en mine samme hva eller når du handler. Dessuten er samtlige av de andre kundene som står i kø før dørene åpnes i samme ærend som deg, og har full forståelse.

Eller - innse at får du for vane å starte dagen etter fylla med en øl så er det tegn #1 på at du har et usunt forhold til alkohol. Det er serr skummelt.
Bekymrer du deg for hva folk tror om hva du kjøper på morran, så er det nok svar til meg, du har issues kompis.
Uansett klokkeslett eller dag å du kjøper enten «bare øl eller pokal» så er du en alkis. Samme gjelder om du bruker panteflaskene til en sekser.

Kommer du inn på butikken som Ola Nordman å river med en sekser kl 0800, og du ser fresh ut så bryr ingen seg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
har aldri kjøpt pills så tidlig før... men skjønner ikke hvorfor dette skulle vert et problem
tenker også det er sunnere å drikke par liter pills framfor feks par liter coca cola....sånn for tenna ivartfallXD
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For meg som ofte starter på jobb klokken 10, og jeg ikke rekker ølsalget hvis det skulle være overtid, så har jeg ved flere anledninger kjøpt alkohol ved 8-9 tiden.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
I Kristiansund kunne man for inntil ca 10 - 15 år siden få seg en øl klokka 7 på morgenen. For det er da Nordmørskafèen åpnet.
Og så kunne man spise blainnabaill til. Eller flesk og duppe. Eller mange andre matretter.
Men ingen av dem som gikk der klokka 7 for en halvliter var særlig sultne.
Vis hele sitatet...
Det var tider det!