Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1732
God dag

Har røyket av og på i et smått tiår nå, og har merket etter hver pause at jeg svetter som en gris i påfølgende uker. Det er altså ikke snakk om små mengder, hele sengen og dynen blir fullstendig klissvåt.

Er klar over at kroppen kvitter seg med "avfallsstoffer" etter en pause. Det har kanskje også noe med dette å gjøre:

"One common side-effect of cannabis detox is night sweats. This is because cannabis actually cools the body down by lowering your body temperature. This is because cannabinoids interact with the vanilloid receptor, TRPV1, which regulates body temperature. Those who utilize cannabis may sweat less at night."

https://leafwell.com/medical-conditi...hyperhidrosis/

Spørsmålet mitt er: Hvor i helvete kommer alt vannet fra?

Jeg fatter ikke at jeg ikke er ett dehydrert vrak etter disse nettene da jeg drikker vesentlig mindre i røykepausene. Drikker store mengder brus i røykeperiodene for å "skylle" ned røyken og mener objektivt at væskeinntaket er betydelig større. Gjør THC at jeg lagrer mer vann i kroppen f.eks?

Takker for svar!
"man kan ikke bli avhengig av weed, man kan ikke få rebound fra weed, weed er aldri farlig" og bla bla bla det pisset der. Jo du kan helt klart vært avhengig men det er først når du slutter å røyke eller innta dette det synes. Det er ikke i nærheten å matche etanol/benzodiazepin/opioid ja det er helt sant. Kjenner så mange av min vennegjeng som tror de har blitt forkjølet og blitt dårlige. Man the fuck up og slutt med denne griningen he. Du får "abstinens" av cannabis dog en veldig mild. Røyk litt og litt lindre hver dag, litt kaldsvette og ubehag tåler vi alle.

Jeg nå være tøff i språket som sånne som deg. Såklart du får en reaksjon hvor idiot kan du være? Hold kjeft og kon deg gjennom med det.
Sist endret av noguhso; 22. september 2023 kl. 14:48.
Sitat av noguhso Vis innlegg
"man kan ikke bli avhengig av weed, man kan ikke få rebound fra weed, weed er aldri farlig" og bla bla bla det pisset der. Jo du kan helt klart vært avhengig men det er først når du slutter å røyke eller innta dette det synes. Det er ikke i nærheten å matche etanol/benzodiazepin/opioid ja det er helt sant. Kjenner så mange av min vennegjeng som tror de har blitt forkjølet og blitt dårlige. Man the fuck up og slutt med denne griningen he. Du får "abstinens" av cannabis dog en veldig mild. Røyk litt og litt lindre hver dag, litt kaldsvette og ubehag tåler vi alle.

Jeg nå være tøff i språket som sånne som deg. Såklart du får en reaksjon hvor idiot kan du være? Hold kjeft og kon deg gjennom med det.
Vis hele sitatet...
Hva er det du snakker om? Spør spesifikt om hvor alt vannet kommer fra siden jeg drikker betydelig mindre i røykepausene. Trengte du å få ut litt kjefting eller noe?
Mellom 50 og 70 prosent av kroppsvekten består av vann. Så du har endel å gå på! Men jeg vet hvor jævelig mye man kan svette når man stopper med cannabis, så for guds skyld drikk mer vann!
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er veske som du har i kroppen? Uansett om du drikker store mengder vann eller ikke så har du en del veske i kroppen som blir svettet ut om natten. Dette er ikke farlig bare kroppen som kviter seg med avfallsstoffer.

Ikke hør på han idioten over han e bare gammel og sur
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tips er og ikke ha ei tung dyne. Merket fort at vis dyna var tung så lagde det mere varme en ei lett dyne eller laken.

Har røyket i strekk i 5 år nå. Vært uten weed siden søndag og hadde bare 3-4 dager med nattesvette så det går fort over.
har ikke svaret du ønsker, men har selv røyket hver dag i 3 år, er nå på dag 3 uten og jeg sliter med akkurat det samme
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har røyket i strekk i 5 år nå. Vært uten weed siden søndag og hadde bare 3-4 dager med nattesvette så det går fort over.
Vis hele sitatet...
Snakk for deg selv... Jeg er på 6 uka uten og svetter fortsatt som en gris. Det kan faktisk ta opp til 6mnd før det gir seg helt for enkelte.
Opplever det samme problemet selv, men hos meg svetter jeg kontinuerlig gjennom hele døgnet. Utrolig kjipt. I sommer måtte jeg bytte tshorte 2-3 ganger per dag i snitt fordi de ble gjennomvåte.

Blir like irritert hver gang folk sier "du svetter litt etter seponering"
Har samme problem når jeg går skal ha pauser, for meg gir det seg ila 1-2 uker...

Fy fan Alge, 6 måneder med det drittet dr høres helt jævlig ut..
Synes appen "HAP" (hasjavvenningsprogrammet) er veldig grei i røykeslutt-perioder. Holder deg oppdatert på hvilke bivirkninger som kan forventes og cirka hvor lenge de varer. Basically en infotainment-versjon av slutta-appen, for hasjrøykere. Ikke noe moralisering eller usaklig piss i den appen så vidt jeg kan huske.
Ikke vet jeg hvorfor, men som en som røyka daglig altfor lenge så har det der bare skjedd med meg en gang. Det var den første pausen på 2 år, svetta som en gris i 2 uker og måtte bytte laken hver dag, men etter den gangen har jeg aldri hatt det problemet. Eneste forskjellene da, for min del, var at jeg stressa jævlig over å ikke kunne røyke.
Setter pris på svar!

Ville bare nevne noguhso at jeg har aldri vært på noen klinikk for å behandle mine abstinens "plager" fra THC, men
jeg synes at mennesker med forskjellige grader av problemer/sykdommer uansett skal få hjelp. Det er ikke en konkurranse om å ha det verst. Skal man bortvise en med migrene fordi det sitter en kar med kreft i naborommet?

Ha en fin fredag!
THC lagrer seg i fettet. Og nå som du har kutta så vil kroppen fjerne dette, da resulterer det i svette (dritten kommer ut) og jo mer fett man har jo mer kan også lagres. Dette går over! tenk på det som rensing.
Sist endret av HallaKompis; 22. september 2023 kl. 20:40.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
nå som du har kutta så vil kroppen fjerne dette
Vis hele sitatet...
Dette er helt og grunnleggende feil. Det er ikke slik at kroppen lagrer "gift" så lenge du inntar noen stoff, for så å slippe det ut når du slutter. Kroppen prosesserer alt avfall hele tiden, om ikke det skjer er du død.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tips er og ikke ha ei tung dyne. Merket fort at vis dyna var tung så lagde det mere varme en ei lett dyne eller laken.

Har røyket i strekk i 5 år nå. Vært uten weed siden søndag og hadde bare 3-4 dager med nattesvette så det går fort over.
Vis hele sitatet...
Det blir værre for vær gang du slutter. Første gangen hadde jeg røyka i flere år og merka ingenting når jeg slutta. Men det blir værre for hver gang. Nå kan jeg svette i 2-3 uker minimum før det gir seg.
Etter jeg sluttet å blande cannabis med tobakk, så svetter jeg lite og ingenting ved pauser.

Mvh
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Etter jeg sluttet å blande cannabis med tobakk, så svetter jeg lite og ingenting ved pauser.

Mvh
Vis hele sitatet...
Tror du er inne på noe her, etter jeg kjøpte meg vape og kuttet ut tobakken så svetter jeg vesentlig mindre når jeg tenker meg om.
Sitat av Dysleki Vis innlegg
Tror du er inne på noe her, etter jeg kjøpte meg vape og kuttet ut tobakken så svetter jeg vesentlig mindre når jeg tenker meg om.
Vis hele sitatet...
Merkelig med det der.
Har røykt av og på i 23år, først når jeg kuttet ut tobakken så forsvant mesteparten av svettingen.
Hver gang nikotin kom inn i kroppen så ble jeg nærmest umiddelbart svett i hender og under armene.
Jeg byttet ut tobakken med "Real Leaf" nikotinfri tobakk og det ble umiddelbart bedre.

Jeg leste for en del år siden at grunnen til at man svetter når man slutter med noe er fordi "hjernens termostat" ikke fungerer normalt den første tiden, men så snart kroppen har fått tid til å komme tilbake til normalen så slutter man å svette så mye.
Legg et badehåndkle under deg i sengen så hjelper det mye og du slipper å bytte laken hver dag. Prøv også å ha litt varme på i rommet slik at du kan ligge halvveis utenfor dynen uten å fryse. Er rommet kaldt når du sover så vil du automatisk pakke deg godt under dynen for å ikke fryse og der vil det fort bli alt for varmt, og så blir det iskaldt når du letter på dynen igjen. Vond sirkel, men slike små grep har hjulpet meg mye.
Lykke til
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drikker store mengder brus i røykeperiodene for å "skylle" ned røyken...Kutt ut sukker så hjelper det MYE.Jeg svetter nada etter jeg kuttet ut sukker.
Nå har ikke jeg røyka nokk til å få disse abstinens plagene. Jeg mekker med tobakk eller ferdigrøyk,å som tidligere røyker kan jeg etter en tid med hasj røyking merke att jeg får lyst på en cigg i ny å ne. Bruker snus til vanlig,så jeg klarer å fortrenge det. Men det jeg vil fram til er att en som røyker fast,å blander med tobakk vil få nikotinabstinenser dersom man tar pause. Uansett om man bruker snus vil man merke dette.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Drikker store mengder brus i røykeperiodene for å "skylle" ned røyken...Kutt ut sukker så hjelper det MYE.Jeg svetter nada etter jeg kuttet ut sukker.
Vis hele sitatet...
Det var sukkerfri brus, dog fortærte jeg store mengder med snop som regel, så poenget ditt står
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Etter jeg sluttet å blande cannabis med tobakk, så svetter jeg lite og ingenting ved pauser.

Mvh
Vis hele sitatet...
sier noe der, nå har jeg ikke røyka så mye i det siste, men har snust siden 1800tallet. og når jeg prøver å kutte ned så kaldsvetter jeg mer