Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1503
Noen som vet om det fortsatt er mulig å bruke den gamle DTMF metoden på telefon-automater? Jeg ser de har fått nytt (seks siffret) nummer, hvordan ringe opp boksene nå? http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif
▼ ... over en uke senere ... ▼
Humlbe.. har prøvd DTMF på 4 typer telefoner. En slik kjekk svart mynt telefon, en grønn kort telefon, en rød kort(?) telefon, og en annen type svart mynt telefon. Det virket ikke på noen.
Jeg tror telenor har oppdaget dette for lenge siden og dermed fikset bugen.. Vi må nok finne på noe annet enn dette i fremtiden..

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hva er DTMF???
Når jeg ringer med mobilen og jeg trykker på valg under samtalen, står det DTMF.
Men DTMF har aldri vist hva det har vært.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av TipeX
Humlbe.. har prøvd DTMF på 4 typer telefoner. En slik kjekk svart mynt telefon, en grønn kort telefon, en rød kort(?) telefon, og en annen type svart mynt telefon. Det virket ikke på noen.
Vis hele sitatet...
Du må ha en god lyd, broren min brukte mobilen sin
på en slik grønn ting, og det virka, men han sa at det ikkje virka
kvar gong, må prøva mange gonger.
Opprinnelig postet av Adrian_-_
Hva er DTMF???
Når jeg ringer med mobilen og jeg trykker på valg under samtalen, står det DTMF.
Men DTMF har aldri vist hva det har vært.
Vis hele sitatet...
DTMF = Dual-Tone Multi-Frequency
Forklart vil det da si, når du trykker på en knapp på telefonen, blir en DTMF tone sendt. Sentralen "leser" den tonen og kan identifisere den spesielle tonen med et siffer. Got it?

▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan noen forklare meg Skikkelig Kva phreaking er ???
Opprinnelig postet av craze
Kan noen forklare meg Skikkelig Kva phreaking er ???
Vis hele sitatet...
Det er at du kan koble deg inn på andres telefon linje..
Du kan bryte den, lytte den,,,,,
Opprinnelig postet av Adrian_-_


Det er at du kan koble deg inn på andres telefon linje..
Du kan bryte den, lytte den,,,,,
Vis hele sitatet...
OMG.. WTF.. ROFL..

Jepp.. Dessuten vist du ikke vet det.. Å kjøre bil er og trykke på gass pedalen.. Og lage middag er og åpne kjøleskapet... Uhmm.. Phreaking er mye mer en det.. Phreaking er "utforsking" av telefonsystemet, finne ut hvordan det funker, finne sikkerhetshull i det, og mye, mye mer...

Scha
Opprinnelig postet av Scha


OMG.. WTF.. ROFL..

Jepp.. Dessuten vist du ikke vet det.. Å kjøre bil er og trykke på gass pedalen.. Og lage middag er og åpne kjøleskapet... Uhmm.. Phreaking er mye mer en det.. Phreaking er "utforsking" av telefonsystemet, finne ut hvordan det funker, finne sikkerhetshull i det, og mye, mye mer...

Scha
Vis hele sitatet...
Okay da........