Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1639
Grunnet kav røten rygg, isjas og fandens oldemor må jeg nå skaffe meg en hev/senk pult. Får dekket noe av summen av arb. giver grunnet hjemmekontorgode.

Har dere noen anbefalinger? Eventuelt hvilke man bør styre unna?
Har i dag en vanlig IKEA bekant pult 160x80 så tenkte jeg kan gjenbruke bordplaten.

Kikket først på bekant sin hev senk variant, men etter å ha lest/kikket på en del reviews virker den ganske crap. Siden de fleste reviews på yt går mot bord jeg ikke finner i Norge står jeg igjen med disse alternativene.

IKEA Idåsen denne virker ålreit i følge reviews på nettet, dog 5,3 løk.

IKEA Uppspel fant generelt lite på denne, dog kan like gjerne legge i de ekstra 400kr for den over.

Komplett har noen, fordelen der er gratis frakt noe ikke IKEA har.
Kenson
Iiglo
Andersson

Disse fant jeg generelt lite om , men feks Andersson er relativt rimelig. 3000kr.
Noen som har noen av disse pultene? Eventuelt andre man kan få tak i relativt greit i Norge? Helst kun understell da jeg allerede har en fungerende bordplate.
Sist endret av RayMonk; 26. august 2023 kl. 10:01.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Bekant er vel allerede manuell hev/senk? Du kan evt. kjøpe kun det eletriske understellet på ikea og gjenbruke bordplaten

https://www.ikea.com/no/no/p/bekant-...vart-50255254/
Sist endret av Slaps; 26. august 2023 kl. 11:30.
Skal du ha en skikkelig hev/senk-pult så må gjerne opp en del i pris. Jeg har hørt ganske mye bra om IKEA Uppspel, den skal være veldig stabil og helt på høyde med noe av det bedre du finner på markedet. Ikke kjøp noe av det rælet som Komplett selger, det er ustabilt og dårlig kvalitet. Min erfaring er at de som skriver positivt om disse produktene rett og slett ikke vet bedre og aksepterer alt for mye slark og ustabilitet. Du burde også sjekke ut Kjellmann, og tilsvarende som leverer kontorprodukter. De er gjerne litt dyrere, men det er skikkelig kvalitet.
Sitat av Slaps Vis innlegg
Bekant er vel allerede manuell hev/senk? Du kan evt. kjøpe kun det eletriske understellet på ikea og gjenbruke bordplaten

https://www.ikea.com/no/no/p/bekant-...vart-50255254/
Vis hele sitatet...
Jepp, den jeg har er manuell, vet det finnes elektrisk, men etter litt kikking på reviews virker den relativt crap.

Sitat av Deezire Vis innlegg
Skal du ha en skikkelig hev/senk-pult så må gjerne opp en del i pris. Jeg har hørt ganske mye bra om IKEA Uppspel, den skal være veldig stabil og helt på høyde med noe av det bedre du finner på markedet. Ikke kjøp noe av det rælet som Komplett selger, det er ustabilt og dårlig kvalitet. Min erfaring er at de som skriver positivt om disse produktene rett og slett ikke vet bedre og aksepterer alt for mye slark og ustabilitet. Du burde også sjekke ut Kjellmann, og tilsvarende som leverer kontorprodukter. De er gjerne litt dyrere, men det er skikkelig kvalitet.
Vis hele sitatet...
Takk for tips, får kjøre på Uppspel, virka ålreit den egentlig.
Google etter sjapper som kjøper og selger brukt kontorutstyr, konkursbo ol. i området du bor. Da får du bedrifts-pult til forbrukerpris.
Se på Finn! Det finnes utrolig mange folk og bedrifter som selger elektriske hev/senk pulter for tiden https://www.finn.no/bap/forsale/sear...14&q=elektrisk
Selv bruker jeg en Linak hev/senk fra Kjellmann.no
Kvaliteten er upåklagelig. Disse kan man ha et helt liv. Som bordplate bruker jeg en Ikea Karlby kjøkkenbenk plate i laminert valnøtt.

Ofte finner man disse brukt for en rimelig penge.
Sitat av Mith Vis innlegg
Google etter sjapper som kjøper og selger brukt kontorutstyr, konkursbo ol. i området du bor. Da får du bedrifts-pult til forbrukerpris.
Vis hele sitatet...
Sitat av flexd Vis innlegg
Se på Finn! Det finnes utrolig mange folk og bedrifter som selger elektriske hev/senk pulter for tiden https://www.finn.no/bap/forsale/sear...14&q=elektrisk
Vis hele sitatet...
Kikket litt på finn, men vært usikker på hva man bør velge. Ser jo man faktisk får modeller til 1000-1500kr, så blir jo faktisk billigere enn IKEA siden jeg kun får dekket 3000 av arb.giver

Sitat av Eplejus Vis innlegg
Selv bruker jeg en Linak hev/senk fra Kjellmann.no
Kvaliteten er upåklagelig. Disse kan man ha et helt liv. Som bordplate bruker jeg en Ikea Karlby kjøkkenbenk plate i laminert valnøtt.

Ofte finner man disse brukt for en rimelig penge.
Vis hele sitatet...
Takk for tips, skal sjekke ut den serien.