Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  650 81232
Sitat av Bombasa Vis innlegg
1. Hvor lenge har du spilt poker?
siden jeg var 17, sluttet når jeg var 22, nå er jeg 24.

2. Hva spiller du mest? (texas hold'em, omaha? Limited eller NL? etc.)
Cash games eller sit and Goes.

3. Hvor stor innsatts/investering/stakes?
--Kommer ann på bankkontoen. Høyeste jeg har spilt er vel 10/20$ cashgame og 200$ Sit and Go. Normalt sett spiller jeg på alt ifra mikrostakes til hva enn bankrollen klarer.

4. Hvor mye har du tapt/vunnet?
--Setter som oftest inn småbeløper, 10$ - 50$ og klarer ofte å spille dem opp til 10-20x før jeg taper alt på protilt. Tilsammen har jeg nok tapt en god del, derfor jeg gav meg. Har aldri spilt på meg gjeld, men har spilt vekk endel ''lommepenger''

5. Anser du deg som god/proff spiller?
--Jeg er faktisk ganske god i poker, men sliter med tilts og bankroll managment. Uten det vil du aldri vinne i lengden. tro meg.

5. Noen tips til en nybegynner?
--Aldri spill mer enn du khar råd til å tape!

--Og denne, den beste regelen som finnes, som jeg aldri har klart å følge, som igjen har gjort at jeg aldri har vunnet på lang sikt:
Bankroll managment! Regelen sier at du aldri skal sette deg ned på et cashgame med mer enn maks 5% av bankrollen din. Du skal heller aldri spille Sit and Goes som har en buy-in høyere enn 1% av bankroll.

Jeg spiller gjerne med både 40 og 50% av hele bankrollen på bordet. Fort opp, fort ned. Går alltid til helvette.


Nå spiller jeg litt en sjeeelden gang, oftest under 200,-. Setter ikke inn mer penger etter jeg har tapt. Går gjerne et halvt år mellom hver gang, ofte mer.



De stengte pokersidene du snakker om har ikke jeg fått med meg. Såvidt jeg har skjønt så er alle de store pokersidene oppe og kjører sterkt enda? Med unntak av fulltilt, som ble stengt av amerika på grunnlag av at de ikke hadde redgjørt hvordan penger som folk hadde inne på pokerkontoen sin skulle tilbakebetales hvis Fulltilt gikk konkurs.

Videre er det absolutt null stress å sette inn/ ta ut penger av pokersider. Bare å registrere seg på Moneybookers, ClickandBuy eller Neteller det. Tar 15 minutter og er like trygt som normal Visa overføring. Eneste som er litt kjedelig er at de trekker et par prosent av innskuddene du gjør.
Vis hele sitatet...
Du tok ordene ut av kjeften på meg.....
Well said
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Selvfølgelig kan man sette ham på flush der. Dog ville jeg selv også snapcallet. Langt i fra fordi jeg er sikker på seier, men mer fordi jeg er for dårlig til å legge ned et set uten 4-card-draws i bordet.
Vis hele sitatet...
Kun en donk hadde spilt en flush på den måten. Dessuten, hva tror du han hadde preflop da for å calle en three bet? QJd? Q9d? Hadde han calla med de flushehendene? Flush er ikke i rangen hans. Og hvorfor shove rett inn på turn, når hero continuebetter flop? Villain må sette hero på Ax, noe som vil si at han også vil bette turn pga de tre diamonds på bordet. Har han flush checker han og pusher over.
Jeg hadde satt villain på aces up eller i verste fall AK/AQ den hånda.
Sist endret av IpN; 15. mars 2012 kl. 21:41.
Sitat av IpN Vis innlegg
Kun en donk hadde spilt en flush på den måten.
Vis hele sitatet...
Ja, for de er det jo få av på microstakes MTTs.

Sitat av IpN Vis innlegg
Dessuten, hva tror du han hadde preflop da for å calle en three bet? QJd? Q9d? Hadde han calla med de flushehendene? Flush er ikke i rangen hans.
Vis hele sitatet...
Han kunne fint ha synt med hvilken som helst suited A, for eksempel. Eller suited connectors. Bare fordi det er dårlig spilt betyr ikke at ingen gjør det. Han ser på et preflop call på "bare" 10% av stacken sin, med 40% pot odds. Jeg tror jeg har spilt mot tusenvis av spillere, selv på høyere stakes, som gjør det callet any day med enda verre hender.

Sitat av IpN Vis innlegg
Og hvorfor shove rett inn på turn, når hero continuebetter flop? Villain må sette hero på Ax, noe som vil si at han også vil bette turn pga de tre diamonds på bordet. Har han flush checker han og pusher over.
Vis hele sitatet...
Høres ut som du har et sinnsykt read på denne spilleren. Er det du som er Villain her, eller?

Sitat av IpN Vis innlegg
Jeg hadde satt villain på aces up eller i verste fall AK/AQ den hånda.
Vis hele sitatet...
Fair enough. Jeg ville også synt, og er enig i at Hero sannsynligvis er foran. Men å totalt neglisjere muligheten for flush kan fort vise seg å være en kjempetabbe.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ja, for de er det jo få av på microstakes MTTs.


Han kunne fint ha synt med hvilken som helst suited A, for eksempel. Eller suited connectors. Bare fordi det er dårlig spilt betyr ikke at ingen gjør det. Han ser på et preflop call på "bare" 10% av stacken sin, med 40% pot odds. Jeg tror jeg har spilt mot tusenvis av spillere, selv på høyere stakes, som gjør det callet any day med enda verre hender.


Høres ut som du har et sinnsykt read på denne spilleren. Er det du som er Villain her, eller?


Fair enough. Jeg ville også synt, og er enig i at Hero sannsynligvis er foran. Men å totalt neglisjere muligheten for flush kan fort vise seg å være en kjempetabbe.
Vis hele sitatet...

Så nå at A på floppen ikke var diamond, men 7 og 10, så ja, han kunne hatt AQ/AJd. Siden 7d og 10d lå der minsker det suited connected rangen også. Men likevel kan han ikke spille flushen på den måten når hero continuebetter flop. Hero har enten en veldig sterk hånd som AK/AQ/aces up, eller en bluff. Så hvis han spiller nuts på den måten på turn, uten å la hero henge seg selv, gratulerer til ham, da er han verdens verste spiller. Er ikke et read, er bare logikk.

Så klart kan han ha flush 1 av 50 ganger, men hvis man skal tenke slik hele tiden vinner man ikke i poker. Men then again, det er mikro og de tenker ikke helt på mitt nivå på de nivåene
Hva med litt omvendt psykologi? Han setter Hero på en stor hånd og prøver å representere aces up?
Sitat av fletchy Vis innlegg
Hva med litt omvendt psykologi? Han setter Hero på en stor hånd og prøver å representere aces up?
Vis hele sitatet...
Hvis han setter hero på en stor hånd, hvorfor skulle han representere aces up? Da hadde han heller representert flush, og igjen, om villain hadde hatt flush hadde han ikke spilt en flush på den måten. Jeg vedder 10 000 kroner på at villain ikke hadde flush her. Noen som vil vedde i mot?
Sitat av IpN Vis innlegg
Jeg vedder 10 000 kroner på at villain ikke hadde flush her. Noen som vil vedde i mot?
Vis hele sitatet...
Jeg høyner. Setter 50 000 kroner på at han hadde ATo. Noen synere?
mine siste 4 timer:

tok motet og kjøpte 500 paysafe kl 4
hjemme kl halv 5
spilte den nye shiten til pokerstars, vant 100 kr på en halvtime
spilte så en $3,5 sng og kom på 2. plass, vant litt
spilte en til og kom på 3. plass, vant smått


$1/$2 blinds cash game, folkene suger og spiller som sauer
sitter med KK, motstander har $150 og jeg ca $100
K28 flop
tenker yes og better blind
han raiser all in, jeg følger selvfølgelig

sitter nå dritglad, han viser 10 A
A på river

faen, jaja vunnet uansett

A på turn

......NÅ KLIKKER DET og jeg tilter totalt

jeg bytter til et lavere bord med ca $30, går all in på første hånd med AK
mostander har AQ
han får par Q

taper alt
Sitat av Spirituell Vis innlegg
$1/$2 blinds cash game, folkene suger og spiller som sauer
sitter med KK, motstander har $150 og jeg ca $100
K28 flop
tenker yes og better blind
han raiser all in, jeg følger selvfølgelig

sitter nå dritglad, han viser 10 A
A på river

faen, jaja vunnet uansett

A på turn

......NÅ KLIKKER DET og jeg tilter totalt
Vis hele sitatet...
Hvorfor tilter du når du vinner hånden? Fordi du bare satt med 50 BBs i stedet for full stack?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg høyner. Setter 50 000 kroner på at han hadde ATo. Noen synere?
Vis hele sitatet...
Jeg tror jo og han har aces up eller AQ/AK? Er flush jeg better mot.
Sitat av Spirituell Vis innlegg

$1/$2 blinds cash game, folkene suger og spiller som sauer
sitter med KK, motstander har $150 og jeg ca $100
K28 flop
tenker yes og better blind
han raiser all in, jeg følger selvfølgelig

sitter nå dritglad, han viser 10 A
A på river

faen, jaja vunnet uansett

A på turn

......NÅ KLIKKER DET og jeg tilter totalt

jeg bytter til et lavere bord med ca $30, går all in på første hånd med AK
mostander har AQ
han får par Q

taper alt
Vis hele sitatet...
Kanskje lurt å kunne pokerreglene før du begynner å spille?
Sitat av IpN Vis innlegg
Jeg tror jo og han har aces up eller AQ/AK? Er flush jeg better mot.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg skjønte det, men siden vi først var i gang med betting... Jeg har klokketro på ATo. Villig til å vedde ganske mye på det. Om ikke du vil ta veddemålet, så er det jo kanskje andre som vil.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ja, jeg skjønte det, men siden vi først var i gang med betting... Jeg har klokketro på ATo. Villig til å vedde ganske mye på det. Om ikke du vil ta veddemålet, så er det jo kanskje andre som vil.
Vis hele sitatet...
Å? Hvorfor vil du bette så mye på det når du ikke utelukker flush?
Trådstarter
Sitat av IpN Vis innlegg
Å? Hvorfor vil du bette så mye på det når du ikke utelukker flush?
Vis hele sitatet...
Hehe, han har nok søkt opp turneringen, analysert hele greia og funnet ut at Villain har ATo
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg høyner. Setter 50 000 kroner på at han hadde ATo. Noen synere?
Vis hele sitatet...
Sitat av Azarat Vis innlegg
Hehe, han har nok søkt opp turneringen, analysert hele greia og funnet ut at Villain har ATo
Vis hele sitatet...
Eller så bare leste han posten min. Hvis ikke er det verdens sykeste bet

Sitat av apocalypse Vis innlegg
Villain viste Ad10c og river kom 10s. Jeg hadde da høyeste hus.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Eller så bare leste han posten min. Hvis ikke er det verdens sykeste bet
Vis hele sitatet...
Pfft, du bløffer
Sitat av Azarat Vis innlegg
Hehe, han har nok søkt opp turneringen, analysert hele greia og funnet ut at Villain har ATo
Vis hele sitatet...
Ja, ATo er sånn ca den eneste hånda han KAN ha, annet enn A7 eller høy A. Hvorfor skulle han ellers ha scare shovet turn?
Trådstarter
Sitat av IpN Vis innlegg
Ja, ATo er sånn ca den eneste hånda han KAN ha, annet enn A7 eller høy A. Hvorfor skulle han ellers ha scare shovet turn?
Vis hele sitatet...
Han kan være en torsk med par i A hehe, neida jeg skjønner
Ah så han hadde A10 ja. Obvious. Såklart leste han det. Skjer ikke at villain har flush her. Next hand please.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Spirituell Vis innlegg
SNIP
Vis hele sitatet...
Uhm, du hadde jo fullt hus mot trips, så du vant jo handen. Hvorfor tilter du av det?
lol nå fikk jeg downs her sorry, jeg hadde fullt hus og han hadde 4 like

han satt med AA og AA kom på turn og river

har flere ganger doblet for så å tape alt, så skulle kjøre på med bank roll management og små sng, er så jævlig dum
blir vel deposit freerolls da.... avinstallerte pokerstars isted lol

skal faen meg kjøpe for 2 lapper i morgen og seriøst holde BRM og kjøre på med 3,5 9pers sng

er det forresten freakturnering snart?
Sist endret av Spirituell; 16. mars 2012 kl. 21:07.
Pass på Spirituell, når man er i tankegangen "Skal bare vinne tilbake pengene jeg tapte" så fungerer ikke hodet optimalt Ro ned et par uker og sett inn 20$ og grind deg opp

Edit: Er med på ny freakturnernering så lenge den settes på kveldstid. Forrige turnering passet meg ikke i det hele tatt. Kl 12 på en lørdag? Hangover som f....
Sist endret av maxphone; 16. mars 2012 kl. 21:10.
Er det noen av dere som spiller noe særlig live? Og er det eventuelt noen som skal til NM om noen uker?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Cikey Vis innlegg
Er det noen av dere som spiller noe særlig live? Og er det eventuelt noen som skal til NM om noen uker?
Vis hele sitatet...
Har blitt tonnevis med livepoker i det siste, var veldig rart å gå fra ultratight nettgrinding til livegames der man må løsne opp og bløffe mer.

Hadde veldig lyst å stikke på NM, men ble ikke til det i år. Men tar nok turen neste år!
Sitat av Spirituell Vis innlegg
lol nå fikk jeg downs her sorry, jeg hadde fullt hus og han hadde 4 like

han satt med AA og AA kom på turn og river

har flere ganger doblet for så å tape alt, så skulle kjøre på med bank roll management og små sng, er så jævlig dum
blir vel deposit freerolls da.... avinstallerte pokerstars isted lol

skal faen meg kjøpe for 2 lapper i morgen og seriøst holde BRM og kjøre på med 3,5 9pers sng

er det forresten freakturnering snart?
Vis hele sitatet...
Du blandet AA og AT? Så han hadde deg allerede på turn da. Standard 2-outer med andre ord..

Bevar roen, ikke tilt. Du kan klare deg fint med 40 BIs, så ikke gå helt bananas. Med mindre du er en tapende spiller, da, selvsagt, in which case du kan sette inn en million og spille 10cent-turneringer og likevel tape alt til slutt... Ta deg en pause til du kjenner at "hevnlysten" har forsvunnet.

Sitat av Cikey Vis innlegg
Er det noen av dere som spiller noe særlig live? Og er det eventuelt noen som skal til NM om noen uker?
Vis hele sitatet...
Har ikke spilt live på år og dag... Men en kompis skal spille, og han inviterte meg til å være med bort dit (kostet visst helt minimalt lite for en pers ekstra på hotellrommet). Mulig jeg slenger meg med. Skal du?
Trådstarter
Hvor er NM da? Finner ikke noe klart svar når jeg googler.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Hvor er NM da? Finner ikke noe klart svar når jeg googler.
Vis hele sitatet...
Om jeg ikke tar feil er det i Dublin i år? Fra 24. mars til 1. april
Sist endret av Tawon; 17. mars 2012 kl. 00:02. Grunn: add
Trådstarter
Sitat av Tawon Vis innlegg
Om jeg ikke tar feil er det i Dublin i år? Fra 24. mars til 1. april
Vis hele sitatet...
Fint! Med mine store poker prestasjoner de siste månedene kan jeg ikke se for meg at noen vil unngå å sponse fly, hotel og buy-in for meg. Som premie kan jeg gi deg 3% av 1.premien jeg vinner og pengestøtte når jeg blir high-stakes pro spiller og bor i Las Vegas.
Om jeg ikke er fylt 18 år gjør vel ikke noe, kan vel bare fikse litt på fødselsdatoen på moped-førerkortet mitt?
Som bonus kan du få overta HELE bankrollen min som nå for dagene består av betydelig mange siffre (se ett av mine tidligere poster).

Deal anyone?
Sist endret av Azarat; 17. mars 2012 kl. 00:17.
Stemmer! NM er i Dublin i år! Finner fullt program her

Realist1: Jepp, det blir mitt andre NM i år. Spent på hvordan det blir i Dublin, var veldig bra opplegg i Riga i fjor, men litt dårlig service (og ekstremt stive priser) inne på casionet.

Azarat: Haha, du må nok hoste opp "litt" mer enn 3% for å bli staket inn. Selv "NM Kongen" måtte ut med 50% av all gevinst (og eventuelle ekstrapremier) for å bli staket inn
Sitat av IpN Vis innlegg
Ah så han hadde A10 ja. Obvious. Såklart leste han det. Skjer ikke at villain har flush her. Next hand please.
Vis hele sitatet...
Med veldig lite unntak er jeg skuffa over hva som er skrevet om hånden jeg la ut her. Gøy med gjette-lek, men som dere vet lurte jeg på hvordan du ville justert spillet i samme hånd, i alle ledd. Komme med tips og rådt

Konkluderer med at det muligens fins litt kunnskaper her, men ingen vilje eller interesse for å hjelpe/bidra. Trist. Pokertråden er closed for min del ihvertfall.

Ny NFF-tourney kommer jeg dog til å sette opp snart, for de som er interessert.
Sist endret av apocalypse; 17. mars 2012 kl. 07:44.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Med veldig lite unntak er jeg skuffa over hva som er skrevet om hånden jeg la ut her. Gøy med gjette-lek, men som dere vet lurte jeg på hvordan du ville justert spillet i samme hånd, i alle ledd. Komme med tips og rådt

Konkluderer med at det muligens fins litt kunnskaper her, men ingen vilje eller interesse for å hjelpe/bidra. Trist. Pokertråden er closed for min del ihvertfall.

Ny NFF-tourney kommer jeg dog til å sette opp snart, for de som er interessert.
Vis hele sitatet...
Hånden ble jo spilt helt standard, ser ingen feil med måten du spilte den på.
Hadde utrolig lyst til å ta NM med storm, men må dessverre vente til neste år. Ble litt vanskelig med tanke på litt skole/kurs som foregår nå. Men definitivt til neste år

Kan lese alt om det på donkr forumet. Veldig fin side for de poker interesserte

http://no.donkr.com/forum/newest
Sitat av IpN Vis innlegg
Ah så han hadde A10 ja. Obvious. Såklart leste han det. Skjer ikke at villain har flush her. Next hand please.
Vis hele sitatet...
Det blir helt feil av deg å si. Hele veien mens du og jeg diskuterte, visste jeg hva han hadde. Likevel argumenterte jeg for muligheten for flush. Og det med god grunn. Alle argumentene mine faller ikke bort bare fordi det viste seg hvilken hånd han hadde i dette ene tilfellet. Ord som "Obvious" og "Skjer ikke at villain har flush her" ødelegger fundamentet for diskusjon. Det blir også meningsløst å si "next hand" med en gang alle kortene er kjent, av samme årsak. Diskusjonen er hele poenget.

Men for all del, du må gjerne sitte på din høye hest og være fornøyd med at du gjettet riktig i denne ene hånden, det gjør likevel ikke at du har rett.
Nei for all del, sitter ikke på noen høy hest jeg og det har jeg aldri ment, det eneste jeg gjorde var å diskutere mot det du sa sorry hvis jeg formulerte meg på en måte at det virka slik
Trådstarter
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Med veldig lite unntak er jeg skuffa over hva som er skrevet om hånden jeg la ut her. Gøy med gjette-lek, men som dere vet lurte jeg på hvordan du ville justert spillet i samme hånd, i alle ledd. Komme med tips og rådt

Konkluderer med at det muligens fins litt kunnskaper her, men ingen vilje eller interesse for å hjelpe/bidra. Trist. Pokertråden er closed for min del ihvertfall.

Ny NFF-tourney kommer jeg dog til å sette opp snart, for de som er interessert.
Vis hele sitatet...
Beklager om det ble litt fort avsporing her. Jeg tror neppe jeg kommer til å komme med noen store tips til deg med mine små erfaringer, men jeg kan jo fortelle litt om hvordan jeg ville spilt hånden og evt. noen småjusteringer du kan tenke over

Hero (button) får utdelt Ks Kc.
Villain (UTG (cutoff+2)) raiser 1150$ til 1750$.
Kast til Hero.
Hero reraiser 3149$ til 4899$.
SB og BB kaster.
Villain syner 3149$.

1. Hva synes dere om spillet preflop? Hva tror dere rangen til Villain er her?


Jeg skjønnte ikke helt hvordan du satt opp raise og re-raisene men etter det jeg har forstått re-raiset du 3149$ til 4899$? Jeg ville her re-raiset betydelig mer, minst 8000$ (helst mer, kanskje 10 000$) for å slippe å bomme post-flop med KK. Bedre å la han folde og ta potten safe eller pushe han all-in, noe du ikke hadde trengt å bekymret deg for. Raiser du så lite mot en litt løs-aggressiv spiller som han (Spiller 1 av 3 hender. Average er å spille 1 av 5 etter det jeg har lest) vil han som oftest bare calle.

2. Hva synes dere om spillet her? Hva tror dere Villain sitter på nå?
FLOP:

7d 10d As

(Potten er nå på 11448$)
Villain checker.
Hero better 7399$.
Villain syner 7399$.


Når han checker her viser han et tegn på svakhet eller en form for slowplay dersom han har truffet noe veldig bra. Betten din var bra etter min mening. Når han da caller er han mest sannsynlig ikke på en flush draw, for da ville han vel ikke ha callet 30% av stacken sin for å se turn-kortet? Da kunne han like så godt ha gått all-in allerede.
Par i A har han sikkert, men sikkert noe ekstra også? Tror du han er såpass løs at han vil calle såpass mye med bare ett par? Jeg hadde faktisk lurt på A10 eller A7 her, mest sannsynlig A10 siden jeg ikke tror han ville
raiset med A7 preflop på cutoff +2.


3. Hva ville du gjort her? Hva kan Villain ha? Annet?
TURN:

Kd

(Potten er nå på 26246$)
Villain better 19990$ og er all-in.
Hero ....


Han har tydligvis ikke flush på grunn av hans spill på floppen. Hadde han hatt flush her (mest sannsynlig med A høy?) hadde han nok value bettet for å melke mer ut av deg. Straight har han sikkert ikke, på grunn av flop spillet. Du dominerer alle 'tre like' utenom AAA, men vi kan utelukke AA på grunn av preflop spillet. Call, noe som viste seg til å være rett i situasjonen.

Kan hende jeg er helt på jordet, men jeg prøvde å gjøre mitt beste
Kan da komme med noe innspill om spillet ditt også, siden du ønsker det.

Hero (button) får utdelt Ks Kc.
Villain (UTG (cutoff+2)) raiser 1150$ til 1750$.
Kast til Hero.
Hero reraiser 3149$ til 4899$.
SB og BB kaster.
Villain syner 3149$.
1. Hva synes dere om spillet preflop? Hva tror dere rangen til Villain er her?



Du sier det er 11 spillere igjen i turneringen, og du er på knappen med KK. Det som hadde vært litt relevant her er stack-sizene til SB, og BB. I denne situasjonen KAN det være fristende å bare syne på knappen, siden du ligger så godt over AVG, og hvis stack-sizene til SB, og BB tilsier det.
Spillet du gjorde er helt fint, og standard. Ikke noe å utsette på det.

2. Hva synes dere om spillet her? Hva tror dere Villain sitter på nå
FLOP:

7d 10d As

(Potten er nå på 11448$)
Villain checker.
Hero better 7399$.
Villain syner 7399$.


Rangen kan være så mangt, men jeg vil nok gå for AQs, AK+, eller Mid+ PP

Continuation-bet her, er obligatorisk. Du må få vite hvor du står så langt i hånden, og være glad for å kunne eventuelt ta ned potten der og da. Siden bordet også er drawheavy er budet ditt helt perfekt.


3. Hva ville du gjort her? Hva kan Villain ha? Annet?
TURN:

Kd

(Potten er nå på 26246$)
Villain better 19990$ og er all-in.
Hero ....


Her har jeg sagt mitt tidligere. At han har AT off her, er i den gaten jeg var i. Men, jeg forventet ikke noe dårligere enn to par i Aces & Kings her.

Fullt og helt spilte du hånden som en gud, ikke noe å utsette på spillet ditt her. Eneste er eventuell variasjon pre-flop ved riktige stack-sizes. Men, heller ikke da er det noe å utsette på spillet ditt.
Sist endret av FarmerJoe; 18. mars 2012 kl. 04:08.
Trådstarter
Da har jeg endelig fått overtalt mamma til å spille på hennes navn og fødselsdato, så nå er det bare å spare opp noen kontanter og lage ny bruker. Sitter å finner på et kult poker-navn nå

Da er det vel nesten umulig for pokerstars å finne ut at det er en mindreårig som spiller, ikke sant?
Sist endret av Azarat; 20. mars 2012 kl. 15:01.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Da er det vel nesten umulig for pokerstars å finne ut at det er en mindreårig som spiller, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Såfremt du har moren din med på det, skal det ikke by på problemer. De kan kreve at du identifiserer deg ved cashout (moren din altså), men trolig ikke før det.

Vær nøye med hvordan du gjør det med gevinster - svært få gjør det riktig og moren din kan havne i store problemer om du er uheldig og det ikke går riktig for seg.
Trådstarter
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Såfremt du har moren din med på det, skal det ikke by på problemer. De kan kreve at du identifiserer deg ved cashout (moren din altså), men trolig ikke før det.

Vær nøye med hvordan du gjør det med gevinster - svært få gjør det riktig og moren din kan havne i store problemer om du er uheldig og det ikke går riktig for seg.
Vis hele sitatet...
Gjøre riktig med gevinster, hva mener du?
Jeg har ikke tenkt til å spille store turneringer som sunday million osv. Skal bare spille for noen lapper og håpe på å tjene opp mot maks 50 000kr (over lengre tid, snakker da om flere måneder)
Sist endret av Azarat; 20. mars 2012 kl. 16:48.
Vil tro du skal opp i del $$$ før du blir bedt om å bevise hvem du er. Har ihvertfall aldri vært borte i det. Jeg ser ingen måter hvordan dette kan backfire på, så samt du ikke sier til pokerstars at du har stjelt kortet til moren din og bruker hennes penger.
Trådstarter
Sitat av fletchy Vis innlegg
Vil tro du skal opp i del $$$ før du blir bedt om å bevise hvem du er. Har ihvertfall aldri vært borte i det. Jeg ser ingen måter hvordan dette kan backfire på, så samt du ikke sier til pokerstars at du har stjelt kortet til moren din og bruker hennes penger.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg må vel nesten si det direkte pokerstars om de skal ta meg for det. Om jeg vinner en enorm gevinst i en stor turnering er vel sjansen/risikoen litt større, noe jeg ikke kommer til å gjøre.

Edit: Om de ber om å vise hvem jeg er, trenger vel bare moren min å legitimere seg? Må man sede legitimasjon (bilde osv.) over epost? Jeg tipper pokerstars ikke fysisk møter opp på døra og ber om dna-identifikasjon på tastaturet mitt
Sist endret av Azarat; 20. mars 2012 kl. 16:55.
Du er nok rimelig trygg

Tør jeg spørre hvor gammel du er? siden du ikke har ditt eget bankkort. Jeg begynte også med mors bankkort, noe som ikke falt i god jord siden jeg brukte litt i overkant
Sitat av Azarat Vis innlegg
Da er det vel nesten umulig for pokerstars å finne ut at det er en mindreårig som spiller, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Finne ut hvaforno sa du? Er det ikke mora di som spiller, da?
Trådstarter
Sitat av fletchy Vis innlegg
Du er nok rimelig trygg

Tør jeg spørre hvor gammel du er? siden du ikke har ditt eget bankkort. Jeg begynte også med mors bankkort, noe som ikke falt i god jord siden jeg brukte litt i overkant
Vis hele sitatet...
Jeg har kredittkort, men ikke bankkort tror jeg Jeg kan vel ikke bruke mit eget kreditkort direkte på pokerstars? Kan vel bruke det til å kjøpe ukash på bensinstasjoner da.
Er 17 år.

Edit: Har "Visa Electron"
Sist endret av Azarat; 20. mars 2012 kl. 17:17.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Gjøre riktig med gevinster, hva mener du?
Jeg har ikke tenkt til å spille store turneringer som sunday million osv. Skal bare spille for noen lapper og håpe på å tjene opp mot maks 50 000kr (over lengre tid, snakker da om flere måneder)
Vis hele sitatet...
Nettopp - svært få vet ikke hvordan man skal angripe utbetalinger og hvordan dette skal skattes av. Det er fordi det norske systemet nærmest forsøker å gjøre det kronglete å være pokerspiller.

Det er nemlig ikke slik at man kan cashe ut 10k her og 10k der, så blir alt fint. Enkeltgevinster er det i og for seg ganske enkelt å skatte av, men regnes det som en enkeltgevinst om du vinner en turnering etter å ha spilt 10 - 100 - 1000 tourneys uten suksess? Det er ikke enkelt å svare på. Leter etter en artikkel Dag Martin Mikkelsen (dmmikkel) har skrevet om dette, men sliter med å finne den for øyeblikket.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Jeg har kredittkort, men ikke bankkort tror jeg Jeg kan vel ikke bruke mit eget kreditkort direkte på pokerstars? Kan vel bruke det til å kjøpe ukash på bensinstasjoner da.
Er 17 år.

Edit: Har "Visa Electron"
Vis hele sitatet...
Nå kan du nok ikke ikke bruke moren din sitt kort å sette inn penger direkte til pstars eller, siden norge blokkerer all overføring av penger til utenlandske gamblingsider. Man må benytte seg av Entropay, Neteller eller lignende.
Trådstarter
Sitat av fletchy Vis innlegg
Nå kan du nok ikke ikke bruke moren din sitt kort å sette inn penger direkte til pstars eller, siden norge blokkerer all overføring av penger til utenlandske gamblingsider. Man må benytte seg av Entropay, Neteller eller lignende.
Vis hele sitatet...
Da er det nok lettest å bare stikke innom en bensinstasjon og kjøpe ukash med mitt eget kredittkort eller cash, så slipper jeg å gjøre noe feil på nettet
Sitat av Azarat Vis innlegg
Da er det nok lettest å bare stikke innom en bensinstasjon og kjøpe ukash med mitt eget kredittkort eller cash, så slipper jeg å gjøre noe feil på nettet
Vis hele sitatet...
Er ikke så altfor vanskelig

Men er vel sikkert like greit det i starten, hvis det blir mye poker i fremtiden så vil du nok bytte før eller siden
Trådstarter
Herregud, savner å spille poker...har ikke spilt på flere uker nå. Tenker å sette inn 1000kr (173$) om noen dager og begynne rett på 3,5$ sng grinding

Tror jeg skal sette på en buy-in/stakes grense så jeg ikke plutselig begynner å spille risky igjen av en eller annen grunn.

Hvordan går det med BR'en din Almenning?
Sitat av Azarat Vis innlegg
Herregud, savner å spille poker...har ikke spilt på flere uker nå. Tenker å sette inn 1000kr (173$) om noen dager og begynne rett på 3,5$ sng grinding

Tror jeg skal sette på en buy-in/stakes grense så jeg ikke plutselig begynner å spille risky igjen av en eller annen grunn.

Hvordan går det med BR'en din Almenning?
Vis hele sitatet...

Litt verre nå i det siste.
har hatt så sinnssykt med badbeats.
x antall ganger der jeg har gått all-inn preflop mot løs villain for å så møte en mindre pocket hånd å tape.

Føler jeg har spilt bra, men hadde 2 sinnssykt dårlige sessions der jeg tapte 35$ ish. Tatt en liten pause nå, så får se hvordan det blir til helgen elns