Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  105 11033
Må også slenge på at The Jacket er også en film som absolutt er verdt å se! (Tittelen får en selvfølgelig å tenke på en jakke, men det er jacket som i tvangstrøye)
Sitat av Stratops Vis innlegg
Crash (2004) er av de beste filmene når det kommer til emosjonell slagkraft.
Vis hele sitatet...
qft

--------------------
Funny Games (både originalen og nyinnspillingen), A History Of Violence, Falling Down, Oldboy, Fight Club, Taxi Driver, Full Metal Jacket og Epic Movie er filmer jeg tenkte på da jeg leste førsteposten. Disse slo pusten litt ut av meg ihvertfall=)
Kan i veldig stor grad anbefalle Seven Pounds (Syv Liv) med Will Smith!
Veldig dyp og rørende film.

Kan også anbefalle:

V for Vendetta
Fight Club
Trainspotting
Donnie Darko
Kunsten å Tenke Negativt
Pulp Fiction
American Psycho
A Clockwork Orange
American History X
Forrest Gump
The Pianist
District 9
No Country For Old Men

Det for å nevne noen.
Glemte å nevne 25th hour, den er veldig bra og passer godt under det søker etter!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
What what, ingen som nevner http://www.youtube.com/watch?v=ZNM9kKo4JNU ?
Waking Life.
Jeg har aldri anbefalt en film til noen, men dette er kunst på sitt bredeste - får deg til å tenke tanker man bør tenke for å forstå hva "ting" dreier seg om.
http://www.imdb.com/title/tt0243017/

vet ikke om det er lov å legge ut stream-linker på denne siden;
http://www.tvokay.com/redir4.php?l=a...UwODU0NTE1MDk1

Se den og reflekter for faen
Enig med Uncle_Sylvert, Frihetens Regn (The Shawshank Redemption) er nok en av verdens beste filmer, selvom det ikke er mange som har sett den eller anerkjent den, bør sees Ari
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
I mine øyne er det svært få Hollywood- filmer som kan kalles sterke. Blant dem er kanskje The Fountain (av Darren Aronofsky som også lagde Requiem for a Dream).

Hvis du vil se tankevekkende filmer er mitt hotteste tips koreanske produksjoner.

En av de siste jeg har sett derfra er Crossing, en fabelaktig historie om en familie i Nord-Korea, hvor fattighet, matmangel og uholdbart dårlig helsevesen fører til at mannen i huset forsøker å krysse grensen til Kina for å redde konas liv. Denne filmen er typen som setter våre hverdagsplager i et helt nytt perspektiv, for i stor grad er dette helt reelle situasjoner for folket i Nord-Korea. Mens filmen i stor grad kan klassifiseres som en dramafilm er det et par ganske brutale og realistiske voldsscener. Å se en koreansk grensevakt knuse barns hoder mot en stein gir meg litt mer tungt å puste enn dårlige amerikanske ketchupscener.

Og apropos blodbad, så er ikke koreanerne nødvendigvis så rent dårlig på den biten heller. En av de mer interessante trilogiene denne planeten har sett er Park Chan-wooks Vengeance-trilogi. Denne bygger på et fenomen i koreansk kultur (angivelig også vanlig i Vietnam og Taiwan [og muligens andre land i området siden kulturene i stor grad har blitt flyttet fram og tilbake med folkevandring]) hvor det er ganske vanlig å gå gjennom livet i en slags dyster tilværelse hvor man bærer på stor hevnlyst.

Om enn et trekløver, er dette hevnmotivet egentlig det eneste som direkte binder filmene sammen, mao. må man ikke se alle tre – og ikke i noen spesiell rekkefølge – for å kunne nyte filmene hver for seg. Mest kjent i trilogien er nok Old Boy, mens de to andre – Sympathy for Mr Vengeance (den første) og (Sympathy for) Lady Vengeance (film nummer tre i rekken) absolutt ikke er dårligere filmer. Mens Vengeance-trilogien for enkelte kan virke litt i overkant brutale (igjen er det noe med koreansk vold som føles mer på kroppen enn amerikanske effekter), syns jeg man skal se gjennom dette og se på selve historien. Filmene stiller mange etiske spørsmål, tar opp helt håpløse situasjoner og portretterer vold på en «vakker» og (nesten litt for) sympatisk måte.
Sist endret av Cadex; 4. desember 2009 kl. 23:38.
果実男爵
Juicekongen's Avatar
Trådstarter
Ser ut som om jeg kommer til å være opptat med gode filmer en stund nå takket være dere, jeg setter stor pris på det og skal prøve å se de fleste.
Kommer litt an på hva du legger i ordet "sterk" men jeg kan anbefale 2 sterke filmer i den forstand at de både inneholder slossing, er gode og til tider rørende.

Joyeux Noel (trailer)

Passchendaele (trailer)
果実男爵
Juicekongen's Avatar
Trådstarter
Vell, det jeg leter etter mest er filmer som viser meg hvor hard virkeligheten er med unntak av krigs filmer, jeg avskyr sånt. Og vill helst se gode filmer og ikke noe hollywood juggel. Noe som får meg til å tenke litt når filmen er ferdig.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Vell, det jeg leter etter mest er filmer som viser meg hvor hard virkeligheten er med unntak av krigs filmer, jeg avskyr sånt. Og vill helst se gode filmer og ikke noe hollywood juggel. Noe som får meg til å tenke litt når filmen er ferdig.
Vis hele sitatet...
Hollywood "juggel" har nok noe som får deg til å tenke på når filmen er ferdig.

Anyways ; Pulp fiction , Inglorious Basterds , altså alle quentin tarantino's filmer.
Fight Club , du kommer virkelig til å elske denne.
Into the wild fikk meg til tenke etter at den var færdig ;-)
The Return (Vozvrashcheniye)
Momentum
Så den var nevnt tidligere men 25. hour er vel right up your alley. En heroin dealers siste 25 timer i frihet. Er lite action til å vare 3 timer, men det er en film alle burde ha sett. Så har vi Danny the dog, egentlig en fight film med jet li, men han spiller en fyr som har blitt kidnappet i ung alder og slått som en hund, å trent opp til å bli en draps maskin. Så har du også Ondskapen(Ondskan) Handler om vold og msibruk på internat skole. Så har du originale bad boys med sean penn, som handler om et ungdoms fengsel(siste linja er litt spoiler)


å en fyr som må sone med en fyr som har voldtatt dama hans
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av h3in3ken Vis innlegg
[...]
Vis hele sitatet...
Kanskje litt dødfødt å skrive at det er en spoiler, helt på slutten av innlegget?
Selvfølgelig:
- The Pursuit Of Happiness
- The Wrestler
- Forrest Gump
- Løvenes Konge
Sist endret av boblesaft; 5. desember 2009 kl. 13:56.
Oldboy er en av sjukeste filmene jeg har sett, men også en av de beste jeg har sett.
Pursuit of happiness er også sykt rørende, anbefaler den sterkt.
Sist endret av LuftTrykk; 5. desember 2009 kl. 15:45.
"Cast away" er veld den beste filmen jeg har sett i hele mitt liv. En mann som har kone og barn jobber på et fly (hvis jeg ikke husker feil) og flyet styrter i havet. Mannen (Husker ikke hva han heter) er den eneste som overlever og havner på en ukjent øy. Han får en fotball som venn (Wilson) og må klare seg selv på øyen.
Black Hawk Down. Episk krigs drama. Sann historie osv. Veldig bra film.
American Beauty er veldig god.
Støtter opp om Oldboy og Memento. Skikkelig fengende.

En myk og romantisk perle til jentene (de få som er her), sjekk ut Sunshine of a Spotless Mind med Jim Carrey. Så den med dama og jeg må innrømme den traff dypt.
Helt klart The Shawshank Redemption, utrolig bra film, og forteller stemmen er Morgan Freeman, da kan du ikke gå galt:P

ellers syns jeg også a beautiful mind er utrolig bra

Steal this movie er også en veldig bra film, i starten virker det som en litt humoristisk film, men utvikler seg til å bli mer og mer dramatisk etter hvert.

Hvis du ikke har sett disse tre har du ikke sett en god film :P
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Leter etter en "Sterk" film, helst veldig emosjonell, dyp og så realistisk så mulig. At filmen inneholder vold og slossing er bare et stort pluss. Vet ikke helt hva jeg skal google for å få tak i slike typed filmer. Kansje noe som ligner på "City og God" og "American history X".

Tusen takk på forhånd!
Vis hele sitatet...
Du burde absolutt se "Requim for a dream". den er meget sterk!! filmen er så sinnsykt; fucka, merkelig, skrudd og såå forbanna bra! :-D
Se "The Cove" . Er en dokumentar, men det har litt realitisk action i seg! For øvrig må jeg advare om at den er ekstremt gripende :P
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Leter etter en "Sterk" film, helst veldig emosjonell, dyp og så realistisk så mulig. At filmen inneholder vold og slossing er bare et stort pluss. Vet ikke helt hva jeg skal google for å få tak i slike typed filmer. Kansje noe som ligner på "City og God" og "American history X".

Tusen takk på forhånd!
Vis hele sitatet...

Den filmen bør være obligatoriså for alle å se. den er helt fantastisk. gripende og sterk. akkuratt det du leter etter. :P orginaltittelen til frihetens regn er "The Shawshank Retemption"
Thirteen er også en god film etter min mening. Og Boys don´t cry.
Uten å ha bladd gjennom alle sidene,
Så vil jeg anbefale An American Crime.

En dramafilm om hvordan en dame som skal passe noen unger som misshandler en av jentene til det groveste.
Her er det snakk i stomping av røyk på bar hud, flasker opp plasser de ikke skal.

Det er en VELDIG sterk film, for meg ihvertfall.
Har sett den opp til flere ganger.

Trailer kan du se her
Plot kan du se på imdb
Sist endret av Ondskap; 10. desember 2009 kl. 04:36.
▼ ... over en måned senere ... ▼
City of God er vel den den sterkeste filmen jeg har sett(jeg har sett mange filmer),Der fuhrers elite er også en veldig sterk film. anbefaler disse filmeme på det sterkeste, gir dem begge en 6'er
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Tropa De elite - Hander om B.O.P.E som er politets spesialstyrke i Rio de Janeiro. God og sterk film som gjerne minner litt om City of God.

Saving Private Ryan - Andre verdenskrig. Får fremdeles vondt av å se åpningscenen fra Normandi.
American history x ftw
Avatar
Har du ikke sett den på kino, så er den et must!
Har du sett den på kino, så er den et must å se den gang til
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Gutten i en stripete pyjamasen?
Ein film som gav intrykk på meg første gang eg såg den, og gir enda eit lite slag hvordan raseforskjellen var i USA på 60-tallet, var Remember the Titans. Såg den nett igjen på skolen, og enda er den bra

http://www.imdb.com/title/tt0210945/

Likte filmen, handligen er om Sport, og at en ''Hvitmans-skole'' opner for svarte folk, og trener på eit fotball lag(amrikans fotball) blir trener, og tar alle på laget med på ein Sommer Kamp, der det blir knyttet eit bond mellom det kvite og svarte, som var Uvanligt i den byen som filmen er i. Og så skole start etter Sommer, så er alle mot det Svarte, men det kommer seg litt etter litt.

Ganske bra og etter mi meining ein film som gir deg innblikk korleis det var på 60-tallet, bør bli sitt.
Stoic er bra..
serr eneste filmen jeg har fått tårer i øynene av er Con Air. er det noe galt med meg?
Jeg vil anbefale The Fall, svært god film (syntes jeg)! Ikke noe Hollywood svada ;-)

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjAzODUwMjM1M15BMl5BanBnXkFtZTcwNjU2MjU2MQ@@._V1._SX248_SY400_.jpg

http://www.imdb.com/title/tt0460791/

http://www.youtube.com/watch?v=iO0LYcCoeJY
Sist endret av Ezukiel; 11. januar 2010 kl. 15:28.
Nyere filmer: 2012, Black Hawk Down, Miracle at St. Anna, Saving Private Ryan, Day after tomorrow, Day the earth stood still, Doomsday now.

Eldre: Untouchables, The birds, The stand (stephen king), Citizen Kane, Metropolis, Plan 9 from outer space (kødda, med mindre du søker å bli emosjonelt oppgitt eller dypt deprimert).
Sitat av skepsis Vis innlegg
serr eneste filmen jeg har fått tårer i øynene av er Con Air. er det noe galt med meg?
Vis hele sitatet...
Nei, du har bare ikke sett nok filmer.
Jeg fikk også tårer i øynene av Con Air, men det var mer fordi jeg måtte se mr. Cage i 2 timer..

Jeg har nevnt den tidligere i tråden, men siden den er så bra:
Elephant - Se den! (trailer)
Jeg må nesten bare spørre, Har noen sett "Stoic" ? Isåfall hva syntes dere?
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Uten å ha bladd gjennom alle sidene,
Så vil jeg anbefale An American Crime.

En dramafilm om hvordan en dame som skal passe noen unger som misshandler en av jentene til det groveste.
Her er det snakk i stomping av røyk på bar hud, flasker opp plasser de ikke skal.

Det er en VELDIG sterk film, for meg ihvertfall.
Har sett den opp til flere ganger.

Trailer kan du se her
Plot kan du se på imdb
Vis hele sitatet...
Helt enig, en fantastisk film.Jeg var på tårene og jeg må si att det var en av de sterkeste opplevelsene jeg har sett på film An American Crime er en meget undervurdert film.Og hovedrollen som Ellen Page spiller gjør hun supert.
Seven Pounds med Will Smith. Jeg synes denne filmen er bare helt utrolig og jenter smelter som is i varm kaffe :]
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Jeg må nesten bare spørre, Har noen sett "Stoic" ? Isåfall hva syntes dere?
Vis hele sitatet...
Er det den fengselsfilmen? Med dissa som spille poker også av en eller annen grunn så robber de kameraten sin osv...
Drageløperen

Filmen er basert på debutromanen til afghansk-amerikanske Khaled Hosseini.
Wikipedia
IMDB

Fantastisk film som vekker sterke følelser. Ihvertfall for meg.
August Underground Mordum

Kansje ikke helt det du ser etter, men tankene blir satt i sving, det er en syk syk film.