Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3011
Har bestilt 5 bokser General Snus fra websnus.com, betalte med kredit kort.

jeg lurer på om det er fler som har kjøpt der, og om de er pålitelige?
Blir det ikke utrulig tørt ved å frakte det ved post? Kan ikke tenke meg at det final product er noe bra...hva med å stikke over til söta bror och kjøpa?
Trådstarter
48 3
hmm, har tenkt på dette selv, men siden det ikke blir toll (sendes i 5bokser pr pakke) så blir dette stress, bestilte 5bokser nå først for å sjekke om det blir tørt...
ingen som har bestilt der før da? fikk forresten mail idag om at pakken var sendt

EDIT: det er forresten porsjon jeg bestilte (bruker det til vanlig), så da gjør det ikke så mye om det ikke er heelt ferskt når jeg får det, hadde det vært løs-snus hadde jeg ikke bestilt der , jeg kommer til å legge det rett i frysern når jeg får det...
Sist endret av lefze^; 7. juli 2005 kl. 20:09.
Ehm....er ikke helt sikker på om jeg fikk det med meg, men hva kostet 5 bokser da? Du må gi beskjed til oss asap om hvordan snusen er når den kommer frem
Trådstarter
48 3
5 bokser kostet 15 euro = 120norske kroner (bra pris iforhold til i norge )+ frakt på 50kr..
skal si fra når jeg får det ja håper det ikke er for tørt..
Hvorfor blir det ikke toll fordi det sendes 5 bokser pr pakke? Hvis du tenker på 200kr-regelen gjelder den bl.a. ikke for tobakksvarer. http://forbrukerportalen.no/Artikler.../1095838890.87

Så du får nok en pen sum toll på pakken din.

Og den svadaen de skriver om at "Enligt norska tullen får man ta in max 5 dosor.Det går bra att beställa från oss då vi skickar paketen med max 5 dosor i varje paket." er jo direkte bullshit, det gjelder jo kun når man selv fysisk reiser over grensa og handler. Det har ingenting med postordre/netthandel å gjøre. Men da var det jo enda bra de sa "Vi tar dock inget ansvar över eventuella tullavgifter"!
ouch...det var litt dyrt da, men skal man tenke norske priser så er det jo ikke så ille .
Trådstarter
48 3
hva faen?!?!? hvor mye kommer tollen til å bli på?!?!

EDIT: alt er jo betalt :S

EDIT2: jeg tenkte ikke på den 200kr's grensa, men det som sto på sida dems , er jeg i deep shit nå eller? blir tollen på over 200kr så får jeg mentalt anfall
Sist endret av lefze^; 7. juli 2005 kl. 20:30.
Det som kan skje er at du må betale for å få henta pakken din.
Trådstarter
48 3
ja, men hvor mye kan denne summen bli på?

EDIT: Evt. hvor mange prosent toll er det på tobakksvarer?
det kan ikke bli mer enn 100% toll uansett (?) så da blir ikke tollen på mer enn 200kr uansett....
mener å huske at tollen kan være slapp, og ikke sjekker alle pakker.. stemmer dette? siden jeg har lest flere poster om folk som har kjøpt hasj frø osv.
Sist endret av lefze^; 7. juli 2005 kl. 20:37.
Tollen kan nok komme på godt over 100% av prisen når det gjelder tobakksvarer. Er forsåvidt ikke toll men tobakksavgift.

Uansett, du kan ha flaks og tollen kan være slapp ja.
Trådstarter
48 3
oki,
kan noen som vet litt om dette fortelle meg det?
Når du importerer selv er satsen 70 kr pr 100 gram på mengde snus som overgår kvoten. Når du ikke selv har vært i utlandet i minst 24 timer vil jeg anta at det er denne som vil tre i kraft på din forsendelse med snus. ref: http://www.toll.no/kunde_info/brosjy...ilnorge03.html

Med tanke på at det er omlag 24 gram snus i en eske porsjonsnus skal det vel ikke avgiften bli alt for hårreisende. Men som sagt er det kun en antagelse at det er denne satsen som gjelder.
Trådstarter
48 3
men det jeg "importerer" er ikke over kvoten, hvilke avgifter vil komme i tilegg?
Det finnes ingen kvote, det er kun når man selv reiser fra sverige til norge at man har en kvote man kan ha med seg. Ved kjøp av tobakksvarer via nett/postordre betaler du toll fra første gram.
Trådstarter
48 3
og hvor mye er denne tollen på pr/gram?
EDIT: vil det ifølge denne linken si at man må betale 70kr for hvert 100g snus man importerer?
Sist endret av lefze^; 7. juli 2005 kl. 22:16.
Jepp. Du kan regne med toll på en hundrings ca pluss fortollingsgebyr på ca 100-150, litt avhengig av hvilket fraktselskap som fikser det for deg. Tilsammen blir det nok sikkert dyrere enn om du hadde gått på Rema.
Trådstarter
48 3
argh, jaja, da var den leksa lærd...
hvordan blir det med uthenting av pakken da?
Ja, men hvis man kjøper snus i "store" mengder sparer man bra mye penger på at det er litt i frakt o.l
Kunne godt tenke meg å teste det, men jeg er for lat til å gidde det...kjøper heler snus ifra Svalbard
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Til informasjon kan du ta med deg 10 bokser porsjonssnus over grensa. 5 bokser løs.

Kjøp 10 av gangen om du vil slippe mange pakker.
Du får en faktura i posten som du betaler på posten før du får pakken. Det er _nesten_ så det lønner seg å ikke hente pakken. Du kan spare litt på å fortolle pakken selv (les på toll.no) men det tar omtrent to uker ekstra da, og da er snusen enda tørrere.

Sitat av HologeN
Ja, men hvis man kjøper snus i "store" mengder sparer man bra mye penger på at det er litt i frakt o.l
Kunne godt tenke meg å teste det, men jeg er for lat til å gidde det...kjøper heler snus ifra Svalbard
Vis hele sitatet...
Nei det gjør man ikke. Avgiftene på snusen stiger jo med hvor mye man kjøper.
Sist endret av DonTomaso; 7. juli 2005 kl. 22:30.
Trådstarter
48 3
hva faen? åssen blir det hvis jeg ikke henter pakken da?
Sitat av lefze^
hva faen? åssen blir det hvis jeg ikke henter pakken da?
Vis hele sitatet...
Pakka blir sendt tilbake til avsender, og hvis du er skikkelig uheldig belaster websnus deg for returportoen, siden de allerede har kredittkortopplysningene dine. Uansett er du fucked, men som du sa selv har du lært en lekse av dette.
Trådstarter
48 3
uansett er jeg fucked? hva mener du med dette? jeg driter i om pakken blir sendt tilbake siden jeg ikke betalte pakken
Sitat av lefze^
uansett er jeg fucked? hva mener du med dette? jeg driter i om pakken blir sendt tilbake siden jeg ikke betalte pakken
Vis hele sitatet...
Hadde du ikke betalt på forhånd? Betalte med kredittkort sa du?
Trådstarter
48 3
jo, men ikke med MINE penger ...
EDIT: men uansett, hva kommer til å skje? og kommer toll uansett? eller kan jeg være heldig?
Sist endret av lefze^; 7. juli 2005 kl. 22:41.
Så og si all post sjekkes vel grovt, og det er ikke akkurat vanskelig å identifisere en sending med snus. Det er derfor _rimelig_ liten sjans for at du er "heldig". Når det gjelder pengene så er det vel ikke akkurat manndig å snylte den du eventuelt lånte av. Dette slår nok tilbake på deg uansett. Vi får bare håpe du ikke lar historien gjenta seg ;o
Jeg har ikke kjennskap til akkurat denne butikken. Men har vært borti en jeg kjenner som bestilte minst 70 bokser med snus (husker ikke helt korrekt antall), fra nettside og fikk dette hjem i posten uten at det ble stoppet i tollen. Dette er et år siden, så kan være de har blitt strengere på slikt nå. Det gikk helt smertefritt for han..

Det som var litt morsomt som ikke var skrevet på nettsiden var at han faktisk fikk 70 tomme snusbokser + en store pose med snus.. så han måtte fylle snusboksene selv med snus
Trådstarter
48 3
WOHOO! (sry for caps ) .. fikk pakken idag snusen var ganske fersk, og ingen toll og tull genial side snusen var faktisk ferskere enn den jeg kjøper på mega ... men som sagt, jeg kommer ikke til å bestille mer derifra... siden sjansen for toll er stor
Hehe, det var nå bra at det løste seg. Hvor lang tid fra du bestilte, til du fikk pakken tok det?
Trådstarter
48 3
hmm, fra den 7juli -> 9juli.. det er ganske bra eh? men det sto jo "1. prioritetspost" på pakken , så det kan ha litt med saken å gjøre?
▼ ... over et år senere ... ▼
BuySnus.com funker helt fint og sender rett fra fabrikk, så det blir ikke tørt... du trenger bare registrere deg og betale med visa, master eller whatever og det kommer rett i posten^^