Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 24651
Hei folkens, har et par spørsmål om rusmiddelet hasj. Vet ikke så veldig mye om det fra før, så hadde vært fint om noen erfarne eller 1-gangs brukere kunne svare på spm'ene.

For å røyke hasj må man blande det med tobakk. Dette stemmer, ikke sant? Er det noe som har en "oppskrift" på dette, en enkel en som jeg kan lese og forstå?

Etter at man har røyka ferdig en joint - hvor lenge er man rusa etter at man er ferdig med å røyke? Hvor lenge er man påvirket av rusen? Hva skjer med en person etter at han har røyket? Hørt at man ler, blir avslappet, mer pratsom og rett og slett har det behagelig etter at man har fyrt av en joint. Men hvor mange timer/dager/uker varer altså denne rusen? Merker man at rusen avtar ettersom timene/dagene/ukene går? Og hvor mange mg/gram hasj pleier man generelt å ha i en joint? Hva er vanlig å starte med.

Til slutt lurer jeg på to ting til. Prisene angående hasj - hvordan blir prisene delt opp; etter mg eller gram? Kunne noen sette opp "vanlige" priser på hasj. Og som tidligere nevnt - er det noen som har en link til en eller annen side hvor det er forklart åssen man lager seg en joint? Ikke sett opp noe ulovlig info/linker etc, bare sider som tillates på forumet.

Takker for svar fra alle, men hadde vært ekstra fint om folk som har brukt/bruker hasj kunne svare på _ALLE_ spørsmålene jeg har stilt.

Mvh nysgjerrige,

/Digital blaster.
Hvordan rusen er, og hvor lenge den varer er alt opp til personen. Normal pris for ei bønne, eller et gram er 100 kroner, og det burde holde til fire "brukerdoser" for en som er helt fersk. Og nei, man MÅ ikke blande med tobakk.

En enkel "oppskrift" på hvordan du "mekker" er å ta en sigarett, hold lighteren under den og beveg den bortover til hele sigaretten er mørkebrun, åpne den og ta ut tobakken, riv i tobakken til det bare er masse små "tråder", varm opp hasjen på tuppen av en kniv eller en nøkkel eller noe, kna den inn i tobakken og stapp den hvor det måtte være. (i en joint eller en bong eller hva du måtte ønske)

Skal du fikse deg en enkel måte å røyke på tar du en halvliters-flaske, brenner eller skjærer et hull på "toppen av flaska" når den ligger langflat. Dette hullet skal være cirka 1,5 cm stort. Deretter mekker du et hull på undersida av flaska når den ligger langflat. I det øverste hullet krøller du sølvpapir nede i og trykker det ned, slik at du får en slik form på det: |_| og pakk mekket nede i der. Hold fingeren over hullet under, tenn på alt mekket med en lighter og sug godt inn. Du skal alltid holde fingeren over hullet under, med mindre du vil ta store trekk. Når det er lite igjen så tar du bare fingeren av hullet og trekker dypt inn.

Kos deg
Sist endret av Loeve; 17. april 2005 kl. 02:29.
Man må ikke blande med tobakk, men det er jo veldig greit å gjøre det for en nybegynner da. Rusen varer et par timer, og går gradvis nedover.

Forøvrig er det maange trådet om dette fra før, anbefaler deg å lese gjennom disse i rusmiddelforumet.

Her er en som handler om mekking: http://www.freakforum.nu/forum/showt...ght=mekke+hasj
Viss du har sånn "lage røyk maskin" sånn winnertip heter det vell, så tar du først en ferdigrøyk og ligher som du tar frem å "brenner" hele røyken, du fyrer ikke den opp, men bare brenner selve røyken. Åpne røyken du brant, f.eks en marlboro, legg tobakken i winnertipp maskinen så ordner du hasjet og legger oppå tobakken igjen og deler utover. Når dette er gjort kan du ta frisk tobakk i den ene enden hvor filteret kommer så fikse til røyken. Nå har du en "joint" men den har jo filter, det kutter du bare av.

NB; Tobakken går lit innfor filteret så kutt litt innpå filtere. Dere har fersk tobakk i enden hvor filteret er, så du slipper all slags dritt i halsen.

Easy
*edit* to slow
Sist endret av møkk; 17. april 2005 kl. 02:26.
bjerkreimruler : Det får da være grense på latskap. Ekte menn har lært seg å rulle en sigarett selv. Winnertip er for tapere.
Poenget var å gi han den enkleste måten jeg kom på.
Vil også nevne at det ikke er nødvendig å brenne på røyken når du "mekker", det er bare en preferanse. Poenget er vel at det fjerner noe av tjæren og de ørten andre giftstoffene, og mange mener det gir bedre smak. Men det er altså absolutt ikke nødvendig.
Så når du mekker skal du kort og godt bare blande hasjen og tobakken. Hvordan du gjør det er opp til deg, men som regel varmer man bare klumpen og gnir den inn i tobakken. Prøv å ungå klumper med hasj i mekket, da det er sløseri..

Siden det er første gangen skal du også vite at det er endel som visstnok ikke blir fjern første/de første gangen(e) de røyker, men det er vel som med rusen, høyst individuelt. Selv ble jeg fin og fjern første gang

Lykke til!

"Aint no tonic like the chronic"

edit:
DonT: word!
Sist endret av w00p; 17. april 2005 kl. 05:36.
Ja, det er svært mange som ikke får noen effekt som helst de 1 -3 første gangene. Selv merket jeg ikke noe før den tredje og siste gangen jeg røyket.
DigitaL BlasteR: Som DonT. nevnte er det mange tråder om dette temaet her på forumet fra før.
Hvis du bruker søkefunksjonen og f. eks. søker på hasj, finner du nok mer enn du trenger.

Hvis du lurer på noe mer om hasj eller andre rusmidler vil jeg anbefale deg å lese på www.erowid.org

Husk: Know your body, know your mind, know your substance know your source - erowid
very impotent freak
Delusional's Avatar
Prisen varierer etter hvem som er dealeren din. Standard marroc er vanligvis 100. Svarting og andre bedre hasjtyper kan komme på 150. 5g er ofte 400, men noen tar 500 for det og. 0,5 til 1g er fint i en joint delt på 2-4 stykker. Ta to dype trekk, hold røyken inne, send jointen videre. Når du er ferdig med jointen kan du få effekt alt fra 1-15 minutter etterpå. Det begynner ofte med at du blir litt glad, og ler litt. Du blir veldig avslappet, jeg megselv foretrekker å sitte å ta det med ro og filosofere litt, eller snakke om noe, eller gå en liten tur og se på naturen, eller bare ligge og nyte rusen som gjør deg glad og lattermild. Det er ikke uvanlig å bryte ut i latter helt uten grunn. Rusen kan vare i alt fra 1-4timer, noen ganger kan den vare fra klokken er 7 til 3, men da fyrer man med jevne mellomrom. Alle reagerer forskjellig, men likhetstrekk, er gladhet, at du blir lattermild, sultenhet, glemskhet, jeg som er relativt distre av natur, kan f.eks. reise meg fra sofaen, gå noen meter for så å glemme hva jeg skulle gjøre. Du merker når rusen blir borte, jeg legger meg gjerne før den tid. Men rusen avtar sakte, men sikkert. Du ler ikke like mye, osv.

Første gangen du røyker, er det ikke sikkert at du får effekt. Du _kan_ bli litt "bakskeiv" dagen etterpå, men det er bare en litt trøtt og slapp følese, ikke helt i hummør, det går over ut over dagen. Røyker du 2 dager på rad blir det gjerne forsterket, i en uke, så _kan_ disse bieffektene vare i rundt 5 dager, alt etter hvordan metabolismen din er.

Se gjerne:
http://www.erowid.org/plants/cannabi..._effects.shtml
http://www.erowid.org/plants/cannabi...s_basics.shtml
Ok, takker for alle svar!

Men jeg har hørt veldig mye forskjellig om ruseffekten fra person til person. La oss si jeg har en pakke rullingsrøyk da. Så bruker jeg tobakken sammen med ca. 0.5 til 1 gram hasj og ruller det i en rizzla. Har jeg laget meg selv en enkel joint da? Har lest om personer som sier at de har hatt hasjrusen i opptil 20 dager... Høres vel litt ekstremt ut?

Kan man liksom "planlegge" hvor lenge man skal være påvirket av rusen ut ifra hvor mange gram man bruker? Hva er deres erfaring med hvor lang tid ruseffekten har på dere?
Hasjrusen i seg selv varer maks 4 timer hos de fleste hvis man har røyket. Derimot ettereffektene som noen opplever, som f.eks litt dårligere korttidsminne kan muligen vare i et par dager. Men 20 dager det er bare tull.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Sitat av DigitaL BlasteR
Ok, takker for alle svar!

Men jeg har hørt veldig mye forskjellig om ruseffekten fra person til person. La oss si jeg har en pakke rullingsrøyk da. Så bruker jeg tobakken sammen med ca. 0.5 til 1 gram hasj og ruller det i en rizzla. Har jeg laget meg selv en enkel joint da? Har lest om personer som sier at de har hatt hasjrusen i opptil 20 dager... Høres vel litt ekstremt ut?

Kan man liksom "planlegge" hvor lenge man skal være påvirket av rusen ut ifra hvor mange gram man bruker? Hva er deres erfaring med hvor lang tid ruseffekten har på dere?
Vis hele sitatet...
Spiser du hasjen varer rusen lengre, men det er lett å bli grønn, det tar lengre tid før rusen kommer, og det er visst en annen rus. 20 dager er bare tull, ved mindre da vedkommende har 1. vært oppe i 20 dager og røykt hele tiden, 2. har fått cannabisoljeg inn intravinøst mens han sov. Du "planlegger" hvor lenge rusen skal være når du velger om du skal røyke 1, 2, 3 osv. ganger da du skal røyke. Men røyker du en joint vil du ikke ha mulighet til å kunne være skev i mer enn rundt 4 timer.
2 ting man absolutt trenger hvis man skal ha seg en hasjrunde....

frank zappa - dont eat the yellow snow

og en playstation2 med et bilspill
Jeg har vel aldri røyka hasj, men sitter her i lærsofan, har en 120cm høy vannpipe attmed meg og nfsu2 på prosjektoren med jonny cash i bakgrunnen..

jeg eter mat... men vil tro at hadde jeg hatt hasj ville det vært den perfekte settingen.
Var på "lan" med 2 kompisser nå i helga når jeg postet tiligere. På fredagen tok jeg å kompisene og delte 0,5g i en winnertipp blanda med ferdigrøyk. Han ene satt seg til å spille CS og sovna, men jeg å han andre kompissen min hadde det bra og lo, og lo og lo.. Vi viste ikke hva vi lo av engang vi bare lo morsomt.

På lørdagen tok jeg å en kompis resten av grammet og røykte, vi tenkte "vi tar litt til" og lagte enda en på 1g og håpte på enda bedre en sist. Vi snublet oss inn tilbake til pcene hvor vi satt og var ganske rolige og han ene sov, mens jeg så på noe psyko hypnowheel faenskap. Så våkna kompissen min og var veldig sur/sta og SKULLE ha viljen sin, så vi tuslet utover bygda. Kom tilbake til huset såg film å fjerna en stund, total blackout, etterpå lagde vi pizza å la oss.

Jeg syntes personlig fredagen med latterkickene var den beste av de 2 dagene, men som sagt varierer rusen fra person til person, men var veldig morro, og ikveld har jeg 1g til megselv
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av DigitaL BlasteR
Ok, takker for alle svar!

Men jeg har hørt veldig mye forskjellig om ruseffekten fra person til person. La oss si jeg har en pakke rullingsrøyk da. Så bruker jeg tobakken sammen med ca. 0.5 til 1 gram hasj og ruller det i en rizzla. Har jeg laget meg selv en enkel joint da? Har lest om personer som sier at de har hatt hasjrusen i opptil 20 dager... Høres vel litt ekstremt ut?

Kan man liksom "planlegge" hvor lenge man skal være påvirket av rusen ut ifra hvor mange gram man bruker? Hva er deres erfaring med hvor lang tid ruseffekten har på dere?
Vis hele sitatet...

Det med at hasjrusen kan vare i opptil 20 dager tror jeg på. Jeg har selv prøvd det to ganger, og den første gangen gikk det over dagen etter. den andre gangen også, men natt til den 3 dagen kom den att ;o og varte i en uke. skikkelig skummelt, i og med jeg ikke hadde noen bra opplevelse av rusen og det var en av mine første ganger. trodde det var hjernen min som var ødelagt :b men bra å vite at det ikke bare er meg for finne rikke så mye om det når jeg leter om det på nettet ;s
Eh. 1. to år gammel tråd. 2. Hasjrusen kan ikke vare i 20 dager. Man kan bli litt sløv av daglig røyking, men opplever du hasjrus etter 20 dager har du nok pådratt deg en eller annen disorder.
Man reagerer forskjellig, akkurat som på alkohol. En erfaren bruker hvilfå mindre effekt av et gram enn enn nybegynner. Mange får ikke effekt i det hele tatt de første gangene. Dette kommer også ann på kvalititeten på hasjen. Det er også en liten forskjell på hasj og på pot. Pot er altså rene buds eller blader, mens hasj er framstilit på en spesssiel måte. (Det får du finne ut selv!) Vanlig gate pris på middels god hasj er 100kr per gram. God pot kan være litt dyrere. Passe dose for en nybegynner er vell 0,3 gram. Deretter kan du røyke mer hvis du ikke føler deg noe høy. Husk at det er nesten umulig å ta overdose av cannabies, men det betyr ikke at du bare skal røyke i vei, for da kan du føle deg dårlig. Blandingsforholdet komme ann på hvor sterk røyk du tåler. Jo mer tobakk, jo svakere er røyken og desto lengre tid tar det før du oppnår effekten. Beregn alltid ca: 6 timer før du må hjem eller no. I hvert fall på nye typer hasj som du ikke har prøvd før. Deretter kan du utifra din egen erfaring beregne tiden. Husk at du kan være rød i øynene lenge etter dette. Det går selvfølgelig ann å ta øyedråper, men dette er ikke bra for øynene, såp burdet bare brukes i nødstilfeller. Mange kan faktisk gjøre deg blind over lengere tid. Du vil merke når du har fått nok hasj hvis du røyker joint, for du vil ikke orke mer og du vil føle deg høy.

En liten moral preken: Aldri prøv noe du ikke vet nok om, og les begge siders mening og sett deg ordentlig inn i stoffet. Men hasj er egentlig bare farlig fordi det kan få deg inni miljøer som bruker tyngre stoffer. Et lite tips er at det er mye "propaganda" ute på nettet. Så les alles erfaringer. (inkludert helse personelles meninger.) Les også en trip rapport. Der vil du få en nøyaktig beskrivelse av rus perioden.

Personlig mener jeg ikke at hasj er farlig bare man ikke gjør det for ofte. Men selvfølgelig stoler du mest på dine egene erfaringer.

PS: Halvparten av det jeg vet har jeg lært fra en hvis søkemotor på freakforum!
som xtapolapocetl sier, denne tråden er over to år gammel, og vi trenger ikke dra den opp igjen..