Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1159
Heisann. Har fått skrevet ut tramadol actavis av lege grunnet sterke smerter. Som tidligere bruker av lignende smertestillende, oxycontin, så kjenner jeg at jeg savner rusen. Tar nå 100mg, de første dagene svevde jeg på sky, euforisk, rota bort ting i leiligheten min jeg ikke finner igjen(hahaha). Nå har jeg bygget opp en toleranse for det, ja smertene er borte, men rusen eller hva nå det er er borte. Vil øke dosen for rus effekten nå som jeg har sjangsen til å ruse meg siden jeg får det på resept nå. Bor på et veldig lite sted og må reise minst et par timer for å få tak den minste ting.
Skal/ skal ikke øke? Ambivalens, ambivalens..
Om du vil øke dosen kommer du til å risikire abstinenser, men skal en del til før det blir veldig vanskelig å slutte med tramadol. Men hvis du liker det så godt bør du kanskje være forsiktig. I såfall om du kan øk til 150mg og ikke 200 med en gang.
Sist endret av DMT_Spirit; 27. september 2018 kl. 04:33.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan ikke anbefale det. Toleransen øker så kjapt på disse så du vil miste hele smertedempende effekten etterhvert, og det er jo jævlig kjipt når du sliter med smerter. Legene er også som regel ganske obs på pasientens bruk av disse, ber du om ny resept for ofte vil legen skjønne du tar for mange og sette deg på lavere dose. Særlig tramadol har dem blitt obs på de siste åra og gjør det de kan for å forhindre avhengighet. Abstinensene er også ganske kjipe på dem, kommer etter bare en dag uten når man først har vane å ta dem.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
100mg er stor dose men effekten av tramadol blir sterkere av paracetamol så ta heller det enn å øke dosen om du absolutt må. Bare vært obs på at faren for leverskade og organsvikt øker av mye smertestillende.
Anonym bruker
"Svak Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eh, er 100mg stor dose? Har inntatt kanskje 600mg fra kl 11 igår til kl 00. Ble jo litt ruset men når dere sier 100mg er stor dose så får jeg ikke det til å stemme.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eh, er 100mg stor dose? Har inntatt kanskje 600mg fra kl 11 igår til kl 00. Ble jo litt ruset men når dere sier 100mg er stor dose så får jeg ikke det til å stemme.
Vis hele sitatet...
100mg på en gang er stor dose ja. No anna om du sprer det utover 13 timer
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går ikke an å bli ordentlig rusa på tramadol sammenligna med andre piller man hjerne ruser seg på , du blir ikke i nærheten av lik effekt ,du kan ta 1000mg og ønske leverskade velkommen thats it
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eh, er 100mg stor dose? Har inntatt kanskje 600mg fra kl 11 igår til kl 00. Ble jo litt ruset men når dere sier 100mg er stor dose så får jeg ikke det til å stemme.
Vis hele sitatet...
De siste 200/250 ble spredd utover dagen/natta. Men inntok 5x 50mg på ca en halvtime.
Anonym bruker
"Svak Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eh, er 100mg stor dose? Har inntatt kanskje 600mg fra kl 11 igår til kl 00. Ble jo litt ruset men når dere sier 100mg er stor dose så får jeg ikke det til å stemme.
Vis hele sitatet...
3465851]De siste 200/250 ble spredd utover dagen/natta. Men inntok 5x 50mg på ca en halvtime.[/quote]
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
100mg på en gang er stor dose ja. No anna om du sprer det utover 13 timer
Vis hele sitatet...
100 mg er helt vanlig dosering med Tramadol for moderate til sterke smerter.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det går ikke an å bli ordentlig rusa på tramadol sammenligna med andre piller man hjerne ruser seg på , du blir ikke i nærheten av lik effekt ,du kan ta 1000mg og ønske leverskade velkommen thats it
Vis hele sitatet...
Dette er faktisk individuelt, mange opplever en sterk euforisk rus som beskrevet, jeg inkludert. Det er sykt skumle greier over tid, gikk på 100mg i et år, en sjeldent gang i blandt kicka jeg 300. Dette fungerte nydelig over tre år uten pauser (hvor raskt man bygger toleranse varierer også fra person til person).

Det var først når jeg byttet til Tramadol Retart 200mg at problemene begynte å balle på seg, siden disse slipper ut litt og litt spredt utover dagen (i motsetning til Actavis) så skal det mye til for å kjenne noe rus, så du må fort opp i 800mg for å kjenne noe - og toransen for disse øker drastisk mye raskere enn actavis, plutselig gir 1200mg 200mg retard kombinert med 600mg actavis deg dårligere rus enn det du fikk på 100mg før :/

Nå har jeg trappet ned fra 1200mg til 400mg på tre dager, noe som har vært ganske jævelig, dødsdårlig søvn (maks fire timer), og drømmene består av våkensøvn og mareritt kombinert med brainzappsk, depresjon, masse kaldsvetting og skjelving, kjennes ut som kroppen er i ferd med å slå seg av. Men de værste abstinensene kommer først når du kutter det helt. Jeg skal nå fra 400mg til 0mb med to tabletter tilgjengelig, så har noen grusomme dager i vente. Dette skal jeg liksom prøve å skjule for arbeidsgiver, må være i møter nesten hver dag - gleder meg ikke!


Dersom jeg skulle gjort det på nytt så ville jeg ha tatt det innimellom, og tatt regelmessige pauser, og aldri startet på retard-tabletter. Da kunne det virkelig ha vært et fantastisk rusmiddel.

Min erfaring med disse abstinensene har imidlertid fått meg til å innse hvor dynamisk kroppen er på godt og vondt, man slutter rett og slett å produsere seratonin når man går på dette lenge (spesielt på høye doser), og det kan ta noen uker før dette justerer seg tilbake (kortere eller lenger for noen). Det å måtte lide for å gjøre sånne ting gjør det mindre fristende til senere i alle fall