Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 7961
Har ei søster som har ei iPhone hun solgte da hu fikk ny på forsikringa. Da hu solgte den funka den ikke for kjøperen. Uansett hvilket SIM kort som er satt i.

Kan det være slik at operatøren stenger ei telefon som skal være "Mista" eller ødelagt for å unngå slike ting som å selges?

Hu vil jeg skal fikse den, lurer på om jailbreak kan fikse "problemet"?
tipper de sperrer den på imei nummer.
Tror jailbrake på nyere iphone kan være litt arbeid.

Men kommer sikkert noen mer fornuftige svar her etterhvert.
Hadde samme problemet da jeg kjøpte brukt iPhone i London. Måtte kjøpe ny. Sikkert annerledes med tanke på at jeg kjøpte den i London da
Blir ikke sperret på imei. Forsøkt å nullstille nettverksinnstillinger mens simkort står i?
Jo, den blir sperret på IMEI. Forsikringsselskapene sørger for det for å unngå svindel. Tror ikke du får endret IMEI selv om du jailbreaker.
Du kan da ikke selge en tlf som er mistet. Da er det jo forsikringsselskapet som eier den.
Trådstarter
Er ikke jeg som har gjort detta. Det er søstra mi. Så jeg vil bare unngå stress selv. Derfor jeg spør dere.

Sitat av Kamma Vis innlegg
Blir ikke sperret på imei. Forsøkt å nullstille nettverksinnstillinger mens simkort står i?
Vis hele sitatet...
Ja. Den kobler til 4G i tre sekunder, så dauer den.
Sist endret av andan; 5. august 2019 kl. 15:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kamma Vis innlegg
Blir ikke sperret på imei. Forsøkt å nullstille nettverksinnstillinger mens simkort står i?
Vis hele sitatet...
Feil.
Så du lurer egentlig på hvorfor søstera din sin forsikringssvindel ikke funker?
Trådstarter
Nei, ærlig talt. Jeg vil bare ha det bekrefta slik at jeg kan fortelle henne at hu bare skal drite i det.
Sitat av andan Vis innlegg
Nei, ærlig talt. Jeg vil bare ha det bekrefta slik at jeg kan fortelle henne at hu bare skal drite i det.
Vis hele sitatet...
Du antyder ganske klart at dette var svindel fra starten av

telefon som skal være "Mista"
Vis hele sitatet...