Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  120 20515
Jeg greier ikke tro noe annet enn at trådstarter er et troll. Og at dere som oppfordrer til å finne dame fra andre land er like drittsekker som trådstarter gir uttrykk for at han er. Det er ikke noe mer innafor å være kvinnenedlatende bare fordi de er fra et annet sted det er mer utbredt med kvinnenedlatende ting. Det er utnytting og undertrykking, og det er ikke innafor å utnytte damer fra sårbar situasjon , f.eks fattigdom og voldskultur for at de skal være prisgitt deg som er like stor drittsekk bare at de ikke lever i fattigdom eller vold her kanskje.

Seriøst mann, de holdningene du har er ikke greit. En ting er kjønnsrollemønstre, det fins mange damer som vil være hjemme å ta vare på hus, mann og barn, da er det et valg dere kommer fram til sammen. Men det å se på damer som underlegne, mindre verdt og skapninger som bare er til for å avlyde og nære opp under mannen og gjøre deg kåt og gi sex når du vil er en fiendtlig og uakseptabel holdning. Frie valg basert på respekt er greit men ikke undertrykking basert på diskriminerende og nedlatende holdninger. Og hva da underlegen deg? Ut fra sånn du skriver høres det ikke ut som at du greier å smøre på din egen brødskive en gang, en "head of the househould" ville blitt henne og du hadde vært mannebabyen som ikke klarte en dritt aleine. Voks opp.
Skjønner ikke helt hvordan det står i motsetning til det jeg skrev. Færre menn får barn, men de som får det får ofte flere kull med ulike kvinner. Det eneste jeg vet på stående fot at jeg har lest om disse er at de har høy utdanning, men jeg tror altså man finner mer moderne verdier blant høyt utdannede.
Vis hele sitatet...
Menn som er brødvinnere er gjerne utdannet i realfag. Det er en projisering å tro at menn skal ta til seg venstreverdier fra de myke humanistiske fagene i samme grad som kvinner.

Som jeg også sa så tror jeg feministhatet ofte er mer et resultat av enn grunnen til at disse er ufrivillig single, men jeg har ikke inntrykk av at disse holdningene gjør det noe lettere for dem på markedet.
Vis hele sitatet...
Gjennom historien har menn vært opprørere oftere enn kvinner. Det er naturlig nok fordi de konkurrerer om ressurser, deriblandt kvinner.

Du ser denne mekanismen hos Islamic State. Det er taperne som blir med der, og om de vinner får de plutselig tilgang til kvinner. Det samme mønsteret er gjennomgående i historisk tid.

Jeg tror holdningene dine til familie og kvinner er ganske viktig når du skal finne deg en kvinne som vil stifte familie med deg. Noe annet ville vært litt rart.
Vis hele sitatet...
Vel, familieverdier står sterkest hos konservative, ikke hos liberale.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Menn som er brødvinnere er gjerne utdannet i realfag. Det er en projisering å tro at menn skal ta til seg venstreverdier fra de myke humanistiske fagene i samme grad som kvinner.
Vis hele sitatet...
Kvifor er det projisering? Og kvifor kjem venstreverdier frå humanistiske fag? Det er eit gigantisk non sequitur.
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Gjennom historien har menn vært opprørere oftere enn kvinner. Det er naturlig nok fordi de konkurrerer om ressurser, deriblandt kvinner.
Vis hele sitatet...
No har altså menn hatt maktposisjoner i så godt som alle historiske samfunn, og skreve historia i tillegg. Du trur ikkje det kan vere ein stor faktor og?

Dessutan; å henvise til tradisjoner som argument er litt tomt.
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Menn som er brødvinnere er gjerne utdannet i realfag. Det er en projisering å tro at menn skal ta til seg venstreverdier fra de myke humanistiske fagene i samme grad som kvinner.
Vis hele sitatet...
Jeg er realist selv, og kjenner dermed ganske mange realister. Har ikke inntrykk av at det er mer tradisjonelle verdier blant dem. Hvor har du det fra?

Gjennom historien har menn vært opprørere oftere enn kvinner. Det er naturlig nok fordi de konkurrerer om ressurser, deriblandt kvinner.

Du ser denne mekanismen hos Islamic State. Det er taperne som blir med der, og om de vinner får de plutselig tilgang til kvinner. Det samme mønsteret er gjennomgående i historisk tid.
Vis hele sitatet...
Er det det du ser på incel-bevegelsen som, opprørere som ta over samfunnet? Vi får se. Jeg tror det finnes mye bedre måter å få seg dame på.

Jeg synes det er så rart og paradoksalt hvordan den gjengen hauser opp alfahannen som ideal samtidig som de sutrer over at likestillingen ødelegger for dem fordi nå har kvinner makt til å velge dem vekk. Jeg bruker ikke ordet sutre for å være nedlatende her, men det oppfattes som sutring. Det virker så utrolig lite alfa-aktig.

Vel, familieverdier står sterkest hos konservative, ikke hos liberale.
Vis hele sitatet...
Jeg sa holdninger til kvinner og familie. Det kan være så mangt, og slett ikke bare KrF-versjonen av familieverdier selv om de har kuppet ordet. En manns holdning til hvordan vi skal organisere familien vår og hvilken rolle jeg skal ha i den, er temmelig avgjørende for at jeg skal ha lyst til å stifte en familie med ham. Det er vel ganske opplagt.
Sist endret av *pi; 26. juli 2019 kl. 10:32.
TS. Du må bevege deg vekk fra Norge, og norske damer. Det finnes damer med mere tradisjonelle verdier i Norge også, men jævla sjeldent.

Ellers er min erfaring at stort sett nesten hvor enn man reiser bort fra Norge så reiser man til samfunn med mer tradisjonelle kjønnsroller.. Hele Sør Amerika har kvinner med mye kjærlighet og tradisjonelle kjønnsroller, dog med endel lidenskap på godt og vondt. Ellers er østeuropa svært tradisjonelt. Søk opp damer på Tinder fra andre kulturer og sjekk landet.
Det er fullt mulig. Det finnes fine norske jenter som ønsker å være en såkalt "house wife". Kjæresten min er akuratt slik du beskriver. Hun har uttalt flere ganger at hun aller helst vil drite i jobben og heller være hjemme å stelle huset og passe ungen (når den tid kommer).

Å importere damer fra Asia er ikke nødvendigvis en god idé, da de blir påvirket av det vestlige samfunnet når de kommer til Norge, om du bor i Asia er det problemet løst.

Ellers er det bare å date mye heøt til du finner en jente som passer kravene dine. Det er strengt tatt eneste løsningen.
Sitat av dreamcave Vis innlegg
Ja, men om vi ikke hadde kjempet imot så ville de tatt over. Tenk om alle menn hadde tenkt det samme som TS? Jeg vet at jeg ikke ville trivdes i det hele tatt da, hadde følt meg sett ned på og undervurdert.
Vis hele sitatet...
Hvis TS vil leve sånn, og finner noen som vil leve sånn med ham har du vel strengt tatt null og niks du skulle ha sagt, uansett hvor mye du måtte like det eller ikke på et personlig plan.
Sitat av legionaire Vis innlegg
Takk til alle som har lagt igjen konstruktive innspill!

Ser ut som jeg har tre valg østblokkland, asia/midtøsten, eller et hjernevasket religiøst samfunn her i Norge.

Av forskjellige grunner, kan jeg ikke si at noen av disse metodene taler til meg, men i et religiøst samfunn er det kanskje størst sjanse for at det ikke er en hybridprostituert, som Bothrops sa.

Og føkk dere som sitter å diskuterer opp og ned i mente.

Spesielt deg Sanjar. Jeg trodde vi hadde litt samme tankegods her, og du virket som en OK fyr i utgangspunktet, men du evner åpenbart ikke å respektere menn innad i den gruppa. Andre her har gitt konkrete råd og fortalt hvordan de fant sin dame, men du har bare bablet i vei om teorier og linket til nettaviser. hvis du faktisk har praktisert noen av disse teoriene dine blir jeg jævli overraska. Stikk å blogg!
Vis hele sitatet...
Det som forundrer meg er at du er så bastant på at du skal ha en kvinne som er nøyaktig slik du beskriver. Et eller annet må ha skjedd i oppveksten din for at du skal tenke slik. Det du gjør er at du utnytter urettferdige situasjoner, for at du selv skal vinne på det. Det er ganske få kvinner som liker å være kvinne i Asia for eksempel. I India så er det tradisjonelle kvinnesynet at kvinnen ikke skal arbeide, men være gift. Det er vanskelig å være singel kvinne der, nettopp fordi de blir sett på som noe mannen kan styre og herske over. Når en kvinne skal gifte seg, er det vanlig at familien overlater en medgift, dette fører til at familien ofte er i gjeld hele livet. Det gjør det også mindre attraktivt å føde jentebabyer, slik at millioner av de blir drept ved fødsel.

https://troensbevis.no/nyheter/91901...vinne-i-india/

Dette er satt veldig på spissen, men det er altså dette som din tankegang vil føre til enten du vil eller ikke. Det er helt motbydelig.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
TS: Jeg kjenner til en viss grad igjen dynamikken du drømmer om fra visse segmenter (spesielt 1950s household) av BDSM-kulturen, men jeg tror ikke du ville vært velkommen i miljøet. De er gjerne mer progressive enn deg - gjerne uttalt feministiske - og anerkjenner at det er forskjell på hva som er bra (og dypt ønsket) for dem i sine relasjoner og hva som er bra og riktig for samfunnet ellers. Du virker dessverre som den typen ureflektert og forbitret dust som ikke ville fått innpass.
Det har muligens vært nevnt i tråden her men den type damer du etterspør har jeg observert er innenfor den katolske retningen på bl.a. Filippinene. Der har jeg inntrykk av at damene deler din oppfatning på disse tingene.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Vel, familieverdier står sterkest hos konservative, ikke hos liberale.
Vis hele sitatet...
"Liberale" (forøvrig et uttrykk som sannsynligvis ikke betyr det du tror det betyr i norsk kontekst, hvis du har fått politikken din fra samme sted som avataren), det vil si progressive, har ikke samme syn på "familieverdier" som konservative.

"Familieverdier" er et politisk buzzword, en velkjent hundefløyte, som er mer eller mindre unikt for den ene siden av det politiske spekteret. Det betyr egentlig veldig lite (eventuelt kan du som aller første person forklare meg hva disse verdiene er, rent konkret) og brukes i praksis som synonym til en del typisk "konservative" (NB: i amerikansk forstand) idéer som ville vært problematiske av PR-hensyn om man faktisk sa hva de var.
Øst europa holder.

Dette har jeg lyst til selv. Kan redde deg fra et liv som med høysannsynlighet blir ganske trist etterhvert.
Blir det slutt har du allefall ikke mistet deg selv i prosessen.
Sitat av dreamcave Vis innlegg
Det er ganske få kvinner som liker å være kvinne i Asia for eksempel.
Vis hele sitatet...
Fortell meg hva du mener med dette. Jeg spurte kona mi om det, og hun lurte fælt på om du var helt på nett.
Sist endret av Buksvoger12; 26. juli 2019 kl. 23:02.
Det blir nevnt kvinner fra øst-Europa;
Er gift med en fra Polen, så kjenner kulturen og verdiene der rimelig bra.
De har nok endel sterkere tilknytning til familien enn i Norge, og de er veldig opptatt av å tenke langsiktig, økonomisk, for å trygge seg selv og familien.
De er flinke til å hjelpe hverandre økonomisk, dersom søsken eller foreldrene skulle trenge det, også fjernere slektninger. Det er lite hjelp å få fra staten.

Men, Polen er i stor økonomisk vekst, og moderniseres hele tiden. Den vanlige kvinnen i gaten ønsker en god jobb, og tjene penger selv. De er moderne, og lar seg ikke plukke på nesen av menn.

Jeg er nok den i huset som gjør mest husarbeid, og det er stort sett alltid jeg som lager middag (også fordi jeg liker å lage mat, og min kone ikke interesserer seg for det).

Når det er sagt, så står nok endel tradisjonelle verdier fremdeles sterkt i Polen, men absolutt ikke noe 50 talls kvinneroller.
Sist endret av fisher80; 27. juli 2019 kl. 05:04.
I begynnelsen var det her god underholdning, men nå har tråden blitt et Sirkus a la Trump.

Legionaire ønsker en hjemmeværende hustru (kommer av hus - tro), noe som er et helt legitimt ønske.

Det er du ikke alene om, det er mange som ser det praktiske i den ordningen. Det gjenspeiles i arbeidslivet: kvinner jobber i større grad deltid, større andel av foreldrepermisjonen og fravær når barn blir syke.

Vi kan også være enig i at det er forskjell på kjønnene på mange områder. Noe som igjen gjenspeiles i arbeidslivet: det er signifikante forskjeller i utdanning- og yrkesvalg blant kvinner og menn.

Det som mangler i Sirkus a la Trump er tall (strengt tatt ikke Trump sin sterkeste side heller)

24 er et stressende tall som skaper utfordringer for en småbarnsfamilie hvor begge jobber 100%, buzzword er tidsklemma. Uansett så er det overkommelig.

50 000 er et mindre hyggelig tall. Det er den årlige kostnaden per barn og kvadratmeterprisen på bolig i Trondheim. Sånn cirka.

Du driter glatt i det faktum at småbarnsfamilier har ganske store kostnader. At en enkel årsinntekt ikke er tilstrekkelig for å få et huslån som rekker til noe mer enn en ettroms leilighet.

Den "tradisjonelle familiestrukturen" som ble tuftet i en tid hvor samfunnet var fundamentalt forskjellig. Skolegang var ikke lovpålagt og for mange familier var det ikke engang en mulighet. Da er det ikke bare "tradisjonelt" at en omsorgsperson er hjemme, det er en nødvendighet. Barn er notorisk ubrukelig på å klare seg sjøl.

Jeg er ingen tilhenger av sentralisering, men det er virkeligheten for majoriteten av småbarnsfamilier.

Hvordan du tenker å løse de utfordringene, er for meg revnende likegyldig.

Det er noe komisk over din selvhevdelse på et internettforum, din forfektelse av et forkvaklet verdenssyn og mengden butthurt når du ikke får stå uimotsagt.

Så mistet du besinnelsen og begynte å rope i postene dine. Store bokstaver og utropstegn i fleng. Nå er det ikke morsomt lengre.

Forresten så staves det Legionnaire, vi vet jo alle hvordan ekteskapet til Svein Jemtland endte.
Redpilled alfahann
Sitat av robhol Vis innlegg
"Familieverdier" er et politisk buzzword, en velkjent hundefløyte, som er mer eller mindre unikt for den ene siden av det politiske spekteret. Det betyr egentlig veldig lite (eventuelt kan du som aller første person forklare meg hva disse verdiene er, rent konkret) og brukes i praksis som synonym til en del typisk "konservative" (NB: i amerikansk forstand) idéer som ville vært problematiske av PR-hensyn om man faktisk sa hva de var.
Vis hele sitatet...
Det handler vel enkelt og greit om å ha sosiale sanksjoner mot polygami, og en generell oppfordring om monogami.

Sitat av supercali Vis innlegg
Du driter glatt i det faktum at småbarnsfamilier har ganske store kostnader.
Vis hele sitatet...
Han sier at han har økonomien til det. Det driter du glatt i.
Sist endret av bennnern; 27. juli 2019 kl. 12:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Balkan, Østeuropa, Afrika (helst kristne land).
Har meget gode erfaringer fra ovenstående, var sammen med en jente fra Eritrea et par år som var helt fantastisk. Ortodoks kristen og ingen problemer med både tradisjonelle kjønnsroller men også mer moderne/vestlige roller - det gjelder å finne noen man passer sammen med.

På den andre siden, har jeg også vært samboer med en Ugandisk jente som hadde vokst opp i Sverige og blitt indoktrinert gjennom skole og samfunn der til å bli likestilt/moderne i kjønnsrollene. Funka ikke like bra.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Han sier at han har økonomien til det. Det driter du glatt i.
Vis hele sitatet...
Det er jo bare et utsagn fra en 25 år gammel student i Trondheim.

Det er rimelig å anta at inntektene er så som så. Om han skulle være formuende viser jeg til følgende ordtak

"a fool and his money are soon parted"
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av InnoPerp Vis innlegg

På den andre siden, har jeg også vært samboer med en Ugandisk jente som hadde vokst opp i Sverige og blitt indoktrinert gjennom skole og samfunn der til å bli likestilt/moderne i kjønnsrollene. Funka ikke like bra.
Vis hele sitatet...
Menn blir utdannet, mens kvinner er sånne laverestående vesener som kun kan bli indoktrinert? Gudene forby at eksen din evnet å ha en selvstendig tanke og selv reflekterte seg frem til at kjønn ikke trenger å være den avgjørende faktoren for alle livsvalgene sine. Det er ikke som om likestilling er en rasjonell idé som har vokst frem i takt med økt kunnskap og mindre gudetro, det er kun en dum tanke de forfekter på vestlig skole. Vi får håpe hun møter noen glupe menn som kan lære henne litt fornuft.
Dette er vel et resultat av ekstrem latskap, ensomhet og frykt for å bli sagt i mot. Syntes vel heller mere synd på TS, kan ikke være lett å leve slik. Men vi kvinner ser rett igjennom sånne folk, vi er ikke så jævla dumme som du skal ha det til. Vi skal fortsette å kjempe imot sånne jævler. Altfor tragisk å lese at dere heller vil utnytte undertrykte kvinner i sårbare situasjoner framfor å hjelpe de, kun for deres egen vinning.
Sitat av supercali Vis innlegg
Legionaire ønsker en hjemmeværende hustru (kommer av hus - tro), noe som er et helt legitimt ønske.
Vis hele sitatet...
Det finnes mange likestilte og fullt oppegående kvinner (og noen menn) som er helt eller delvis hjemmeværende. Trådstarter ønsker seg en kvinne som er underlagt ham. Da begynner nok utvalget å bli litt smalere.

Sitat av luni Vis innlegg
Menn blir utdannet, mens kvinner er sånne laverestående vesener som kun kan bli indoktrinert?
Vis hele sitatet...
Stemmer. I denne videoen illustreres det på en lettfattelig måte hva som skjer om man fyller for mye kunnskap inn i en kvinnehjerne: https://m.youtube.com/watch?v=LS37SNYjg8w

Over-educational leads to ugliness, premature aging and beard growth.
Vis hele sitatet...
Sist endret av KjemikalieX; 29. juli 2019 kl. 09:57. Grunn: dobbelpost+sammenslåing
Sitat av *pi Vis innlegg
Stemmer. I denne videoen illustreres det på en lettfattelig måte hva som skjer om man fyller for mye kunnskap inn i en kvinnehjerne: https://m.youtube.com/watch?v=LS37SNYjg8w
Vis hele sitatet...
Det verste er at det faktisk stemmer.
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Det verste er at det faktisk stemmer.
Vis hele sitatet...
Jeg har klart meg gjennom ganske mange år med høyere utdanning. At jeg er helt mentalt stabil skal jeg ikke skryte på meg, men skjegg har jeg ikke fått altså.
Sitat av luni Vis innlegg
Menn blir utdannet, mens kvinner er sånne laverestående vesener som kun kan bli indoktrinert? Gudene forby at eksen din evnet å ha en selvstendig tanke og selv reflekterte seg frem til at kjønn ikke trenger å være den avgjørende faktoren for alle livsvalgene sine. Det er ikke som om likestilling er en rasjonell idé som har vokst frem i takt med økt kunnskap og mindre gudetro, det er kun en dum tanke de forfekter på vestlig skole. Vi får håpe hun møter noen glupe menn som kan lære henne litt fornuft.
Vis hele sitatet...
Javel, våkna med piggene ute idag?
Jeg vet ikke i hvilken grad du er kjent med utdanningssystem og pedagogikk i Sverige i forhold til dette med likestilling og feminisme, men etter å ha bodd der i mange år opplevde jeg den som noe ekstrem.

Sammenligningen jeg ville peke på, var at hvor og i hvilket samfunn og kultur man vokser opp har en innvirkning på ens syn på ting senere, mer som en kuriositet. Om du tok dette ille opp så var det leit.

Hun hadde forøvrig bachelor og jobba i bank, uten at det plaga meg et dugg, tvert imot.
Er det vits å ønske seg dame om du ikke ønsker henne noe mer enn å vere hjemmeværende kone med barn? Selvom du mener kvinner ikke er verdt mer enn det, så må du klare å innse at de er født med samme hode, og kan oppnå nøyaktig det samme som vi menn. Tenk på ubrukt potensial "drømmekvinnen" i livet ditt ville hatt.

Om du virkelig elsker noen, ønsker du dem å oppnå store ting, og om de gjør det samme tilbake, så bygger dere hverandre opp. Det ser ikke ut som du skjønner dette for å være ærlig, og tror du vil kunne oppnå nøyaktig hva du trenger med en pocketpussy eller lignende. Så slipper vi andre alle barna som ville ellers forekomme av 1920 tankegangen din.
Sitat av Whippaznippa Vis innlegg
Er det vits å ønske seg dame om du ikke ønsker henne noe mer enn å vere hjemmeværende kone med barn? Selvom du mener kvinner ikke er verdt mer enn det, så må du klare å innse at de er født med samme hode, og kan oppnå nøyaktig det samme som vi menn. Tenk på ubrukt potensial "drømmekvinnen" i livet ditt ville hatt.

Om du virkelig elsker noen, ønsker du dem å oppnå store ting, og om de gjør det samme tilbake, så bygger dere hverandre opp. Det ser ikke ut som du skjønner dette for å være ærlig, og tror du vil kunne oppnå nøyaktig hva du trenger med en pocketpussy eller lignende. Så slipper vi andre alle barna som ville ellers forekomme av 1920 tankegangen din.
Vis hele sitatet...
Har tanken streifa deg at det faktisk finnes kvinner og menn som ønsker seg et forhold med tradisjoneller kjønnsroller? Det finnes faktisk kvinner som av egen fri vilje ønsker å være forelder og hjemmeværende på heltid og til og med trives med det. Er vel et gammelt ordtak som sier 'Bakom en hver suksessfull man står en kvinne', kanskje ligger noe i det for enkelte par.

Trådskaper stiller jo spørsmålet om hvordan man kan finne noen som ønsker seg det samme som han - og du mener at han heller ska kjøpe en pocketpussy og ikke få barn? Fin instilling til andre..
Men det er jo en forskjell på å være ok med å være hjemmeværende og likevel faktisk ha en stemme i husholdet. Å være en del av et fellesskap, der din stemme blir hørt og har like mye verdi som mannen din, og det å være i et forhold der du skal betjene din husbond etter hva han ønsker der og da, uten at du har noe du skulle ha sagt. Og sette din lit til at en mann skal vite hva som er best for deg, og for barna dine. Altså, nei. Bare nei.

Noe av denne dynamikken kan man som tidligere nevnt finne i D/s-forhold, men også der jobber man innenfor avtalte regler og grenser mellom de involverte.
Sist endret av Caevel; 27. juli 2019 kl. 19:04. Grunn: Kom dobbelt opp.
Sitat av InnoPerp Vis innlegg
'Bakom en hver suksessfull man står en kvinne', kanskje ligger noe i det for enkelte par.
Vis hele sitatet...
For det ligger selvsagt ikke naturlig for kvinner å være suksessfulle? Bare for ordens skyld. Det er etter min mening helt legitimt å ønske seg et liv som hjemmeværende mor/far. Jeg kjenner ikke mange kvinner eller menn som ønsker seg en slik rolle, men det finnes sikkert noen. Det jeg reagerer på i denne debatten er at visse premisser synes å bli dratt inn implisitt i argumentene som blir brukt. f,eks i innlegget jeg nettopp siterte deg i. Hva om vi hadde reversert rollene i utsagnet du kom med? "Bakom enhver suksessfull kvinne står en mann". Selv om utsagnet utvilsomt er sant i ganske mange tilfeller, så klinger ikke det like godt eller?
Sitat av Fuglern Vis innlegg
For det ligger selvsagt ikke naturlig for kvinner å være suksessfulle? Bare for ordens skyld. Det er etter min mening helt legitimt å ønske seg et liv som hjemmeværende mor/far. Jeg kjenner ikke mange kvinner eller menn som ønsker seg en slik rolle, men det finnes sikkert noen. Det jeg reagerer på i denne debatten er at visse premisser synes å bli dratt inn implisitt i argumentene som blir brukt. f,eks i innlegget jeg nettopp siterte deg i. Hva om vi hadde reversert rollene i utsagnet du kom med? "Bakom enhver suksessfull kvinne står en mann". Selv om utsagnet utvilsomt er sant i ganske mange tilfeller, så klinger ikke det like godt eller?
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i det du sier at visse premisser blir implisert i debatten. Selvfølgelig ligger det naturlig for kvinner å være suksessfulle, og det finnes nok forhold der kvinnen har stor suksess i arbeidslivet og mannen tar hånd om barn og hus. Om jeg ikke har helt feil har Erna Solberg om mannen et slikt forhold, mener å ha lest om det i noen artikler.

Jeg har selv truffet kvinner som ser seg ogsin man som en 'enhet' og der begge er inforstått med at mannens suksess i arbeidslivet er avhengig av kvinnens vilje/evne/suksess som forelder/hjemmeværende - helt enkelt suksessfulle par.
https://www.nettavisen.no/livsstil/s...sAxd50gR7S90YI

Så kan denne artikkelen snus på hodet og det blir seende slik ut:
“Happy husband – Happy life.

Slik får du forholdet til å vare: – Det ligger mye sannhet i “happy husband, happy life“.

“Kvinner får det bedre om de er litt på den ettergivende siden når det gjelder menns ønske om å få det som han vil“, sier familieterapeut …………………

Familieterapeut ………………… mener det kan være smart å la mannen få det som han vil i en rekke tilfeller, men oppfordrer samtidig kvinner til å ta ansvar for egne hobbyer og venninner.

Ifølge psykologene ………………… og …………………, så er det å sørge for en fornøyd ektemann en svært god investering i parforholdet.

En ung mann skulle flytte sammen med kjæresten sin og gledet seg veldig. Problemet var bare at kjæresten (som ifølge mannen ikke hadde god smak), insisterte på å ha med seg rosa gardiner og et veldig feminint nattbord, og også noen klisjeaktige blomsterbilder inn i leiligheten.

…………………, som er en av Norges mest anerkjente parterapeuter var klar i sin tale: Kvinnen burde ta rådene fra ………………… og kvitte seg med innboet sitt, både ………………… og ………………… mente begge at i mange tilfeller kan det være greit at mannen får viljen sin.”

https://www.mannsforum.no/happy-wife-happy-life/
Forstår ikke TS sitt problem. nært oppimot halvparten av kvinner i Norge er fra min erfaring helt åpne for mer tradisjonelle kjønnsroller. Som mann må du da klare å forsørge på en tilstrekkelig måte med din inntekt. Her i norge betyr det en lønn på >1M.

Tjener du 1M i året har du kun 50 000 utbetalt i måneden. 1.5M i årslønn har "kun" 70 000 utbetalt i måneden. Pga dette er det er rett og slett bare logisk at dama hvertfall jobber deltid sånn som skattesystemet er idag.

Grunnen til at du kanskje ikke finner kvinner som er åpen for tradisjonelle kjønnsroller er at du har ingenting å tilby. Du er en student, du er rundt folk som har minimalt med arbeidserfaring. Begynn å date ferdigutdannede sykepleiere/hjelpepleiere etc som er i fullt arbeid. De har et mer nyansert syn på de tradisjonelle kjønnsrollene en ei dame som kun har studert/hatt deltidsjobb.

Damer er forskjellige og en god andel kunne aldri blitt lykkelig i en tradisjonell kjønnsrolle mens andre ville vært mye lykkeligere i den rollen. Det er selvfølgelig individuelt
Er nokk redd du må finne deg en eller annen religion å bli en del av for så å finne deg ei frøken der fra, ei hardbarka konservativ dame som trives med å leve slik for de aller fleste i dagens samfunn lever i 2019 hvor likestillingen og feminismen lever i beste velgående
Sitat av legionaire Vis innlegg
Jeg tror folk misforstår meg i denne tråden. Når jeg sier underlegen, mener jeg ikke at jeg ønsker å straffe henne eller skade henne, eller undertrykke henne.
Vis hele sitatet...
Neida, jeg ville aldri trodd at du ønsket det spesifikt. Men med synet ditt, så ville det vært innafor med etpar lusinger om hun ikke husket plassen sin, eller hur?
Sist endret av theimplication; 29. juli 2019 kl. 16:21.
På kennel?

Det er vel et fåtall kvinner som vil leve slik du skisserer, om noen. Men du kan få en illusjon av en slik dynamikk om du har nok penger og makt.
Sitat av Amflora Vis innlegg
Men du kan få en illusjon av en slik dynamikk om du har nok penger og makt.
Vis hele sitatet...
Det er sant, du har jo faktisk ikke makt til å bestemme over henne, så om du får være sjef i familien så er det bare fordi hun lar deg få lov til det. Litt som vi sier til treåringen, jada, du er stor gutt, du bestemmer selv.... Usikker på hvor mandig det egentlig er, men whatever floats your boat.
Konverter til Islam, eventuelt "go amish", det er akkurat hva du leter etter.
Sitat av legionaire Vis innlegg
Det er det som føles riktig, FOR MEG!!!

Det er det som gjør meg kåt og lykkelig å tenke på. Hvorfor bryr du deg???
Vis hele sitatet...
Vi bryr oss fordi det er skadelige holdninger. Okei, så en pedofil vil føle at det er riktig for han å innlede et forhold med en elleve år gammel jente. En nazist vil føle at det er riktig å utslette og mishandle alle fargede. Skal vi i samfunnet bare akseptere det? NEI. Det er noe galt med DEG.


Sitat av brennesle Vis innlegg
Russland, eller enda bedre - Hviterussland. Relativt uberørt av feminisme der. Også har du jo Polen da.
Vis hele sitatet...
Jaja, helt supert å undertrykke damer og nekte de livsutfoldelse , bare fordi de ellers i hjemlandet sitt blir banka grovt. Så da er man liksom unnskyldt det å undertrykke og kontrollere på andre måter siden det er litt bedre enn i hjemlandet dems?
1 av 5 østeuropeiske damer har vært eller er utsatt for grov partnervold. De er hjemme fordi de er redde for å få bank om de gjør noe annet. Dette er ikke snakk om svartmaling, men fakta.

Russisk lov definerer ikke engang vold i hjemmet som en forbrytelse og besøksforbud finnes ikke for voldelige partnere. Faktisk så har ikke myndighetene engang lov til å blande seg i mishandling i nære relasjoner , ikke engang der hvor det er barn inne i bildet. Bare 55% russere syns at vold i hjemmet skal behandles som en forbrytelse, det er ingen offisiell kjønnsstatestikk på fordelingen av denne prosenten, men det er jo lett å tenke seg til kjønnsfordelinga i spørsmålet. Akuratt nå den siste uka så er det mer enn en halv million russiske kvinner som deltar i en kampanje mot familievold. Den europeiske menneskerettighetsdomstolen konkluderte senest nå i juli med at Russland hadde mislyktes i å beskytte kvinner som var overfalt, bortført og/eller forfulgt av sin nåværende eller tidligere partner. Aftenposten har nylig skrevet om denne voldskulturen i Øst Europa og NRK har vist dokumentarer om dette, hvor til og med kvinner i såkalt "lykkelige forhold" forteller at de blir slått hver uke og at "sånn er det bare".

Det er flott på ekte å finne ekte og respektfull kjærlighet på tvers av grenser, men ikke allright å ha den mentaliteten at "der borte blir de grooma til å tro at grov undertrykking er normalen så hent heller en derfra som du kan undertrykke siden norske damer ikke tillater det".



Sitat av Sanjar Vis innlegg
Hvorfor er da andelen barnløse menn sterkt stigende? En av fire får ikke barn, selv om de skulle ønske de kunne få det.

https://forskning.no/kjonn-og-samfun...ke-barn/563682

Det ville forsåvidt vært oppsiktsvekkende om en av fire menn var incels eller kvinnehatere.

Jeg personlig tror ikke at holdninger har så mye å si hva det gjelder attraktivitet. Det er dessuten lettere å holde kjeft når man har suksess.
Vis hele sitatet...


Holdninger har alt å si for partnervalg til forhold, og enda mer for hvem man vil velge å stifte familie med. Og det stemmer nok at 1 av 4 menn har undertrykkende holdninger mot kvinner. De fleste "stakkars" barnløse menna kan takke seg selv.



Sitat av bennnern Vis innlegg
Han sier at han har økonomien til det.
Vis hele sitatet...
Da regner jeg med at han også har økonomi til å legge av et sparebeløp pr måned til hennes odel og eie og pensjonspenger til henne, siden man ved å være hjemme mister både pensjonspoeng og sparemuligheter. Det er ikke rettferdig at mannen tjener alle pengene til sin egen formue uten at kona får bygge sin formue, ja han brødfør kona og ungene, men på den måten gjør han også kona 100% økonomisk avhengig av seg så hun ikke kan klare seg aleine om han skulle være voldelig eller en undertrykkende idiot. Da er vi tilbake igjen på 20-tallet hvor kvinner var tvunget til å bli i dårlige forhold med vold og overgrep fordi de var økonomisk avhengige av mannen og ikke hadde noe egne penger til å klare seg uten han.

Sitat av InnoPerp Vis innlegg
Har tanken streifa deg at det faktisk finnes kvinner og menn som ønsker seg et forhold med tradisjoneller kjønnsroller? Det finnes faktisk kvinner som av egen fri vilje ønsker å være forelder og hjemmeværende på heltid og til og med trives med det.
Vis hele sitatet...

Selvfølgelig, det er ingen som sier at det ikke finnes kvinner som ønsker tradisjonelle kjønnsroller hvor mannen jobber og dama tar seg av hjem og barn.
Til og med de "Åh så grusomme" feminister er for det å kunne velge de tradisjonelle kjønnsrollene og hjemmetilværelse om det er det man vil.

Greia her er jo at trådstarter snakker om at han anser kvinner som underlagt mannen, mindre verdt og underkastende, og at kvinnens rolle er å nære opp under han som "alfa hann", han skal være hennes overordnede og hun skal gjøre alt han sier og ikke være med å ta noen avgjørelser. Hun skal være hjemme med barn og ikke få utfolde egne interesser og lidenskaper fordi det er ikke hennes rolle som kvinne.

Ikke rart at den datinga ikke fungerer, for å si det sånn.


...Innlegg endret pga skrivefeil
Sist endret av cowstore; 29. juli 2019 kl. 22:13.
Sitat av cowstore Vis innlegg
Vi bryr oss fordi det er skadelige holdninger. Okei, så en pedofil vil føle at det er riktig for han å innlede et forhold med en elleve år gammel jente. En nazist vil føle at det er riktig å utslette og mishandle alle fargede. Skal vi i samfunnet bare akseptere det? NEI. Det er noe galt med DEG.
Vis hele sitatet...
Rolig nå. Jeg synes også han er helt på jordet, og tror han mildt sagt leter etter nåla i høystakken, men hvis han mot formodning skulle finne en voksen kvinne som frivillig ønsker det samme – hvem er du (og jeg) til å stoppe dem? Dette er verken pedofili eller drap. Det er en meget spesiell, men helt lovlig, preferanse å ha. Du må gjerne argumentere mot det, men gjør det på en saklig måte. Å sidestille det med pedofile overgrep, drap og mishandling er ikke saklig.
Sist endret av Realist1; 29. juli 2019 kl. 22:19.
Snakket med ei på jobben i dag, hun kommer fra et land (husker ikke helt hvilket) i Midtøsten hvor de tradisjonelle kjønnsrollene er typisk. Hun forklarte at hun ikke forsto før hun kom til Norge hvor kvinneundertrykkende landet hennes er, og ble sjokkert over hvor stor frihet kvinner i Norge har sammenlignet med hennes hjemland. Veldig trist og oppriktig ekkelt å lese flere her inne kommentere at TS skal dra til land hvor kvinner ikke selv vet noe annet enn det livet de har, kun for å utnytte de for å oppfylle egne drømmer.
La nå TS få finne drømmedama uten at dere må trekke inn kvinneundertrykking osv, det er jo det som gjør at endel kvinner sier de regelrett er drittlei feminismen som blomstrer. Kvinner skal diktere og rakke ned på andre kvinner med andre verdier enn dem. Jeg ser ikke for meg noe mer nobelt for en kvinne enn å oppdra friske barn og ha mye tid til disse, karrierekvinner som overlater barna til au pair er vel de dere burde angripe.

Er det virkelig så vanskelig å innse at det finnes kvinner der ute som trives i en slik rolle? Vi snakker ikke om at kvinnen skal fratas pass, penger og frihet. Vi snakker om at hun ikke skal være opptatt av egen karriere og støtte opp under mannens karriere.
Redpilled alfahann
Sitat av cowstore Vis innlegg
Holdninger har alt å si for partnervalg til forhold, og enda mer for hvem man vil velge å stifte familie med. Og det stemmer nok at 1 av 4 menn har undertrykkende holdninger mot kvinner. De fleste "stakkars" barnløse menna kan takke seg selv.
Vis hele sitatet...
Kvinner velger seg manipulative, narsisistiske psykopater:
https://scottbarrykaufman.com/wp-con...ersonality.pdf
Og velger bort nevrotikere:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...rn-mannen-faar

Det er mulig nevrotikerne har mye kjipere holdninger en de andre, men jeg tviler.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Kvinner velger seg manipulative, narsisistiske psykopater:
https://scottbarrykaufman.com/wp-con...ersonality.pdf
Og velger bort nevrotikere:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...rn-mannen-faar

Det er mulig nevrotikerne har mye kjipere holdninger en de andre, men jeg tviler.
Vis hele sitatet...
Mye av greia med narsissistiske psykopatkjærester er at de sjelden presenterer seg som det.
Sist endret av *pi; 30. juli 2019 kl. 00:31.
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
La nå TS få finne drømmedama uten at dere må trekke inn kvinneundertrykking osv, det er jo det som gjør at endel kvinner sier de regelrett er drittlei feminismen som blomstrer. Kvinner skal diktere og rakke ned på andre kvinner med andre verdier enn dem. Jeg ser ikke for meg noe mer nobelt for en kvinne enn å oppdra friske barn og ha mye tid til disse, karrierekvinner som overlater barna til au pair er vel de dere burde angripe.

Er det virkelig så vanskelig å innse at det finnes kvinner der ute som trives i en slik rolle? Vi snakker ikke om at kvinnen skal fratas pass, penger og frihet. Vi snakker om at hun ikke skal være opptatt av egen karriere og støtte opp under mannens karriere.
Vis hele sitatet...
Da har du misforstått. Selvfølgelig er det greit at kvinner har ulike tankesett og verdier, MEN nå virker det jo som at de eneste stedene som har blitt foreslått for ts her i tråden, er steder hvor det er mye kvinneundertrykking. For eksempel midtøsten, i Saudi Arabia fikk ikke kvinner lov til å kjøre bil før i 2018. Det sier GANSKE mye om hvilket syn det er på kvinner. Der vil altså dere gå og finne dere en kvinne, som har blitt lenge indoktrinert til å tenke at hun ikke er noe annet enn en simpel hushjelp og barnepasser, kun for å tilfredsstille egne behov. God gammeldags egoisme.
Ser ikke noe i veien med å finne seg en kjæreste, for så at man sammen finner ut at den beste måten for dere å leve sammen på er at mannen (eller kvinnen) jobber, imens den andre parten er hjemme. Jeg kunne godt gjort dette selv til og med.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Kvinner velger seg manipulative, narsisistiske psykopater:
https://scottbarrykaufman.com/wp-con...ersonality.pdf
Og velger bort nevrotikere:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...rn-mannen-faar

Det er mulig nevrotikerne har mye kjipere holdninger en de andre, men jeg tviler.
Vis hele sitatet...
Første artikkel du linker ser spesifikt på "short term mating", altså ikke hvem kvinner velger som livspartnere. I tillegg er det den første primærstudien på området i nyere tid, og studiedesignet er noe tvilsomt. De konstruerer 2 mannlige profiler og ber kvinner velge den mest attraktive profilen ved hjelp av et online-spørreskjema. Man kan spørre seg om hvilken profil kvinnene synes er mest attraktiv over nett - komfortabelt fra eget hjem - er representativt for virkeligheten. Utvalget er også svært spesifikt.

Resultatene er riktignok entydig, men å konkludere bombastisk ut fra denne undersøkelsen alene er naivt.

Andre artikkel er en epidemiologisk undersøkelse og sier ingenting om kausalitet. Bl.a. ser man også at inntekt spiller en stor rolle for partnervalg, og det er vist at nevrotiske menn tjener mindre enn individer som scorer lavt på nevrotisme. Datamaterialet er ikke tilstrekkelig til å konkludere med noe som helst.
Sist endret av Nether; 30. juli 2019 kl. 00:59.
Sitat av dreamcave Vis innlegg
Da har du misforstått. Selvfølgelig er det greit at kvinner har ulike tankesett og verdier, MEN nå virker det jo som at de eneste stedene som har blitt foreslått for ts her i tråden, er steder hvor det er mye kvinneundertrykking. For eksempel midtøsten, i Saudi Arabia fikk ikke kvinner lov til å kjøre bil før i 2018. Det sier GANSKE mye om hvilket syn det er på kvinner. Der vil altså dere gå og finne dere en kvinne, som har blitt lenge indoktrinert til å tenke at hun ikke er noe annet enn en simpel hushjelp og barnepasser, kun for å tilfredsstille egne behov. God gammeldags egoisme.
Ser ikke noe i veien med å finne seg en kjæreste, for så at man sammen finner ut at den beste måten for dere å leve sammen på er at mannen (eller kvinnen) jobber, imens den andre parten er hjemme. Jeg kunne godt gjort dette selv til og med.
Vis hele sitatet...

Hva er galt om TS finner seg en dame fra en plass med mye kvinneundertrykking? Utfordrer det deg som norsk kvinne? TS har ikke nevnt noe om at han skal undertrykke, bruke vold eller vil ha en kvinne som ikke får kjøre bil. Skjønner ikke hva du vil frem til, er du sint på alle som får seg dame fra Asia også? Virker som dere vil pålegge alle kvinner å ha samme tankesett og verdier utifra tidligere innlegg hvertfall.
Sist endret av bullshit..; 30. juli 2019 kl. 00:59.
Redpilled alfahann
Sitat av Nether Vis innlegg
Første artikkel du linker ser spesifikt på "short term mating", altså ikke hvem kvinner velger som livspartnere. I tillegg er det den første primærstudien på området i nyere tid, og studiedesignet er noe tvilsomt. De konstruerer 2 mannlige profiler og ber kvinner velge den mest attraktive profilen ved hjelp av et online-spørreskjema. Man kan spørre seg om hvilken profil kvinnene synes er mest attraktiv over nett - komfortabelt fra eget hjem - er representativt for virkeligheten. Utvalget er også svært spesifikt.

Resultatet er riktignok entydig, men å konkludere bombastisk ut fra denne undersøkelsen alene er naivt.
Vis hele sitatet...
Enig, men studien gir i det minste ikke støtte til antagelsen om at kvinner endelig har muligheten velge bort drittsekkene til fordel for en staut trygg sosialdemokrat med skikkelige meninger. Stereotypien av den ølluktende, fotballidioten med treningstrøye som bare venter på et samfunn som skal sjenke han en kvinne kan banke tror jeg langt på veg er feil. Jeg kjenner i det minste en god del genuint ålreite gutter med skikkelig kvinnesyn som ikke har andre seksuelle erfaringer enn et heldig ons en gang i studietiden, men det blir veldig anekdotisk ser jeg.

Det skal også sies at mange kvinner ikke velger noe livspartner, men forblir single i langt større grad enn før så det at studien ser på kortidspartnere har en relevanse.

Sitat av Nether Vis innlegg
Andre artikkel er en epidemiologisk undersøkelse og sier ingenting om kausalitet. Bl.a. ser man også at inntekt spiller en stor rolle for partnervalg, og det er vist at nevrotiske menn tjener mindre enn individer som scorer lavt på nevrotisme. Datamaterialet er ikke tilstrekkelig til å konkludere med noe som helst.
Vis hele sitatet...
Man kan konkludere med at nevrotikere blir valgt bort, men ikke hvorfor, nei. Om de blir valgt bort er mer relevant enn hvorfor de blir valgt bort når spørsmålet er hvilke holdninger mennene som blir valgt bort har.

Sitat av *pi Vis innlegg
Mye av greia med narsissistiske psykopatkjærester er at de sjelden presenterer seg som det.
Vis hele sitatet...
I studien gjør de langt på veg det.
Sist endret av bennnern; 30. juli 2019 kl. 11:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av bennnern Vis innlegg
I studien gjør de langt på veg det.
Vis hele sitatet...
Mye mulig. Men du snakker jo om manipulerende folk, og da ligger det litt i det begrepet at du blir lurt inn i noe du ikke umiddelbart ser hva er. Mange av egenskapene narsissister har er egenskaper som er tiltrekkende, som selvtillit (ytre, vel å merke). Det er vel det man velger da, ikke empatimangel og emosjonelt misbruk.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
TS og et par til: [Legger frem sine tanker, men bruker vage uttrykk som «tradisjonelle kjønnsroller»]
De fleste andre i tråden: [Argumenterer mot mange av de verste måtene å tolke «tradisjonelle kjønnsroller» på]
Overlapp: «Jeg er mindre enn dere tror 😩»
Jeg: Donald-Glover-pizza-brann.gif

(Format)

Så TS:
- Du vet at du er i en minoritet i Norge. Det kommer allerede fram fra trådtittel
- Du bruker uttrykk som «tradisjonelle kjønnsroller», «kvinner bør være underlagt menn», «alfahann», «bauta lederen», «familiens overhode» og slikt. Imens du er full og ensom
- Som du ser får du en masse motstand. En del av motstanden forstår kanskje bra nok hva du mener, men mye av den bommer nok. Ikke at all motstand her er rettet mot nettopp deg. Hei motstandere. =)

Jeg foreslår at du bruker denne tråden som grunnlag til ei liste over konkrete spørsmål som du har svar klart på: «Synes jeg ingen kvinner burde ta utdanning etter vgs?», «Synes jeg at det er greit om jeg slår den framtidige kona mi?», «Synes jeg kvinner er like mye verdt som menn?»

Og så videre. Det finnes sikkert spørsmål i tråden som du ikke er helt sikker på hva du tenker om. Disse er nok ekstra viktige.

Lista kan du legge frem for andre, så den kan prioriteres. «Oi, på spørsmål 16 tror de fleste jeg ville svart "Ja", selv om svaret mitt er "nei". Opp til topps med den ja. Viktig å få frem at jeg ikke tenker akkurat slik ja»

Sier ikke at du skal ha med ørtogfjørti ark på første date, men topp 5 viktige forskjeller i holdning mellom gjennomsnittsnordmannen og deg kunne vært noe

*lister seg bort til tinghuset for å gifte seg med en liste*
Sitat av Jonta Vis innlegg
TS og et par til: [Legger frem sine tanker, men bruker vage uttrykk som «tradisjonelle kjønnsroller»]
De fleste andre i tråden: [Argumenterer mot mange av de verste måtene å tolke «tradisjonelle kjønnsroller» på]
Overlapp: «Jeg er mindre enn dere tror ��»
Jeg: Donald-Glover-pizza-brann.gif

(Format)
Vis hele sitatet...
Takk for at du fikk meg til å føle meg "hullkort med FORTRAN 77-kode er da ikke så ille?"-gammel!
Men sånn seriøst: Er poenget ditt at TS er på bærtur på Finnmarksvidda uten kart eller niste? I såfall er jeg helt enig.

Sitat av Jonta Vis innlegg
Jeg foreslår at du bruker denne tråden som grunnlag til ei liste over konkrete spørsmål som du har svar klart på: «Synes jeg ingen kvinner burde ta utdanning etter vgs?», «Synes jeg at det er greit om jeg slår den framtidige kona mi?», «Synes jeg kvinner er like mye verdt som menn?»
Vis hele sitatet...
Men her legger du til grunn at TS er i stand til å formulere disse premissene på en måte som er tilnærmelsesvis rimelig. Problemet er at misogyne, konedengende drittsekker svært sjelden evner akkurat dette. For å sitere* det som en gang stod skrevet i vedtektene til Kristent Samlingsparti:
Sitat av ikrist.com anno ca. 2003
12. Menn og kvinner er likeverdige, men ikke like. De har derfor ulike oppgaver i hjem, menighet og samfunn. På basis av bibelens ord om skaperordning og syndefall kan ikke en kvinne innta slike posisjoner at hun blir mannens herre eller lærer. Likestillingsideologien avvises som den demoniske åndsimpuls den er.
Vis hele sitatet...
Kvinner er likeverdige, men å kunne jobbe som prester eller lærere, ha verv i organisasjonen eller stemmerett i samfunnet? Meh. Meeeeeh!
Folk med de omtalte holdningene pleier å være innbitte motstandere av vold mot kvinner på generelt grunnlag, men når konkrete enkelttilfeller diskuteres, så er det antakelig greit likevel fordi "bitchen hadde gjort seg fortjent til det". Som Orwell så treffende formulerte det: "Alle dyr er like, men noen dyr er likere enn andre." En logisk koherent virkelighetsoppfatning tillater ikke slike ekstreme tilfeller av doublethink. Det er ikke rasjonelt. Men det er sånn disse folkene faktisk fungerer. Å be de kompilere en liste over kravspesifikasjoner fordrer at de fungerer noenlunde som normale folk oppi skallen. Det gjør de ikke.

*Gjengitt fritt etter hukommelsen, så jeg kan ta feil om detaljer. Essensen er imidlertid korrekt.
Sist endret av Myoxocephalus; 6. august 2019 kl. 18:25.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
En logisk koherent virkelighetsoppfatning tillater ikke slike ekstreme tilfeller av doublethink. Det er ikke rasjonelt. Men det er sånn disse folkene faktisk fungerer.
Vis hele sitatet...
Hele opplegget her er en eneste doublethink. Man ønsker seg en kvinne som er underlagt mannen. Men selvsagt frivillig, fordi hun ønsker det av hele ditt myke og deilige kvinnehjerte. Men da bestemmer hun det vel strengt tatt selv, så da bare leker han at han er sjefen? Men hvis vi importerer en kvinne som er indoktrinert til å tro at hun er og skal være underlagt mannen, da velger hun det frivillig samtidig som hun hun ikke har et reelt valg fordi hun ikke skjønner at hun har det. Fiffig.