Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 17425
Hei!

Jeg trenger å kjøre to videoer i loop på hver sin skjerm, og de må starte automatisk. I utgangspunktet tenkte jeg å bruke VLC, men er opp for forslag om noen har andre programmer som kan fungere bedre.

Først tenkte jeg på å kjøre to VLC på en gang, en på hver skjerm, som starter automatisk ved boot.

Så tenkte jeg på å legge de sammen i en vid film, og kjøre det fra en VLC som fullskjerm over begge skjermene.

Vet lite om hvordan hver av løsningene ville fungert eller hvordan jeg skal sette det opp, så hvis noen her inne har erfaring med det taes alle tips i mot med stor takk. Time is of the escence.
Jeg vet ikke hvordan man kan gjøre det i vlc. På mpv tror jeg følgende vil virke:

mpv —loop —screen 0 fil1
mpv —loop —screen 1 fil2

For å autostarte finnes det mange løsninger. Du kunne gjort det via windowmanageren din. For meg ville det vært å legge dette in i .config/i3/config

exec mpv —loop —screen 0 fil1
...

eller du kan gjøre det xinitrc i ved å legge inn de samme linjene.

Merk deg at begge løsningene for autostart er avhengig av hvordan du har satt opp desktop enviromentet eller window manageren din. Hvis du bruker kde/gnome/unity/cinnamon eller en av andre uminimalistiske vil det sansylighvis ikke gå med .xinit.

Sjekk ut denne artikkelen her for mer informasjon om autostart(det står arch, men det er for det meste det samme på ubuntu).

https://wiki.archlinux.org/index.php...n_Xorg_startup
Sist endret av ThinkpadX200; 8. mai 2019 kl. 16:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.