Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5998
Anonym bruker
"Fortvilet Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisann.

Har en litt spesiell rus episode jeg vil fortelle om, og egentlig høre om andre kjenner seg igjen.

Var på byen, hadde knips i lomma jeg skulle vente med å ta. Hadde drukket litt før byen. Tok første knipsen rundt 11. Hjertet pumpet, musikken pumpet, jeg ville bare danse. Andre kunne komme bort til meg spørre hva jeg gjorde. Øynene var visst i alle retninger. Jeg hakket tenner konstant, enda flere kommentarer på dette. Sto på stoler, hadde det fett, brydde meg svært lite. Trodde jeg var klar for å ruse meg på byen, men det var jeg ikke(god lærepenge.) Tok neste knips imellom denne tiden. Etterhvert dro jeg på nach. Ikke lenger etter sniffa jeg samme knips, var sikkert en kvart. På nachet rullet de joints for å røyke. Jeg hadde aldri røyket før, var svært uerfaren. De påsto at dette ville gjøre rusen enda bedre. Selvsagt kunne jeg ikke si nei, når du er ruset vil du bare at rusen skal bli enda bedre. Jeg var ikke redd for noe rus på den tiden.

Jeg røykte. Trakk det godt inn. 4-5 trekk kanskje? Jeg startet merke hvor utrulig latterlig det var at jeg sto å hakket med foten. Tanken på at de kanskje merket hvordan jeg sto falt inn. Munnen tørket helt. Jeg klarte ikke snakke, jeg sto bare gapte. Vi gikk inn. Verden snudde seg. Døren var liten. Ansiktene demmes ble store, kroppen var liten. Hjertet begynte dunke. Jeg satte meg på stolen. De så på meg. Det var som om alt handlet om meg. Jeg så på klokken, så gikk klokken mot venstre flere ganger. Alt hakket og gikk flere ganger. Tenk deg å blunke mot venstre flere ganger, bare jeg ikke blunka. På dette tidspunktet var jeg rett og slett livredd. Tror dem merket det, for de spurte hva jeg så.

Etterhvert som jeg ble bare mer og mer redd ble jeg dratt på ett rom. Ble fortalt flere ganger at det gikk bra. Hjertet dunket i tusenslag kjentes det ut som. Jeg gjorde alle bevegelser sakte og merket at jeg kortsluttet og "frøs" stående mens jeg prøvde drikke. Kom til meg selv igjen. Da falt tanken meg. Jeg dør. Det er sånn det er å dø.

De roet meg mer og mer. Prøvde alt i sin makt for at jeg skulle bli bedre. Jeg lå for meg selv på rommet, hørte de andre snakke på naborommet. Noe jeg ellers ikke ville hørt mens jeg var edru. Hørselen var skjerpet. Det var som om alt de snakket om var meg(noe det ikke var.) De skjekket meg i ny og ne. Det var alt dette, hjertet, hakkingen, tørr i munnen.. Hva faen skjedde?

Det roa seg med det jeg trudde var puls, kanskje det var det, hvem vet. Men kjentes ut som om pulsen gikk alvorlig fort. Brukte flere minutter på å kle på meg en jakke. Alt var umulig. Men når det roa seg visste jeg at jeg ville overleve.


For å si det sånn så var dette en fin lærepenge om at man aldri må prøve ut noe uten å lese seg godt opp. Etter dette har jeg lest og lest om de forskjellige ting jeg har puttet i meg. Før var jeg nesten fryktløs, men nå er jeg redd. Jeg klarer ikke røyke hasj, for da tenker jeg på hva som skjedde den gangen og det kjennes ut som om pulsen min går for fort igjen. Prøvd flere ganger røyke for å få det av meg, men fant ut at det var best la vær.

Så kjenner noen seg igjen? Vil høre om flere som har opplevd noe lignende.
Ja, hasj intensiverer ofte kroppslige følelser, frykt, angst osv. F.eks. Du blåser røyken ut vinduet i slik at ingen skal lukte hasjen. Denne kroppslige bevegelsen av å blåse ut vinduet, som kanskje er litt ubehagelig, da du fort må snu deg mot vinduet med røyk i lungene som du så vidt klarer å holde inne og blåse den ut, intensiverer tanken frykttanken bak det å ikke vil at noen skal lukte. Når du merker hasjrusen kan du plutselig merke en liten noia-følelse for andre folk som kan vokse stor. Dette har å gjøre med settingen, det du gjorde når du blåste ut røyken slik at ingen skulle lukte det. Hvis du ikke har trent deg selv i å oppdage slik frykt som setter seg i kroppen så kan du plutselig finne deg i en angsttrip.

Derfor, med alle psykedeliske stoffer, må en være årvåken. Du nevnte hakkingen med foten. Dette er kanskje et nervøst tick eller noe slikt, som intesivertes når du røykte. Cannabisplanten gjør en mer følsom for disse banene i kropp og hode, og hvordan de fungerer. Så også når en røyker hasj kan setting bety mye. Tilsynelatende ubetydelige ting, som å røyke et sted der du ikke frykter at noen skal lukte det, kan ha stor innvirking.

Settingen blir mindre viktig hvis du trener deg opp i å oppdage slike tankemønstre tidlig.
Sist endret av Hans Høyhet; 20. juni 2019 kl. 22:08.
Først og fremst du tok du altfor mye MDMA. Noe av MDMA'en man tar metaboliseres til MDA i hjernen. MDA er et MDMA lignende stoff, bare at det er mye mer psykedelisk. Du fikk i deg mye MDMA. Weed forsterker ofte det psykedeliske. Du bad-trippet rett og slett, samtidig som du tok 2,5knips med gudene vet hva hvor mye virkningsstoff som var i det, eller for alt du vet - hva som i hele tatt var i det.

Test sakerne dine, ikke pakk nedpå med 2,5 knips (less is more) og sørg for at du er i en komfortabel setting når du prøver et nytt stoff. En annen ting jeg kan tenke meg er at når dere kom på nach så hadde du tømt alt av serotonin fra før av, og da er det ikke uvanlig at man kan få angst og panikk etter en sånn heavy load til hjernen din.
R.i.p 23.04.2021
Hvorfor tar folk knips når det finnes let tilgjengelig ren mdma krystaller? Knips er russisk rullet.. kjøp eller noen krystaller og lag dine egne kapsler man.
En annen ting jeg vil legge til er at headspace er en viktig faktor når man tar shit. Du havnet sikkert i negative tankemønstre i løpet av turen som hasjen intensifiserte.
Hasjen kan absolutt føre til at en tilsynelatende ubetydelig frykt for at noen skal lukte at en røyker (bare ett blant mange eksempel) fører ut i et paranoid sirkus om politi, FBI, CIA, Aliens og Ufoer, haha.

Cannabis blir ofte undervurdert, helt til noe slikt skjer, og så vil en ikke røyke det mer. Men det er jo når en først har hatt en slik erfaring at hasjen egentlig begynner å bli interessant.

"Det var som om alt handlet om meg."

Dette er også vanlig. Jeg tror denne tilstanden har å gjøre med innoverfokuseringen som skjer, du blir jo oppslukt i deg selv i en slik tilstand. Og verden handler om deg, som den jo også gjør da det indre og ytre er uløselig forbundet, men normalt sett er en ikke så innoverfokusert.

Denne tilstanden gjør hasjrusen veldig interessant å bruke som hjelpemiddel i ens meditasjonspraksis.
Sist endret av Hans Høyhet; 20. juni 2019 kl. 22:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.