Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1235
Jeg hadde et lite uhell i sommer da jeg jobbet på en restaurant.
Etter en del harde bad-trips, har hodet mitt blitt for følsom for morn noe som har ført til at jeg har tatt totalt avstand fra det.

Det var som sagt sommer og det var varmt denne dagen og vi hadde mange gjester både ute og inne og jeg var alene som servitør og bartender, alt ansvar på meg.
Kokkene holdt på å lage kakao og jeg syntes det hørtes godt ut, litt rart nå på sommeren..
jeg spurte om jeg kunne få litt, og kokkene (en av de var/er kjærsten min) lurte på om jeg var helt sikker siden det var litt magic spice oppi.. jajaja, seff ville jeg ha! jeg fikk en kopp og drakk den opp.. timene gikk og det ble tid for kveld og snart stengning.

Det var ikke mange gjester men noen 4-6 manns bord som satt og drakk. kokkene var ferdige så jeg var alene med oppvasken.
Plutselig! Musikken ble høy og folka mer slitsomme. Jeg kjente meg surrete, men tankte det sikkert var trøttheten etter flere uker med 15 timers dager og lite mat.
Men så kom bølgen jeg alltis får når jeg inntar noe psykedellisk eller røyker noe sinnsykt bra weed/brunt. Og jeg gikk rundt meg selv og trodde jeg hadde fått flashback eller en recall fra en annen tur for et år siden.
Det hele ble for intenst og jeg ble bekymret og redd for barnet i magen( jeg var ca 2mnd på vei).

Jeg satt meg på kjøkkenet og sa til typen at jeg hadde flashback eller noe.. det var så vondt å ikke kunne ta ansvar for dette selv at det bare kom av seg selv.. Da sa han at det var morn i kakaoen! tror du jeg ble glad?! lettet og svimmel lo jeg og sa at det var jeg ikke klar over og at han andre kokken måtte ha lurt meg. men samtidig ble jeg litt irritert over at typen ikke hadde stoppet meg og forklart meg hva som VAR i kakaoen, siden han var far til barnet!!

Uansett, lurer på hvordan dette påvirket fostret?
Har vært hos legen og alt er bra rent fysisk og utifra det de kan se på ultralyd.
Hmm vill ikke tro at dette skulle påvirke barnet.
Barnet får jo næringen fra det du inntar. Men har faktisk ingen anelse.
Hvis alt så bra ut hos legen så er det vell også det? =)
Ja men alltid greit å dobbelt sjekke, just in case!
Sa du til legen hva du hadde inntatt? Hvis ikke vet jo ikke legen hva han skal sjekke etter.
Å innta rusmidler under svangerskapet er aldri noen god ide, men dersom du lar det bli med denne ene gangen tror jeg det er veldig liten sjanse for noen som helst skade.

http://www.netdoctor.co.uk/ate/pregn...th/205265.html

Edit: Jeg har aldri hørt om "morn" før, men går utifra du mente cannabis?
Sist endret av Slaktern; 30. september 2007 kl. 23:31.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Er morn en forkortelse for mornings?
ja en forkortelse til mornings. en gruppe folk jeg har hengt med brukte dette begrepet og det henger visst igjen.
og jeg hadde ingen anelse at det var morn i kakaoen før jeg fikk det bekreftet. som sagt trodde jeg at jeg fikk flashback eller noe..

dadyd: jeg har ikke turt å si det til legen min, håper det ikke blir nødvendig i såfall..!
kokken sa jo at det var magic spice oppi? du kan da ikke ha trodd at det var magisk krydder liksom..
For det første, så bløffet nok ikke kokken allikevel. Og for det andre kan magic spice være en betegnelse for et spesifikt stoff med rusgivende effekter. Magic spice i denne sammenhengen var nok ikke ment som et vanlig krydder
Sist endret av Sky; 1. oktober 2007 kl. 04:39. Grunn: Skrivefeil
åh herregud.. jeg trodde det var kanel eller peppermynte.. for gods sake, hadde jeg trodd at magic spice var et rusmiddel hadde jeg nok ikke spurt om å få litt varm kakao..!

og han kokken var veldig bevisst på at jeg ikke tålte morn eller cannabis det var derfor han lurte på om jeg sikker.. det var min egen sløvhet at jeg ikke skjønte tegninga der!
jeg vedder testiklene mine på at det ikke gjorde "skade" på fosteret, siden det knapt har noe langvarig "skade" på oss. men itillegg er jeg gal, og kan ikke stoles på. så det smarteste å gjøre er å si ifra til legen, som har taushetsplikt(eller hva det heter.. *magic spice* )
men jeg kan si deg at cannabis er langt mindre skadelig enn alkohol, koffein, div. medisiner osv..
Hvis du leser denne Tråden, så ser du at barn fra jamaica hvor mødrene hadde drukket te med cannabis ikke hadde tatt noen skader, men at hvis du røyker cannabis så kan det ha skadevirkninger

jamaicanske mødre blandet ofte te og drakk te istedet for å røyke og disse barna viste ingen som helst avvik fra barn født av ikke-cannabisbrukende mødre etter 3 dager etter fødsel og en måned etter fødsel.
Vis hele sitatet...
(Hvis jeg har forstått det riktig da)