Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 630
Hei, vurderer å leie en leilighet som ikke har innlagt internett og må derfor anskaffe meg trådløst bredbånd.
Noen som har erfaringer med dette til gaming? Hvordan er det med ping og stabilitet osv?

Dette er i en storby (Trondheim)
spørs hva du er vant til. Er en nedgradering fra fiber vil jeg tro. Det er temmelig stabilt i min erfaring, men skjelden ping under 50
Sist endret av Bothrops; 14. oktober 2023 kl. 12:52.
Du vil få en høyere latency. Det er typisk ~50ms latency med LTE mot 20ms på vanlig fiber.
Dette kan også forandre seg i "peak hours" og hvis du plutselig forandrer basestasjon.

Det går fint å game på LTE, men det kommer litt ann på hva slags spill det er snakk om. I "Competetive gaming" (CS, Alex legends o.l) så vil du jo merke dette mere.
Tåler vel litt ping, så lenge det holder seg stabilt.
Spiller mest spill som er avhengig av minst mulig lagspikes
Aldri opplevd lag eller høy ping, selv ute i vestfjorden - når du har brukt opp dataen så er man fucked dog.
Problemene oppstår når du må laste ned 60gb patcher
Bruker delt internett fra mobil, ettersom det ikke er noe tilbyder på fiber der jeg bor, og det funker fint. Har 12gb fra ice, og betaler 99 ekstra i måneden for 1000gb pakke, går aldri tom
Herlig, takk for svar folkens