Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1548
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal operere ut en visdomstann som ligger under tannkjøttet på mandag. Blir sying og hele pakka. Røyker cirka 8-10g pr måned (cirka annenhver-hver tredje dag). Kan dette påvirke virkningen av bedøvelsen jeg får? Skal være våken under inngrepet og får lokalbedøvelse med sprøytestikk. Noen andre stonere som har gjort dette selv og kan si noe om opplevelsen knytta til bedøvelse? Er livredd for at bedøvelsen ikke skal funke eller at jeg ikke skal få nok. Bør jeg fortelle tannlege at jeg røyker?
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke tatt visdomstenner men har borret hull og fått lokalbedøvelse, var ikke noe stress med røykinga det
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har røyka daglig og vært hos tannlegen, bedøvelsen funka som den skulle den
På utenlandske forum har jeg lest om flere som har opplevd at bedøvelsen varte for kort tid pga de røyker til vanlig.

Både tannlege og større medisinske inngrep.


Jeg tør ikke å gi deg råd på om du bør være åpen om det til tannlegen. Det virker på meg som det kan by på problemer senere.


Har man i papirene sine at man er 'rusmisbruker' vil det være diskuterbart om du får smertestillende på lik linje med andre.


Håper flere skriver og gir deg god info
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal operere ut en visdomstann som ligger under tannkjøttet på mandag. Blir sying og hele pakka. Røyker cirka 8-10g pr måned (cirka annenhver-hver tredje dag). Kan dette påvirke virkningen av bedøvelsen jeg får? Skal være våken under inngrepet og får lokalbedøvelse med sprøytestikk. Noen andre stonere som har gjort dette selv og kan si noe om opplevelsen knytta til bedøvelse? Er livredd for at bedøvelsen ikke skal funke eller at jeg ikke skal få nok. Bør jeg fortelle tannlege at jeg røyker?
Vis hele sitatet...
Kan ikke svare deg på om det blir noe trøbbel angående bedøvelse under inngrep, men tror du bør unngå røyking en stund etter inngrepet. Har selv vært påvirket av de fleste stoff under forskjellige inngrep uten noe problem, men får som regel beskjed om å holde avstand fra røyking etter tannlegebesøk der det gjelder inngrep i tannkjøttet.

Dette ordner seg nok!
Lykke til!
Tokk visdomstenner mens jeg var fjern, bedøvelsen funka som den skulle den, måtte bare la være å røyke noen timer etter fjerning
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kommer ikke til å røyke hverken før eller etter. Blir nok pause i alle fall de første 3-4 dagene.

Men blir jo bekymra over det jeg leser på feks amerikanske sider. Som en over her også nevner
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du holder deg unna røyking både før og etter tannlegen så er det nok hvertfall ingenting å uroe seg for ����
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om du holder deg unna røyking både før og etter tannlegen så er det nok hvertfall ingenting å uroe seg for ����
Vis hele sitatet...
Ikke med tanke på virkingen av bedøvelsen heller? Prøv å Google, det som gjorde meg bekymra
Det går helt fint. Unngå å røyke etterpå, helst 4 timer. Dette for å redusere risiko for plager i etterkant. Tannlegen bryr seg svært lite hva du røyker, og vi har ikke felles journalsystem med fastlege.

t. tannlege
Ikke noe problem. Unngå å røyke samme dag, for sikkerhets skyld.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Jeg røyker ganske trutt. De dro ut en tann lett og måtte knuse den andre. Hørtes ikke pent ut, men merket ingen ting. Hele varte kanskje 10 min.

Ang. Røyking ble jeg fortalt at om jeg måtte røyke så var det bra med kamillete-poser i kjeften siden det skulle være bra mot bakterier og beskytter såret.
De kjører på med lokalbedøvelse til du kan bekrefte at du ikke kjenner at de stikker deg i tannkjøttet, og om du på noe tidspunkt kjenner at følelsene kommer tilbake, så sier du fra, og de gir mer lokal bedøvelse.
Jeg ville uansett holdt meg vekke fra røyking i minst 3 dager etter du har trukket visdomstann, dette er for å unngå dry socket, noe som kan være en ekstremt ubehagelig og smertefull opplevelse.
De gangene jeg har fått lidocain til sting etc andre steder så har jeg aldri opplevd at den slutter å fungere mens det holder på. Men de skadene har vært på steder hvor de selv har vært bekymret om mesteparten ikke skulle treffe. Albue og stort sår i siden rett ved korsryggen som har vært de verste.

Men; hvis det hadde vært et issue så skal de vel spørre om man tar noe medisiner som kan motvirke lokalbedøvelsen eller? Aldri fått spørsmål om sånt noengang (ja jeg har snart klippekort hos legevakta/røntgen
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Da var tanna ute og jeg kan meddele at det gikk helt fint. Bedøvelsen funka i løpet av kun få minutter. Forjævlig vondt den lille timen etter at bedøvelsen hadde gått ut og paralginen ikke hadde fått funk enda. Men nå går det helt greit takk for alle svar alle sammen