Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1821
Heisann! Har en kompis (A) som tidligere har spist en god mengde sopp, alle andre ble grisetura mens han forble basically nykter. Senere prøvde han MDMA hvor han tok ca 200 mg nasalt fortsatt uten noen nevneverdig effekt, litt "Buzzete" i hodet bare. Han røyker forresten også cannabis og blir normalt påvirket av det.

Så til det aktuelle tilfellet:

Vi var fire venner som tok hver vår 110-lapp hos en femte venn som bare røyket weed. Vi satt der i 2-3 timer før vi skulle begynne å bevege oss mot hytta vi bor i. Hele tiden mens vi var hos den femte kompisen forble A ganske nykter mens vi andre tura ganske greit.

Når vi gikk ut begynte A plutselig å merke det (Tre timer etter inntak ca.) Han sa at likte det og vi fortsatt vandringen gjennom skogen. Når vi kom inn i hytta mistet han bakkekontakten helt, det tok altså ikke mer enn ca 10 min fra nykter til psykose. Vi var alle ganske tura og jeg sleit veldig med å finne ut om han prøvde å freake oss ut eller hva som var greia. Det var umulig å få ordentlig kontakt med ham, og han begynte å spørre oss hvorfor han ikke skulle knuse hodet i veggen eller kjøre en saks ned i nakken, alt var helvete uansett og smerte eksisterer ikke. Plutselig sparket han bordet som var fult av bla. glass, askebegre og vannpipe tvers over rommet, han messer om at kattene våre bare kan dævve og han ser helt psykotisk ut.

Da freaket jeg og kjæresten min ut å løp, vi var livredde for at A skulle drepe seg selv, kattene eller vår gjenværende kompis, for det var han virkelig kapabel og troende til å gjøre der og da. Vi prøvde å ringe snuten, men de trodde oss selvfølgelig ikke. Det endte med at vi løp til den femte kompisen. Han var nykter, han kjente A bedre enn noen av oss og han har mest erfaring på psykedelika.

Den femte kompisen stakk bort for å se ann situasjonen, når han kom frem hadde A en "monolog" med vår gjenværende kompis som han trodde var en av hans personligheter. Hele hendelsen gikk utrolig nok bra da disse to ble sittende og føre "monolog" helt til morgenen etter, 8-9 timer senere. Da begynte A og komme til seg selv igjen.

Han fortalte dagen etterpå at han virkelig trodde at alt, hytta, møbler, katter, osv. bare var marionetter i hans univers. Og hans univers var ett helvete. Og vi menneskene bare var hans personligheter og det vi sa, sa vi fordi han ville det.

Noen dager senere snorta han 12 mcg 2C-B og fikk ingen effekt..


Så det jeg lurer på er egentlig bare folks tanker rundt dette, selv er jeg veldig usikker.. Jeg mener selvfølgelig at han bør holde seg langt unna psykedelia da det åpenbart ikke er noe for han, og den psykosen ble nok også utløst av hans indre kaos som han åpenbart til vanlig fortrenger. .
LSD rusen kan oppleves som en midlertidig psykose. Men om kompisen din er normal uten dop så er han vel heller ikke psykotisk. En dårlig syretur kan absolutt oppleves som et helvete, som naturligvis er vanskelig å håndtere..

Om det er snakk om en engangs hendelse tror jeg ikke jeg ville lagt for mye i det, men hvis dette er standarden når han turer ser jeg jo ihvertfall ikke noen grunn til å fortsette.

Hvordan var han dagen(e) etter?
Virker som konklusjonen din er rett TS, nå har jeg ikke noe særlig erfaring med psykadelia, men vil tro LSDen kan ha utløst noen indre problemer vennen din har hatt fra før. Vil anbefale at han/hun holder seg unna slikt til de har fått løst problemene sine.
Mente midlertidig rusutløst psykose, altså kun den natten. Poenget er at han aldri blir rusa på syntetiske saker annet en denne ene hendelsen hvor han ble psykotisk. Dagen etter var han veldig sliten og ydmyk, men jeg føler veldig sterkt at han holder noe tilbake etter denne hendelsen..
Syntes det høres rart ut, hovedsaklig fordi jeg ikke merker en eneste ting på 110ug :P Men veit akkurat hvordan det følelsen av at ingen ting er virkelig er, og det kan fucke med deg.. Spesielt hvis h*n har noen problemer ved siden av. Hvorfor h*n ikke merker noe på de andre drogene du nevnte har jeg ikke noe forklaring på. En kompis av meg som mistet moren sin for ikke så altfor lenge siden takler LSD kjempegreit, så er vel litt fra person til person
Sitat av CannaShroom Vis innlegg
Så det jeg lurer på er egentlig bare folks tanker rundt dette, selv er jeg veldig usikker.. Jeg mener selvfølgelig at han bør holde seg langt unna psykedelia da det åpenbart ikke er noe for han, og den psykosen ble nok også utløst av hans indre kaos som han åpenbart til vanlig fortrenger. .
Vis hele sitatet...
Tror konklusjonen din sannynsligvis ikke er så langt unna målet. Ifølge Stanislav Grof finnes det dem som trenger store doser for å merke LSD. Dette skyldes ofte underliggende problemer. OCD e.l diagnoser. Eller en som til vanlig er veldig kontrollert og rigid på det følelsesmessige plan. Siden han ikke merker andre rusmidler selv - så er det godt mulig at det hersker et kaos under overflata.. Vanskelige å konkludere.. Hvorfor driver han og tar disse rusmidlene når han ikke merker noe av dem? Mulig at han egentlig ikke ønsker å ruse seg i det hele tatt, men bare blir med for å være endel av gjengen.? UAnsett bør han ta denne utfreakings-episoden alvorlig - og holde seg unna psykedelika..
Sist endret av Bearass; 11. februar 2014 kl. 14:32.
Det er også mulig disse lappene kan ha vært andre ting enn ergot-lsd. Veldig vanlig nå med masse såkalte RC greier. Og doseringene er ofte ustabile, ofte høyere og vansklig å fastslå eksakt hvor mye man vanner ut på hver lapp.

Minner meg om denna her karn: http://www.dagbladet.no/2009/09/02/n.../vold/7917580/
Jeg forstår ikke helt. Ser det som sanssynlig at denne personen har fått for mye/blitt overveldet av følelser. Kankskje har han noe undertrykt som dukker opp. Alle kan da flippe mongo i en situasjon der hele virkeligheten ser ut til å ha endret seg permanent?

Det MÅ ikke være noe farlig og det trenger ikke være noe mer enn et engangstilfelle av en badtrip.

Hvis han klarer å bearbeide opplevelsen er jeg overbevist om at det kan komme noen gode erfaringer ut av den turen også, men da er det jo lurt å holde seg clean en stund, for ikke å undergrave noe (potensielt) traumatisk ytterligere.
Dere inntar LSD som er kjent som et av de mer kraftige/langvarige psykedeliske stoffene vi har og blir forundret over at trippen til kompisen deres tok en annen retning enn dere hadde forventet?

Ved kraftige tripper så skjer jo gjerne totalt uventede ting! Jeg har selv opplevd å "miste det" fullstendig på syre uten at noen kunne kommunisere med meg. Dette har jeg også opplevd med andre kamerater.

Min teori er så enkel som at større mengder psykedelia har mulighet til å flippe ut hvemsomhelst når en minst aner det. Dagsform/omgivelser/dose spiller selvfølgelig inn men en kan aldri gardere seg helt.

Synes dere håndterte situasjonen veldig dårlig!
Hva med å ta med kompisen deres ut? Drøye og roe ned situasjonen så lenge trippen faktisk varer - til den avtar. Istedenfor presterer dere å ringe politiet?! VELDIG lite smart! Dere kan være glad alt endte som det gjorde...
Sist endret av Eclipse; 11. februar 2014 kl. 18:48.