Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1295
Noen som vet om det finnes en slags mal for å lage en nettside der folk kan selge bildefiler (eller andre typer filer). Jeg har ingen erfaring innenfor programmering.
Wordpress med Easy Digtial Downloads plugin: http://wordpress.org/plugins/easy-digital-downloads/

Tror du skal greie det fint uten erfaring
Sist endret av Defman; 12. august 2013 kl. 18:24.
trygve's Avatar
Trådstarter
Og da kan brukere enkelt legge filer ut til salgs der jeg tar feks 1% av salget?
Beklager, leste feil, trodde du mente at du ville selge dine bilder..

Her er en jeg fant etter å ha søkt på google kjapt: http://cmsaccount.com/
trygve's Avatar
Trådstarter
Men dette er kun bildefiler?, skulle gjerne hatt mulighet til å selge andre filer. Og det er ikke mine produkt som skal selges, det er andre som skal selge sine bilder eller andre filer vi nettsiden. Antallet av filer er ikke så stort, så det er mulig at det kan gjøres via meg.

Nettsiden tenker jeg at det er ca 20 brukere som skal kunne selge sine kartfiler, disse enten i jpg, pdf eller en annen filtype. Brukerne skal kunne sette prisen på disse kartfilene selv. Jeg har ingen erfaring med å lage nettsider, og kan ingenting av programmering. Det er også mulig at jeg kan legge ut disse kartfilene til brukerne selv vis dette gjør det lettere. Jeg har ikke noe mål å tjene mye penger på dette, men vil gjerne ha muligheten å ta noen prosent av salgene til disse brukerne, vil også ha reklame på siden vis det fører inn penger.
Du bør ta en titt på OpenCart eller Magento. Magento har innebygd støtte for akkurat det du er på utkikk etter, men jeg er noe usikker på OpenCart. Magento kan dog bli litt bloat til ditt formål. Du har forøvrig Prestashop også.
Sist endret av Public_htmL++; 12. august 2013 kl. 20:25. Grunn: Ny detalj
Jeg tror desverre ikke det er mulig å tjene penger på dette, av flere grunner.

1. Kartfilene som du snakker om, er gratis på google maps.
2. Alle andre bilder kan kopieres enkelt. Hvis du skal selge ett bilde vil jo kjøperen se det først. Da er det bare å ta screenshot, eller "lagre som".
3. Du vil nok ikke få folk til å kjøpe noe som allerede er gratis.
4. Du må lese deg opp på ett kodespråk. Måten du fremstår på for meg sier at du ikke er istand til å fullføre ett slikt prosjekt som allerede før start er dødfødt.
trygve's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hobbynerden Vis innlegg
Jeg tror desverre ikke det er mulig å tjene penger på dette, av flere grunner.

1. Kartfilene som du snakker om, er gratis på google maps.
2. Alle andre bilder kan kopieres enkelt. Hvis du skal selge ett bilde vil jo kjøperen se det først. Da er det bare å ta screenshot, eller "lagre som".
3. Du vil nok ikke få folk til å kjøpe noe som allerede er gratis.
4. Du må lese deg opp på ett kodespråk. Måten du fremstår på for meg sier at du ikke er istand til å fullføre ett slikt prosjekt som allerede før start er dødfødt.
Vis hele sitatet...
1. Kartfilene er ikke gratis
2. Ja andre kan kopiere dette, men disse kartene kan allerede kopieres via scan. Det handler om å få enkel og kjapp tilgang.
3. Det er allerede ikke gratis.
4. Derfor spør jeg om mer eller mindre ferdigløsninger.
Sitat av trygve Vis innlegg
1. Kartfilene er ikke gratis
2. Ja andre kan kopiere dette, men disse kartene kan allerede kopieres via scan. Det handler om å få enkel og kjapp tilgang.
3. Det er allerede ikke gratis.
4. Derfor spør jeg om mer eller mindre ferdigløsninger.
Vis hele sitatet...
Tør jeg spørre hva slags kart er det snakk om?