Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  94 15114
Hei og hopp alle sammen

Nå nærmer det seg sommerferie og jeg har planer om å starte på et nytt casemod prosjekt! Etter å ha laget FreakenPC fikk jeg lyst på et litt mindre, mer brukervennlig og ikke minst stilren PC!

Har endel ideer i hodet nå for tiden som jeg holder på å få ned på papir. Kunne sikkert ha funnet opp designet selv, men synes det er litt gøy å få ideer fra andre.

Kommer til å poste bilder av diverse tegninger/3d modeller her etterhvert.

Så har du en ide om en stilren pc, eller bare en funksjon du tenker hadde vært tøft å ha på et kabinett. Skriv det eller tegn en tegning og post det her

Mine gamle prosjekter finner du her:
- FreakenPC
- PengebingePC
- DosBox
- Chieftec Mesh v2

edit: Glemte å si at kabinettet mest sannsynlig skal i aluminium. Har mulighet til å legge litt endel penger i prosjektet, så kommer kanskje til å få delene delene freset ut med cnc.
Sist endret av GreenRay; 28. mai 2012 kl. 00:43.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hva med en mini verson av kabinettet jeg designer nå, og forhåpentlig vis får startet på i nærmeste fremtid.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=218842

Eller kansje lage det med ROG tema?

eller kanskje noe slikt?
http://forum.overclock3d.net/index.p...ta-power-modd/
Sist endret av Frufsa; 28. mai 2012 kl. 00:47.
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Hva med en mini verson av kabinettet jeg designer nå, og forhåpentlig vis får startet på i nærmeste fremtid.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=218842

Eller kansje lage det med ROG tema?

eller kanskje noe slikt?
http://forum.overclock3d.net/index.p...ta-power-modd/
Vis hele sitatet...
Skal se om jeg får til en miniversjon av designet ditt etterhvert Veldig pent designe!

ROG designe bruker som regel å bli veldig pent, elsker rødt og svart!

Den siste der så litt stor ut (er det et bord?) ellers var det veldig pent! Får se hva jeg får til

Sitter å tegner et designe jeg drømte om i natt (første gangen jeg har drømt om en ny pc mens jeg sover) :P Børstet alu + børstet plexi (belyst med rgb eller blåe leds)
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Sitter å tegner et designe jeg drømte om i natt (første gangen jeg har drømt om en ny pc mens jeg sover) :P Børstet alu + børstet plexi (belyst med rgb eller blåe leds)
Vis hele sitatet...
Jeg og visualn00b diskuterte noe liknende en kjedelig skoletime, om hvor kult det egentlig hadde vert med børtstet alu, og en veldig intens farge på lyset innvendig (må være jevnt) da kommer du unna fjortis effekten uansett hvilken farge du kjører på lyset innvendig. Personlig trur jeg da at aqua, blod rød eller lilla, mørk grønn burde også funke

Etter og ha sett flere og flere hvite builds på oc3d forumet, har jeg begynt og like hvite kabinetter mer og mer

Hvis du går for et ROG tema, vil jeg anbefale deg og gå for sort og rød som hovedfarge, men ta med et lite hint av hvit, dette vil få det røde til og ikke vilrke like intenst, men bryte ned fargene perfekt.
eksempel på hva jeg tenker på:
http://forum.overclock3d.net/index.p..._fromsearch__1

Sitat av GreenRay Vis innlegg
Den siste der så litt stor ut (er det et bord?) ellers var det veldig pent! Får se hva jeg får til
Vis hele sitatet...
Japp det er et bord
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Jeg og visualn00b diskuterte noe liknende en kjedelig skoletime, om hvor kult det egentlig hadde vert med børtstet alu, og en veldig intens farge på lyset innvendig (må være jevnt) da kommer du unna fjortis effekten uansett hvilken farge du kjører på lyset innvendig. Personlig trur jeg da at aqua, blod rød eller lilla, mørk grønn burde også funke

Etter og ha sett flere og flere hvite builds på oc3d forumet, har jeg begynt og like hvite kabinetter mer og mer

Hvis du går for et ROG tema, vil jeg anbefale deg og gå for sort og rød som hovedfarge, men ta med et lite hint av hvit, dette vil få det røde til og ikke vilrke like intenst, men bryte ned fargene perfekt.
eksempel på hva jeg tenker på:
http://forum.overclock3d.net/index.p..._fromsearch__1



Japp det er et bord
Vis hele sitatet...
Kommer til å gå for noe ala Aqua Blå kombinert med børstet alu på den jeg tegner nå

Hvitt er en veldig pen "farge", blir veldig pent hvis man får til de rette kombinasjonene med rette farger!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Kommer til å gå for noe ala Aqua Blå kombinert med børstet alu på den jeg tegner nå
Vis hele sitatet...
Da ville jeg gått for samme fargen inni kabinettet som uttafor, trur ikke det vil se pent ut om du lakker det i aqua innvendig, men kun har aqua lys, dette er i hvertfall det jeg trur vil se best ut, mtp og ungå fjortis effekten man gjerne får ved feil bruk av farge og lys.

hadde egentlig vert kult, (om du har nøytrale farger på HW) og hatt lys som skiftet farge etter tempraturen inni kabinette

Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hvitt er en veldig pen "farge", blir veldig pent hvis man får til de rette kombinasjonene med rette farger!
Vis hele sitatet...
Veldig enig med deg der og hvit passer også til de aller fleste kombinasjoner med farge også.
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Ble ikke Aqua Blå, valgte en lillaish farge


Resultatet av nattens arbeid


Er noen justeringer som må gjøres på innsiden ennå

Jobber med en miniversjon av Frufsa sitt designe atm.

edit: Lillafargen i fronten skal være belyst lilla plexi
Sist endret av GreenRay; 28. mai 2012 kl. 19:50.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Du har teken på dette du Ser utrolig bra ut!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Ser bra ut det inspirert av TJ11?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Du skulle ikke prøve deg på noe litt mer utradisjonelt da? Blir liksom det samme over and over med forkjellige linjer og farger.
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Hadde vært rimelig fett å hatt et kabinett lignende dette igrunn, men i stedet for å ha hvitt og lilla, hva med å ha matt svart (eller lignende) med svake/mørke røde katoder inni?

Nå fikk jeg nesten lyst å lage overnevnte forslaget selv.
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Sitat av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Du har teken på dette du Ser utrolig bra ut!
Vis hele sitatet...
Takk

Sitat av Frufsa Vis innlegg
Ser bra ut det inspirert av TJ11?
Vis hele sitatet...
Hehe, faktisk ikke :P Ser nå at det ligner litt, men tenkte ikke på det når jeg tegnet dette.

Sitat av Echuz Vis innlegg
Du skulle ikke prøve deg på noe litt mer utradisjonelt da? Blir liksom det samme over and over med forkjellige linjer og farger.
Vis hele sitatet...
Drømmen hadde jo vært et stilrent, praktisk OG originalt kabinett! Problemet er at det er veldig vanskelig å få til den kombinasjonen :P Rop ut om det er noen som har en ide!

Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Hadde vært rimelig fett å hatt et kabinett lignende dette igrunn, men i stedet for å ha hvitt og lilla, hva med å ha matt svart (eller lignende) med svake/mørke røde katoder inni?


Nå fikk jeg nesten lyst å lage overnevnte forslaget selv.
Vis hele sitatet...
Har prøvd diverse fargekombinasjoner, matt svart er også veldig pent
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Echuz Vis innlegg
Du skulle ikke prøve deg på noe litt mer utradisjonelt da? Blir liksom det samme over and over med forkjellige linjer og farger.
Vis hele sitatet...
kom faktisk på en ide som både er stilren og utenfor boksen(ganske bokstavelig også xD).

bygge en åpen løsning, men skule bort psu, radiatorer, hdd, ssd, i en boks under.
slanger og sleevede kabler er det eneste som kommer opp av boksen.

inspirasjon til dette kan jo hentes fra LD sin test benk
http://www.ldcooling.com/shop/ld-pc-...ble-white.html
hadde ikke du ett p280 da?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
bygge en åpen løsning, men skule bort psu, radiatorer, hdd, ssd, i en boks under.
slanger og sleevede kabler er det eneste som kommer opp av boksen.

inspirasjon til dette kan jo hentes fra LD sin test benk
http://www.ldcooling.com/shop/ld-pc-...ble-white.html
Vis hele sitatet...
noe alà denne?
http://gearcrave.frsucrave.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2008/10/antec-skeleton-case_msp1.jpg
Driver å mekker et selv, men fetish for detaljer og kreative planløsninger på millimetern gjør at ting tar tid..
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Echuz Vis innlegg
noe alà denne?
Driver å mekker et selv, men fetish for detaljer og kreative planløsninger på millimetern gjør at ting tar tid..
Vis hele sitatet...
Var egentlig ikke det jeg tenkte i hele tatt
Mer åpent over og mer lukket i bunnen, slik som det jeg linket til.
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frufsa Vis innlegg
kom faktisk på en ide som både er stilren og utenfor boksen(ganske bokstavelig også xD).

bygge en åpen løsning, men skule bort psu, radiatorer, hdd, ssd, i en boks under.
slanger og sleevede kabler er det eneste som kommer opp av boksen.

inspirasjon til dette kan jo hentes fra LD sin test benk
http://www.ldcooling.com/shop/ld-pc-...ble-white.html
Vis hele sitatet...
Hmm, har tenkt tanken selv, men ikke noe mer en det, har alltid likt lukkede kabinetter. Men kanskje det er på tide å prøve seg på et åpent et, skal se hva jeg får til Takk for tipset

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hadde ikke du ett p280 da?
Vis hele sitatet...
hehe, jo :P bruker det nå, men det er så kjedelig + at jeg har lyst på et nytt selvbygd kabinett

Sitat av Echuz Vis innlegg
noe alà denne?
http://gearcrave.frsucrave.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2008/10/antec-skeleton-case_msp1.jpg
Driver å mekker et selv, men fetish for detaljer og kreative planløsninger på millimetern gjør at ting tar tid..
Vis hele sitatet...
Ja, lenge siden jeg har hørt noe mer om prosjektet ditt :P hvordan går det? fortsatt på tegnestadiet?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Ja, lenge siden jeg har hørt noe mer om prosjektet ditt :P hvordan går det? fortsatt på tegnestadiet?
Vis hele sitatet...
Har stått litt stille en stund nå, så fortsatt på tegnestadiet. Også har jeg 3-4 ideèr, så litt usikker på hvem jeg skal bygge. MYE planlegging også når jeg skal ha en del custom som må loddes selv. (dere får vente til jeg dukker opp med worklogg tråd)
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Sitat av Echuz Vis innlegg
Har stått litt stille en stund nå, så fortsatt på tegnestadiet. Også har jeg 3-4 ideèr, så litt usikker på hvem jeg skal bygge. MYE planlegging også når jeg skal ha en del custom som må loddes selv. (dere får vente til jeg dukker opp med worklogg tråd)
Vis hele sitatet...
Da venter vi i spenning

Sitat av Frufsa Vis innlegg
Var egentlig ikke det jeg tenkte i hele tatt
Mer åpent over og mer lukket i bunnen, slik som det jeg linket til.
Vis hele sitatet...
Noe slikt du tenkte på?







Endret fargene på den forrige PCn jeg tegnet også. Likte dette bedre







BTW: vurderer å selge Freaken casemoden min, hva ville dere ha betalt for den? Har virkelig ikke peiling på hva den er verdt! Vanskelig å sette en prislappe på den!

#GreenRay
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Den lilla fargen her er sexy <3

LILLA ALU

Tror den kunne passet bra sammen med Matt alu/Svart med hvite detaljer?
Sitat av GreenRay Vis innlegg
BTW: vurderer å selge Freaken casemoden min, hva ville dere ha betalt for den? Har virkelig ikke peiling på hva den er verdt! Vanskelig å sette en prislappe på den!

#GreenRay
Vis hele sitatet...

Vel, kan du poste komplette specs? Hva slags skjermkort var installert igjen?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Damn, den åpne løsningen så jo bare ekstremt bra ut
mangler bare at du lager siden som et "filter" og putter en radiator nedi der.
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Vel, kan du poste komplette specs? Hva slags skjermkort var installert igjen?
Vis hele sitatet...
Var egentlig ute etter salgsverdi på kabinettet. Men gjerne kom med begge prisforslagene.

Materialkostnader:
Maling: (svart) 200kr
Maling: (grønn) 350kr
2stk mdf plater: 800kr
SUM: 1350kr

Hardware:
CPU: Intel i7 2600k
RAM: Corsair Dominator 8GB, 1600MHz
HDD 1: Seagate Barracuda 2TB
HDD 2: Western Digital, Green 2TB
SSD: Corsair Force Series3 120GB
PSU: Silver Power 750W
Skjermkort: Gainward Phantom GTX 580, 3GB
Vifter: 6stk Akasa 140mm
CPUkjøler: Noctua nh-d14

Er altså ute etter salgsverdi på selve kabinettet og en salgsverdi kabinett + hardware

Sitat av Frufsa Vis innlegg
Damn, den åpne løsningen så jo bare ekstremt bra ut
mangler bare at du lager siden som et "filter" og putter en radiator nedi der.
Vis hele sitatet...
Takk Synes den var litt pen selv Kan prøve å få inn en radiator, pumpe og tank. Kabinettet blir litt større, men skal prøve å få det kompakt

Takk for tilbakemeldingene
Sist endret av GreenRay; 31. mai 2012 kl. 17:39.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Var egentlig ute etter salgsverdi på kabinettet. Men gjerne kom med begge prisforslagene.

Materialkostnader:
Maling: (svart) 200kr
Maling: (grønn) 350kr
2stk mdf plater: 800kr
SUM: 1350kr

Hardware:
CPU: Intel i7 2600k
RAM: Corsair Dominator 8GB, 1600MHz
HDD 1: Seagate Barracuda 2TB
HDD 2: Western Digital, Green 2TB
SSD: Corsair Force Series3 120GB
PSU: Silver Power 750W
Skjermkort: Gainward Phantom GTX 580, 3GB
Vifter: 6stk Akasa 140mm
CPUkjøler: Noctua nh-d14

Er altså ute etter salgsverdi på selve kabinettet og en salgsverdi kabinett + hardware
Vis hele sitatet...
Kabinett: Ville betalt mellom 3k-4k. Du har jo brukt din tid og mye arbeid.
Kabinett+HW: Ville gitt mellom 10k og 12k. Dette er tross alt ganske bra deler, men allikevel er de brukt.

Dette er hvertfall hva jeg ville gitt, men mange ville kanskje gitt mer med tanke på originaliteten i å ha et kabinett som Freaken!
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Kabinett: Ville betalt mellom 3k-4k. Du har jo brukt din tid og mye arbeid.
Kabinett+HW: Ville gitt mellom 10k og 12k. Dette er tross alt ganske bra deler, men allikevel er de brukt.

Dette er hvertfall hva jeg ville gitt, men mange ville kanskje gitt mer med tanke på originaliteten i å ha et kabinett som Freaken!
Vis hele sitatet...
Skrev feil ram info, det er
Corsair XMS3 16gb, 1600Hz

Men ja, fin pris det der Vil hvertfall ha minimum 2,5k for kabinettet.

Skal du kjøpe all hardwaren ny nå kommer prisen på 13639kr (kilde: komplett.no) Men usikker på hvor mye det er verdt når det er åpnet, er 8-9k en rettferdig pris for bare hw?

Tror det kan bli vanskelig å få solgt freaken :P Regner med det bare er dere her på nFF som er villig til å kjøpe den. Rop ut hvertfall hvis dere er interessert
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Skrev feil ram info, det er
Corsair XMS3 16gb, 1600Hz

Men ja, fin pris det der Vil hvertfall ha minimum 2,5k for kabinettet.

Skal du kjøpe all hardwaren ny nå kommer prisen på 13639kr (kilde: komplett.no) Men usikker på hvor mye det er verdt når det er åpnet, er 8-9k en rettferdig pris for bare hw?

Tror det kan bli vanskelig å få solgt freaken :P Regner med det bare er dere her på nFF som er villig til å kjøpe den. Rop ut hvertfall hvis dere er interessert
Vis hele sitatet...

Ja, vil tro at 8-9k er en fair antydning. Om enn ikke litt mye, pc-deler taper fort verdi så snart de har blitt brukt
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Ja, vil tro at 8-9k er en fair antydning. Om enn ikke litt mye, pc-deler taper fort verdi så snart de har blitt brukt
Vis hele sitatet...
han kan legge den ut på finn. med rett beskrivelse får han sikkert 20k
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
han kan legge den ut på finn. med rett beskrivelse får han sikkert 20k
Vis hele sitatet...
Ja, en mulighet det. Bare pøse på med hvor bra den drar alle spill og hvor unik den er, så er det ikke umulig at en nykonfirmert fjortis flekker opp 20k
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
han kan legge den ut på finn. med rett beskrivelse får han sikkert 20k
Vis hele sitatet...
hehe, fant en pc med den samme hw som jeg hadde i min forrige PC på finn.no for noen dager siden, selgeren skulle ha 15k for den. Jeg solgte min for 5k :P i7 920 cpu, 5870 gpu og 6gb ram.

Finn er en fin fin plass å lure folk på, men skal prøve å selge den her først
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Tig sveiset alu..! det er sexy!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Tig sveiset alu..! det er sexy!
Vis hele sitatet...
Hva er dette for noe?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
En sveisemetode heter tig, denne kan brukes på de fleste metaller. Alutig blir veldig fint!
Ett bilde søk gir deg en smakebit..
Kobiner ett fansi design med fine tigsveiser, så har du ett flott kabinett!
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ignifer Vis innlegg
En sveisemetode heter tig, denne kan brukes på de fleste metaller. Alutig blir veldig fint!
Ett bilde søk gir deg en smakebit..
Kobiner ett fansi design med fine tigsveiser, så har du ett flott kabinett!
Vis hele sitatet...
Hmm, ikke dumt! Må isåfall få noen andre til å sveise for meg, for det har jeg absolutt ikke peiling på Skal se om jeg får til noe, tror dette designet kan bli en stor utfordring å tegne!

Holder på med en vannkjølt åpen løsning atm.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hmm, ikke dumt! Må isåfall få noen andre til å sveise for meg, for det har jeg absolutt ikke peiling på Skal se om jeg får til noe, tror dette designet kan bli en stor utfordring å tegne!

Holder på med en vannkjølt åpen løsning atm.
Vis hele sitatet...
Jeg bor 2 timer unna Trondheim.. Om du vil kan jeg sveise for deg.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Hvor i landet befinder du deg Ignifer? Store deler av mitt fremtidige kabinett skal bestå av aluminium ser du

Ninjaed.. Det var langt unna her ihverfall^^

Er denne teknikken noe man lærer på TIP linja på vgs?
Sist endret av Echuz; 31. mai 2012 kl. 22:03.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Echuz Vis innlegg
Hvor i landet befinder du deg Ignifer? Store deler av mitt fremtidige kabinett skal bestå av aluminium ser du

Ninjaed.. Det var langt unna her ihverfall^^

Er denne teknikken noe man lærer på TIP linja på vgs?
Vis hele sitatet...
Jeg er på Nordmøre.. Om man lærer dette på skulen varierer vel litt.
Når jeg gikk mekken for 11-12 år siden lærte jeg ikke noe sveising, siden læreren ikke kunne det. Vil tro ting er bedre nå.
Eneste måten å bli flink til å sveise er å sveise og sveise og sveise, masse!
Dette gjelder spesielt TIG og hvertfall Alu TIG.
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Jeg bor 2 timer unna Trondheim.. Om du vil kan jeg sveise for deg.
Vis hele sitatet...
Jasså, så du bor så nære ja Skal ha det i tankene!

1,5 timer unna meg da

edit: Random spørsmål, står "OT" i "OT Teknikk for noe?
Sist endret av GreenRay; 31. mai 2012 kl. 22:16.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Jasså, så du bor så nære ja Skal ha det i tankene!

1,5 timer unna meg da
Vis hele sitatet...
Rop ut om du trenger hjelp!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
En sveisemetode heter tig, denne kan brukes på de fleste metaller. Alutig blir veldig fint!
Ett bilde søk gir deg en smakebit..
Kobiner ett fansi design med fine tigsveiser, så har du ett flott kabinett!
Vis hele sitatet...
Aha! Stilig
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Skal ikke stjele tråden her, men TIG er en suveren sveisemetode.
Det meste av metaller kan sveises. Jeg har sveiset vanlig stål, rustfritt stål, aluminium, kobber og titan.
Jeg ser for meg att ett flott kabinett i alu, med fine sveiser kunne vert veldig stilig!
Sveising er veien å gå ja! Umulig å få det pent, uten å sveise, så fremt man ikke skal ha et kabinett med nagler da... (rart at ingen goth mennesker har ønsket noe slikt.."

Og med CNC maskin, er jo mulighetene uendelig!

Prøv kanskje å lage noe unormalt. Lag en ny type kabinett design, istedet for bare "firkantig boks med litt former".
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Skal ikke stjele tråden her, men TIG er en suveren sveisemetode.
Det meste av metaller kan sveises. Jeg har sveiset vanlig stål, rustfritt stål, aluminium, kobber og titan.
Jeg ser for meg att ett flott kabinett i alu, med fine sveiser kunne vert veldig stilig!
Vis hele sitatet...
Du har ikke noe mer konkret en "et flott kabinett i alu, med fine sveiser" da? sliter litt med å tenke meg til hvordan jeg skal få til et slikt designe

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Sveising er veien å gå ja! Umulig å få det pent, uten å sveise, så fremt man ikke skal ha et kabinett med nagler da... (rart at ingen goth mennesker har ønsket noe slikt.."

Og med CNC maskin, er jo mulighetene uendelig!

Prøv kanskje å lage noe unormalt. Lag en ny type kabinett design, istedet for bare "firkantig boks med litt former".
Vis hele sitatet...
Du sier noe der, tror ikke jeg har sett en goth style pc før :P

Prøver å tenke litt utenfor boksen men det er ikke så lett! Du har ikke noen tips da?
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Du sier noe der, tror ikke jeg har sett en goth style pc før :P

Prøver å tenke litt utenfor boksen men det er ikke så lett! Du har ikke noen tips da?
Vis hele sitatet...

Da kan du designe goth style pc, som det neste prosjektet, får sikkert litt for den, om den selges via finn også


Alt er jo avhengig av hva du mener med "brukervennlig" og samtidig "stilren".

stilren, vil være å bygge pc'n som et pc-skrivebord. Slik man har sett noen eksempler på, igjennom tidenes løp.
Mens brukervennlig vil være en iMac-style pc. Der pc-skjermen er en del av selve pc'n, evt motsatt.

Du burde i allefall sjekke ut muligheter rundt det å forlenge PCI slotter o.l, slik at du ikke nødvendigvis "må" ha skjermkortet stående på hovedkortet.

Noe jeg tenker meg kunne blitt kult, hadde vært å bygd pc'n som en bil. Da med CM sin V8 eller V10 kjøler, som motor under panseret.
Og så kommer alt av kabler ut av hekken på bilen.

Kan bli ekstremt stilrent, men brukervennlig er vell heller tvilsomt.
Igjen så får du en ekstremt unik pc, som virkelig egner seg på show o.l.
Du har jo da også muligheten til å ha 100% fungerende hjul/dekk på pc'n, og trenger bare å lage til en demonterbart trillehåndtak til den, så er den veldig mobil
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Hvor mye plass innvendig trenger du?
Jeg kan ikke noe om dette, men jeg skulle se om jeg kan hjelpe deg å tenke.....
Hvordan skal ting vere innvendig, om du skjønner?
Hvor mye "ut av boksen" kan jeg tenke?
Sist endret av Ignifer; 31. mai 2012 kl. 23:28.
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Da kan du designe goth style pc, som det neste prosjektet, får sikkert litt for den, om den selges via finn også


Alt er jo avhengig av hva du mener med "brukervennlig" og samtidig "stilren".

stilren, vil være å bygge pc'n som et pc-skrivebord. Slik man har sett noen eksempler på, igjennom tidenes løp.
Mens brukervennlig vil være en iMac-style pc. Der pc-skjermen er en del av selve pc'n, evt motsatt.

Du burde i allefall sjekke ut muligheter rundt det å forlenge PCI slotter o.l, slik at du ikke nødvendigvis "må" ha skjermkortet stående på hovedkortet.

Noe jeg tenker meg kunne blitt kult, hadde vært å bygd pc'n som en bil. Da med CM sin V8 eller V10 kjøler, som motor under panseret.
Og så kommer alt av kabler ut av hekken på bilen.

Kan bli ekstremt stilrent, men brukervennlig er vell heller tvilsomt.
Igjen så får du en ekstremt unik pc, som virkelig egner seg på show o.l.
Du har jo da også muligheten til å ha 100% fungerende hjul/dekk på pc'n, og trenger bare å lage til en demonterbart trillehåndtak til den, så er den veldig mobil
Vis hele sitatet...
Hmm, en bil hadde ikke vært dumt! Vært litt kult å kunne kjøre PCn inn på TG Skal se om jeg får til en skisse på en bil.

Gotisk stil tror jeg kan bli litt vanskelig, har virkelig ikke peiling på denne stilen.

Har også vurdert PC i bord (tror jeg har en tegning som jeg har laget av det en plass) men det blir ikke denne gangen, trenger en pc som kan flyttes på.

Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hvor mye plass innvendig trenger du?
Jeg kan ikke noe om dette, men jeg skulle se om jeg kan hjelpe deg å tenke.....
Hvordan skal ting vere innvendig, om du skjønner?
Hvor mye "ut av boksen" kan jeg tenke?
Vis hele sitatet...
Hmm, veldig vanskelig å si. Kommer an på hvilke produkter man skal bruke (ATX vs ITX hovedkort, Stor vs liten PSU)

Men når jeg tegner PC bruker jeg 20-25cm i bredde og 40-50cm i dybde. Et vanlig kabinett har som regel den størrelsen.

Et ATX hovedkortet trenger 25x35x15cm (Sett forfra: Dybde*Høyde*Bredde)

Liker å plassere Strømforsyningen i bunnen av kabinettet med eventuelt harddisker foran.

Håper dette hjelper litt

Sitat av Frufsa Vis innlegg
Damn, den åpne løsningen så jo bare ekstremt bra ut
mangler bare at du lager siden som et "filter" og putter en radiator nedi der.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om jeg forsto hva du mente med filter, men resultatet ble slik:








Det ble kanskje litt vell trangt med to stk 240 radiatorer, tank og pumpe. Er litt skepptisk på de termiske egenskapene når radiatorene står så tett

BTW: Tror jeg har forelsket meg i den fargekombinasjonen der

#GreenRay
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Så om du har ett rom på de målene, er resten rimelig fritt?
Må vel ha lufting og vifter?
Hva er busjettet ditt?
GreenRay's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Så om du har ett rom på de målene, er resten rimelig fritt?
Må vel ha lufting og vifter?
Hva er busjettet ditt?
Vis hele sitatet...
Rimelig fritt med de målene ja
Lufting og vifter må til Eventuelt vannkjøling.
Budsjettet mitt er stort, har noen lokale bedrifter som muligens sponser materiale. Har også muligens tilgang til CNC.

Og i tillegg til dette er jeg villig til å legge i 4k

Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Dette ser bare bedre og bedre ut

var akkurat det jeg tenkte på med viftene

Hvis du skal ha vannkjøling ville jeg valgt et frittstående synlig reservoar, type dette
http://techbay.no/PICTURE/10097_1.jpg

Også ville jeg funnet en måte og kle inn det optiske drevet, slik at det ikke synets,

Trur også at det hadde sett VELDIG bra ut om du har hvite sleevede kabler, og hvite rør til vannkjølingen. eller kansje 2 looper, med mayhem Aurora i lilla og hvit:
http://www.mayhems.co.uk/shop/en/may...224351327.html
http://www.mayhems.co.uk/shop/en/may...224351372.html

Også drar du rør og kabler rett ned, slik at du viser mest mulig av kablene, trur nokk det vil se veldig bra ut

Trur nokk ikke du skal være redd for de termiske egenskapene, selv om radiatorene står såpas tett
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Dette ser bare bedre og bedre ut

var akkurat det jeg tenkte på med viftene

Hvis du skal ha vannkjøling ville jeg valgt et frittstående synlig reservoar, type dette
http://techbay.no/PICTURE/10097_1.jpg

Også ville jeg funnet en måte og kle inn det optiske drevet, slik at det ikke synets,

Trur også at det hadde sett VELDIG bra ut om du har hvite sleevede kabler, og hvite rør til vannkjølingen. eller kansje 2 looper, med mayhem Aurora i lilla og hvit:
http://www.mayhems.co.uk/shop/en/may...224351327.html
http://www.mayhems.co.uk/shop/en/may...224351372.html

Også drar du rør og kabler rett ned, slik at du viser mest mulig av kablene, trur nokk det vil se veldig bra ut

Trur nokk ikke du skal være redd for de termiske egenskapene, selv om radiatorene står såpas tett
Vis hele sitatet...
Hadde tenkt den tanken der, men fant den ikke i Sketchup biblioteket

Den beskrivelsen du skriver om PCn, med den fargekombinasjonen hadde dette kunne blitt VELDIG bra! Vurderer å lage en slik nå! Ganske enkel å konstruere er den også

Og den fargen var bare porno!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Svart og lilla, med elemtenter av hvit vil se EPIC ut ja

Gleder meg til og se det ferdige resultatet.

og tips:
siden du allerede har flere fullførte builds, skal du nokk ikke få problemer med og få ganske bra sponsorer. Og hvis du lager buildlogg også på OC3D forumet og Bit-Tech forumet, vil du nokk få ganske mye oppmerksomhet med det designet der, og dette vil gjøre det enda enklere igjen :P