Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 9880
Vet om noen på FB som er borte fra chat-listen men fremdeles er pålogget på facebook. Hvordan gjør man seg usynlig?

Huker jeg bort den "Tilgjengelig for chat" så er man fortsatt synlig i chat-listen bare uten den grønne prikken, men jeg vil være borte fra den listen mens jeg er pålogget. How? Har googlet og prøvd å lett etter innstillinger men uten hell så langt..
Sist endret av Vitex; 7. november 2011 kl. 21:11.
det funker å huka av "tilgjengelig for chat", eventuelt prøv å limite availability (har engelsk fb, men er rett under)
Hvis ikke jeg tar helt feil er den eneste måten å være pålogget på facebook mens du er avlogget på chatten å trykke på instillinger-tegnet nede til høyre, så krysser du av "Available to chat"
Sist endret av sens; 7. november 2011 kl. 21:13.
Sitat av Vitex Vis innlegg
Vet om noen på FB som er borte fra chat-listen men fremdeles er pålogget på facebook.
Vis hele sitatet...
de har blokket deg
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Sitat av vestkantgutt Vis innlegg
de har blokket deg
Vis hele sitatet...
Da hadde han vel ikke kunnet se at de var pålogget i det hele tatt?
Sitat av vestkantgutt Vis innlegg
de har blokket deg
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke sikkert. av og til viser ikke FB alle som er paalogget
Koselig å bli blokka, hvis det er tilfelle

Sitat av Tomacco Vis innlegg
Da hadde han vel ikke kunnet se at de var pålogget i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Jeg ser hva vedkommede hører på på spotify, men han er ikke på chat-listen.
Sitat av Vitex Vis innlegg
Koselig å bli blokka, hvis det er tilfelle



Jeg ser hva vedkommede hører på på spotify, men han er ikke på chat-listen.
Vis hele sitatet...
man er ikke nødvendigvis online på facebook når man spiller musikk på spotify som er linket til fb brukeren
Sitat av Spirituell Vis innlegg
man er ikke nødvendigvis online på facebook når man spiller musikk på spotify som er linket til fb brukeren
Vis hele sitatet...
Ser forsåvidt også at han kommenterer bilder osv, og når jeg sjekker chatten er han ikke der.
Det er riktig det han sier, når jeg velger å være utilgjengelig for chat kan folk fortsatt se at jeg er online
Sitat av Vitex Vis innlegg
Ser forsåvidt også at han kommenterer bilder osv, og når jeg sjekker chatten er han ikke der.
Vis hele sitatet...
Er det bare meg eller avslørte du deg selv litt der ? Nå er det plutselig han som kommenterer men ikke er pålogget i chatten .

Det kan være han har dårlig internett, jeg har ICE hjemme og jeg kan snakke til folk osv, men er ikke pålogget i chatten hos andre, men kan fortsatt skrive til folk selv om jeg ikke står der. Derfor er det egentlig bare jeg som kan snakke til andre. Veldig irriterende.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Er det bare meg eller avslørte du deg selv litt der ? Nå er det plutselig han som kommenterer men ikke er pålogget i chatten .

Det kan være han har dårlig internett, jeg har ICE hjemme og jeg kan snakke til folk osv, men er ikke pålogget i chatten hos andre, men kan fortsatt skrive til folk selv om jeg ikke står der. Derfor er det egentlig bare jeg som kan snakke til andre. Veldig irriterende.
Vis hele sitatet...
Avslørte meg selv? 0o Øh hva mener du?

Nja, tipper han har gjort noe innstillinger for å få det til. Ganske lur fyr.. men får konkludere med at jeg er blitt blokket siden det ikke kommer noen andre løsninger her.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Er det bare meg eller avslørte du deg selv litt der ? Nå er det plutselig han som kommenterer men ikke er pålogget i chatten .

Det kan være han har dårlig internett, jeg har ICE hjemme og jeg kan snakke til folk osv, men er ikke pålogget i chatten hos andre, men kan fortsatt skrive til folk selv om jeg ikke står der. Derfor er det egentlig bare jeg som kan snakke til andre. Veldig irriterende.
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om egentlig? Det er jo "han" som hører på musikk via spotify på face og det kommer oppdatertinger, han kommenterer og bruker facebook generelt, men chatten er han ikke på i det hele tatt.

Det kan skyldes bugs i facebook (noe som er veldig vanlig atm).


Tror jeg fant løsningen:
Hvis du går på personverninnstillinger >slik kobler du til så får du opp et valg over hvem som kan sende deg facebook-meldinger, han karen har mest sannsynlig kryssa av deg på ignoreringslisten.
Sist endret av Deximus; 7. november 2011 kl. 22:52. Grunn: løsning
Sitat av Vitex Vis innlegg
Avslørte meg selv? 0o Øh hva mener du?

Nja, tipper han har gjort noe innstillinger for å få det til. Ganske lur fyr.. men får konkludere med at jeg er blitt blokket siden det ikke kommer noen andre løsninger her.
Vis hele sitatet...
Beklager jeg leste feil!

Hva med å be noen andre som også er venn med han om å sjekke om han er pålogget eller ikke? Kan være han bare har skrudd av chatten for alle. Ellers kan man vel alltid sende en melding enten en er pålogget eller ikke. Bare gå inn på profilen og så melding.
Det kan være flere grunner, en av de og den mest sannsynelige er bugs hos fb, den andre er at de bruker mobil facebook(uten chat), den tredje er at under personverninnstillinger som nevnt over kan man gjøre så man bare er synlig for en viss gruppe venner, evt. at han ikke er på facebook men på spotify og folk knytter jo alt opp mot facebook så når han spiller en sang vises det på facebook selvom han ikke er på facebook.. Spør du meg bør folk være mye mer forsiktig med "apps" til facebook.

Aller helst bruk en egen nettleser til fb(Aller helst en egen pc, men det kan bli litt tungvindt!) Kom ikke på flere grunner det kan være i farta, men mange er det.. Jeg siterer noe en sa, husker ikke hvem: "Facebook har fått til det stalin og hitler ville, og som amerika har prøvd på i mange år og kunne se hva alle gjør, hvor de er, hva de liker, alt på en veldig enkel måte" Det var ikke helt ordrett men jeg gjorde litt om på den selv trur jeg" Uansett, facebook har altfor mye makt på internett, de og google, og viss det samarbeidet mellom de to partene går igjennom da er vi doomed når det gjelder privatliv på internett, hvertfall med tanke på DLD(Datalagringsdirektivet) samt at de vurderer å avskaffe datatilsynet(WTF?!)

Vet ikke om det hjalp deg noe med letingen etter svaret på gåten din, men det var mitt innspill for nå