Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1234
kjøpt ny pc og den har en intern 1TB hardisk, vil at C: altså, windows partisjonen skal være 200 gb og resten D: disken... er helt grønn på partisjonering osv, prøvd å googla osv men ble bare forvirra av mange rare program osv

kan noen hjelpe meg ut her, vise meg en enkel og grei metode, har windows 7 btw
Administrative tools -> Computer Management -> Disk Management Høyreklikk på partrisjonen du ønsker å krympe og velg shrink volume. Easypeasy, dog en smule risky.
Trådstarter
smule risky? how?
Er ikke risky i det hele tatt, har brukt W7 sitt partisjoneringsverktøy mange ganger på flere harddisker uten noen problemer eller data loss.
Trådstarter
wierd,

når jeg skal shrinke står d total size before shrink in mb 960000 ca.
under står d "size of available shrink space som er omtrent halvparten....
Da er vel disken ca halvfull
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Er ikke risky i det hele tatt, har brukt W7 sitt partisjoneringsverktøy mange ganger på flere harddisker uten noen problemer eller data loss.
Vis hele sitatet...
Har såvidt sett på den som windows har native. Når man bruker f.eks gparted får du ikke den samme kontrollen som windows gir deg.
Uten at jeg kan gi deg en direkte link har jeg funnet flere GODE step-by-step guides på YouTube. Anbefaler deg å søke der.

Lykke til
Trådstarter
disken har 903GB av 931,5GB free

LOOOOOL faila som faen, klarte å shrinke 73gb istedet for 730GB! KONGE! hvordan slå sammen igjen?

Sitat av GT500 Vis innlegg
disken har 903GB av 931,5GB free

LOOOOOL faila som faen, klarte å shrinke 73gb istedet for 730GB! KONGE! hvordan slå sammen igjen?
Vis hele sitatet...
Glem det, fikk det til