Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1698
Om andre har andre spørsmål enn meg om Revolut kan denne tråden gjerne brukes til dette (foreslår jeg, siden andres spørsmål om Revolut sikkert er interessant for meg også, har-ikke-tenkt-på-ennå-saker&ting).

1) Får vi renter på pengene vi har på Revolut, enten på den ordinære konto'en eller i en lomme (blir også kalt pocket, eller tidligere "vault") ?

2) Får folk i England renter på sine penger på Revolut ?

3) Hva er dette med at Revolut har to forskjellige headquarters, i London og Lithuania ?
1 du får renter når de ligger på sparekonto

2 dem får penger når de ligger på sparekonto

3 hvorfor ikke
Sitat av olaba Vis innlegg
1 du får renter når de ligger på sparekonto

2 dem får penger når de ligger på sparekonto

3 hvorfor ikke
Vis hele sitatet...
Hva er sparekonto i Revolut ? ( Hva heter det eksakt ? ) Og hvor stor er denne renten etter ditt syn (cirka) ?
Sist endret av Hoppeliten; 19. februar 2024 kl. 11:17.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Hva er sparekonto i Revolut ? ( Hva heter det eksakt ? ) Og hvor stor er denne renten etter ditt syn (cirka) ?
Vis hele sitatet...
Sorry så ikke svaret, men sparekontoen hete «sparekonto eller noe lignende
(om du har det på norsk)
Ellers så trykker du på account så flexible account, jeg har min på englesk. I home menyen.

4-5% er den gjennomsnittelige renten.

Hadde heller stake det i en crypto/stock da du får deg en daglig *belønning*. Men det er selvfølgelig opp til deg.
Sitat av olaba Vis innlegg
Sorry så ikke svaret, men sparekontoen hete «sparekonto eller noe lignende
(om du har det på norsk)
Ellers så trykker du på account så flexible account, jeg har min på englesk. I home menyen.

4-5% er den gjennomsnittelige renten.

Hadde heller stake det i en crypto/stock da du får deg en daglig *belønning*. Men det er selvfølgelig opp til deg.
Vis hele sitatet...
Ja, tror at jeg fant ut dette jeg også, men fint at du bekrefter det.

Men dette "begs the question"; Hvorfor har Revolut da vaults (som nå heter pockets eller lommer) ?
Står det ingenting på bankens hjemmesider?
▼ ... over en uke senere ... ▼
(Jeg kunne ikke bruke revolut-kort til å betale Deezer musikk-app, og søkte opp på www om revolut-kort, og fant følgende; )

Revolut cards not accepted
- Why do increasingly more businesses (at least in Ireland) refuse to accept Revolut cards? They claim it's because of their card readers. I thought it was just Visa, what difference does it make what bank is behind it?


- RyanAir and Wizzair has a policy to not take "virtual" cards like Revolut due to excess fraud.
There is a Romanian and Ukranian crime group using empty Revolut (and other neobank cards Such as Monzo,Wise) to rack up 100's of euros of unpaid in-flight bills buying expensive perfumes
Because the card is charged in "offline mode" you can pay for whatever you want, even if your card is empty.


Noen som kan si dette på norsk, og kanskje gjerne utbrodere dette med ytterligere kunnskaper?
Sist endret av Hoppeliten; 3. mars 2024 kl. 22:28.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
(Jeg kunne ikke bruke revolut-kort til å betale Deezer musikk-app, og søkte opp på www om revolut-kort, og fant følgende; )

Revolut cards not accepted
- Why do increasingly more businesses (at least in Ireland) refuse to accept Revolut cards? They claim it's because of their card readers. I thought it was just Visa, what difference does it make what bank is behind it?


- RyanAir and Wizzair has a policy to not take "virtual" cards like Revolut due to excess fraud.
There is a Romanian and Ukranian crime group using empty Revolut (and other neobank cards Such as Monzo,Wise) to rack up 100's of euros of unpaid in-flight bills buying expensive perfumes
Because the card is charged in "offline mode" you can pay for whatever you want, even if your card is empty.


Noen som kan si dette på norsk, og kanskje gjerne utbrodere dette med ytterligere kunnskaper?
Vis hele sitatet...
Når du bruker kort (spiller ingen rolle hvilken bank) ombord på fly så kan ikke terminalen ta kontakt med banken for å sjekke om kortet har dekning for kjøpet. Når flyet så lander så vil betalingene sendes til banken. Med vanlig kreditt/debit-kort er dette uproblematisk da du vil bli belastet selv om balansen blir negativ.

Jeg antar at banker som Revolut vil nekte transaksjonen dersom kortet ikke har penger, dermed er det flyselskapet som må ta tapet. Siden flyselskapet først finner ut av dette etter at flyet har landet så har svindlerene da allerede kommet seg av gårde med produktene.

Dette gjelder også enkelte parkeringsautomater og noen kaffe/snacks-automater også. På disse kan man da bruke kort uten midler, eller til og med kort som er sperret av eier.
Sist endret av Nine; 4. mars 2024 kl. 00:54. Grunn: Punktum
Sitat av Nine Vis innlegg
Når du bruker kort (spiller ingen rolle hvilken bank) ombord på fly så kan ikke terminalen ta kontakt med banken for å sjekke om kortet har dekning for kjøpet. Når flyet så lander så vil betalingene sendes til banken. Med vanlig kreditt/debit-kort er dette uproblematisk da du vil bli belastet selv om balansen blir negativ.

Jeg antar at banker som Revolut vil nekte transaksjonen dersom kortet ikke har penger, dermed er det flyselskapet som må ta tapet. Siden flyselskapet først finner ut av dette etter at flyet har landet så har svindlerene da allerede kommet seg av gårde med produktene.

Dette gjelder også enkelte parkeringsautomater og noen kaffe/snacks-automater også. På disse kan man da bruke kort uten midler, eller til og med kort som er sperret av eier.
Vis hele sitatet...
Eg skjønner flyselskapene godt jeg da.

Så, hva er da grunnen til at norske banker som DNB/SPV/etc er villige til å la oss svi (Lindorf/Kredinor + Namsmann som lager trekk i lønn/utbetaling fra offentlige) om vi stryker kort med lav/nullbalanse (om vi ikke ordner opp), mens Revolut/Chime/etc ikke er villige til dette ?
Sist endret av Hoppeliten; 4. mars 2024 kl. 02:36.
Kan noen fortelle litt om erfaringene dere har?
Skal primært brukes til inskudd/uttak av penger fra utenlands bookmaker
Jeg vurderer anskaffe meg dette. Fungerer revolut-kort i norske butikker?
Sitat av Whoops86 Vis innlegg
Kan noen fortelle litt om erfaringene dere har?
Skal primært brukes til inskudd/uttak av penger fra utenlands bookmaker
Jeg vurderer anskaffe meg dette. Fungerer revolut-kort i norske butikker?
Vis hele sitatet...
Revolut er et kjempe-redskap å ha i tillegg til din norske bank, både for internet(-bookmakere) og utenlandsreiser.

Gratisplanen er mer enn godt nok.

Du må være flink å se youtube-videoer for å forstå alt inne i appen derees dog.

Fungerer på Rema1000/Kiwi osv ja.
Sist endret av Hoppeliten; 4. mars 2024 kl. 08:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Revolut er et kjempe-redskap å ha i tillegg til din norske bank, både for internet(-bookmakere) og utenlandsreiser.

Gratisplanen er mer enn godt nok.

Du må være flink å se youtube-videoer for å forstå alt inne i appen derees dog.

Fungerer på Rema1000/Kiwi osv ja.
Vis hele sitatet...
Takk for svar!😊👍🏻
Sitat av olaba Vis innlegg
Sorry så ikke svaret, men sparekontoen hete «sparekonto eller noe lignende
(om du har det på norsk)
Ellers så trykker du på account så flexible account, jeg har min på englesk. I home menyen.

4-5% er den gjennomsnittelige renten.

Hadde heller stake det i en crypto/stock da du får deg en daglig *belønning*. Men det er selvfølgelig opp til deg.
Vis hele sitatet...
Ja fant, dette med Savings/flexible account, ty.

Men kan du/noen andre utdype dette med daglig belønning ifb med crypto/stock ?
Sist endret av Hoppeliten; 5. mars 2024 kl. 16:20.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Ja fant, dette med Savings/flexible account, ty.

Men kan du/noen andre utdype dette med daglig belønning ifb med crypto/stock ?
Vis hele sitatet...
https://help.revolut.com/en-NO/help/...at-is-staking/

Fant etter et enkelt google søk
Sitat av Maiskolben Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Og kan du si med norske lettfattelige ord det som står på engelsk i linken din ?
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Og kan du si med norske lettfattelige ord det som står på engelsk i linken din ?
Vis hele sitatet...

https://firi.com/no/artikler/hva-er-...v-kryptovaluta

Hvis staking er noe du er interessert i, anbefaler jeg deg å gjøre litt research på egenhånd.
Apple sparekonto er også bra, men maks USD 250'
Jeg ble fristet til å prøve revolut i dag. Men er det egentlig noen fordeler med å bruke dette? Uten om cash back.