Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2247
Hei, ble svindlet av en person som hadde fake facebookprofil. Han skulle selge bil, personen virket lovende og troverdig. Dumme meg gikk fem på å overførte 35k til personen. Neste dag da vi skulle skrive salgsmelding og avtale møteplass, så var facebook profilen slettet og jeg hører ikke mer fra han.

Har vært i kontakt med politi og bank men det skjer ingenting. Jeg har kun en kontonummer på personen. Får heller ingen opplysninger av banken da jeg ringer de, har prøv meg flere ganger. Har også snakket med en jeg vet av i politet, og han sier at folk er hjelpesløse i sliker saker.

Lurer på om det er noen som kan/har mulighet til å finne navnet på denne personen via kontonummer?
Uvaksinert 👍
Før kunne man vipps en kr til kontonr også fikk man infoen automatisk. Vet ikke om det virker lenger.
Sitat av daffe Vis innlegg
Før kunne man vipps en kr til kontonr også fikk man infoen automatisk. Vet ikke om det virker lenger.
Vis hele sitatet...
Det er en mulighet hvis han har konoten knyttet opp til vipps.
Trådstarter
6 0
Hei, ja så noen som skrev det tidligere. Jeg prøvde det men funker ikke.
Pengene er nok tapt, masse slike saker der svindler er kjent uten at det hjelper. Isåfall må man ta loven i egne hender. Svindlere har ofte masse slike saker på seg fra før.
Trådstarter
6 0
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Pengene er nok tapt, masse slike saker der svindler er kjent uten at det hjelper. Isåfall må man ta loven i egne hender. Svindlere har ofte masse slike saker på seg fra før.
Vis hele sitatet...
Ja har innsett at pengen er nok tapt, har bare vært greit å få vite navne på denne personen, så jeg kan lagre det i bakhodet.
Det er kun politiet som får utlevert peresonopplysninger fra banken. Anmeld forholdet. Be banken din om å reversere betalingen.

Kjøp heller bil hos en bilforhandler. Det er tryggere, og derfor dyrere.
Jeg var i samme situasjon, overførte 1 kr til samme kontonummer og ba om oblat i nettbanken. Fikk så sendt i posten oblat med fullt navn på mottaker
Gjør som gekko skriver.
Finn ut så mye du kan om personen.

Kontakt familien, venner, arbeidsgiver osv.

Det gjorde jeg, til slutt fikk jeg pengene tilbake.
Trådstarter
6 0
Skal prøve, men litt vanskeligere når jeg bare har et kontonummer på personen. Men skal gjøre et forsøk med oblat takk for alle svar
Sitat av Raymond Vis innlegg
Skal prøve, men litt vanskeligere når jeg bare har et kontonummer på personen. Men skal gjøre et forsøk med oblat takk for alle svar
Vis hele sitatet...
Neste gang må du sørge for å få minimun telefonummer (ikke hemmelig eller nummerskjult) eller adresse. Hvis ikke er det som å putte pengene i et svart hull.
Hvis du overfører 1 kr fra en konto i samme bank som svindleren så vil normalt riktig navn på svindleren dukke opp i transaksjonsoversikten ila noen dager.
Brukte denne metoden med hell for noen år siden for å finne navn på en som svindla meg for å deretter lage helvete.
Hvilken bank har svindleren?
Eller be noen om hjelp, til å finne jævelen.
Å lære han folkeskikk.
Vanligvis deles da pengene.

Men det var bare ett hint, om hvilke utrolige tider vi lever i.
Så lenge folk er så lettlurte vil det alltids finnes svindlere.
Klart, og fint er det.
Men enkelte ganger er det ikke greit.
En tosk svindlet nevøen min for 8000 på ett tlf kjøp.

Men vi bor i Norge.
Så selv om politiet ikke gjorde en drit, bor vi i norge.
Å ved hjelp av bekjente i nærheten, kom pengene tilbake.
-2000 kr.

Oppfordrer til noe som er på kanten.
Men valget er ditt. Men ingen fucker, svindler mine. Å slik tenker vel de fleste.
Uvaksinert 👍
Sitat av Beron Vis innlegg
Hvis du overfører 1 kr fra en konto i samme bank som svindleren så vil normalt riktig navn på svindleren dukke opp i transaksjonsoversikten ila noen dager.
Vis hele sitatet...
Og de første fire sifferne i kontonr forteller hvilken bank det er.
Folie à deux
Sitat av Raymond Vis innlegg
Hei, ble svindlet av en person som hadde fake facebookprofil. Han skulle selge bil, personen virket lovende og troverdig. Dumme meg gikk fem på å overførte 35k til personen. Neste dag da vi skulle skrive salgsmelding og avtale møteplass, så var facebook profilen slettet og jeg hører ikke mer fra han.

Har vært i kontakt med politi og bank men det skjer ingenting. Jeg har kun en kontonummer på personen. Får heller ingen opplysninger av banken da jeg ringer de, har prøv meg flere ganger. Har også snakket med en jeg vet av i politet, og han sier at folk er hjelpesløse i sliker saker.

Lurer på om det er noen som kan/har mulighet til å finne navnet på denne personen via kontonummer?
Vis hele sitatet...
Hvilken bank har du?
Har du fortsatt k.nr, er det å en mulighet for å tømme kontoen via fakturaer feks.
Om ikke kontoen er avsluttet.

Ville funnet ut hvem det var, å mishandlet vedkommende, til han skrev over bil,penger, og fått nok pryl.
Sist endret av slitenRealist; 17. juli 2023 kl. 08:40.
Den audien som har markedspris på sånn 140 000, men som ligger til 35000 uten feil og mangler, som er brukt i svindel flere ganger siste året?
Trådstarter
6 0
Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Den audien som har markedspris på sånn 140 000, men som ligger til 35000 uten feil og mangler, som er brukt i svindel flere ganger siste året?
Vis hele sitatet...
Det kan godt være samme bil ja. Føler meg litt dum som har gått på dette, en lærepenge for min del.

Hvis noen har tilgang og kan sjekke kontonummer, rop ut.
Sitat av slitenRealist Vis innlegg
Har du fortsatt k.nr, er det å en mulighet for å tømme kontoen via fakturaer feks.
Om ikke kontoen er avsluttet.
.
Vis hele sitatet...
Å ja ? Forklar hvordan du tømmer kontoer via fakturaer . :-D
Trådstarter
6 0
Sitat av noguhso Vis innlegg
Hvilken bank har du?
Vis hele sitatet...

eika gruppen
Er vel ikke lov til det her.
Lære andre forskjellige metoder å svindle på.

Hei, ble svindlet av en person som hadde fake facebookprofil. Han skulle selge bil, personen virket lovende og troverdig. Dumme meg gikk fem på å overførte 35k til personen. Neste dag da vi skulle skrive salgsmelding og avtale møteplass, så var facebook profilen slettet og jeg hører ikke mer fra han.
Vis hele sitatet...
Var prisen særdeles lav i forhold til andre modeller med samme utstyr og km? Det virker som du har gått på den klassiske svindelen der offeret blir så grisk og grådig fordi de tror de skal gjøre det røverkjøpet at de mister all kritisk sans.

For deg er det jo for sent - de pengene får du vel aldri tilbake. Men du kan jo anmelde. Politiet trenger bare kontonummer, før de henlegger saken på permanent basis.

For alle andre som leser tråden er det fortsatt den gode gamle som gjelder. Om noe er for godt til å være sant, er det gjerne det. Ved kjøp, aldri send penger først. Møt opp, prøvekjør, sjekk ID på selger at ID matcher eier i vognkort, skrive salgsmelding, signer kontrakt og betal. Aldri pengene først.