Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1631
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hei folkens! Har den siste måneden jobbet med en remix av Pegboard Nerds's Here It Comes! Endelig er den ferdig og lansert, og jeg er spent på å høre hva folk syns om den, så jeg hadde satt stor pris på tilbakemeldinger!

https://soundcloud.com/oscar-north-o...ar-north-remix
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Ingen tilbakemeldinger?
Fin sang, likte "flowen".
Var dog ikke så mye som skjedde følte jeg, men det er gjerne tingen(?)

Jeg personlig liker disse type sangene når det går opp i litt "high pitch" toner inni blandt, og det gjorde ikke denne så mye. Som sagt, god flow, men varier gjerne litt mer. Utrolig chill og "beroligende" å høre på.

Fra 1:50 til 2:50 var det best IMO.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blixus Vis innlegg
Fin sang, likte "flowen".
Var dog ikke så mye som skjedde følte jeg, men det er gjerne tingen(?)

Jeg personlig liker disse type sangene når det går opp i litt "high pitch" toner inni blandt, og det gjorde ikke denne så mye. Som sagt, god flow, men varier gjerne litt mer. Utrolig chill og "beroligende" å høre på.

Fra 1:50 til 2:50 var det best IMO.
Vis hele sitatet...
Takk så mye! Prøver å bevege meg bort fra den typiske "house" og "EDM" sjangeren og heller gjøre min egen greie. Jeg er lei av å prøve å etterligne andre og være fastlåst til en sjanger.

Usikker på hva du mener med high pitch toner?

Variasjon er SUPERVIKTIG ja, og jeg streber i hver låt etter å variere så mye som mulig. Takk for at du påpekte det uansett!

1:50-2:50 er hoveddelen av låta, supert at det falt i smak! Og takk for god tilbakemelding.
Sist endret av Dongerino; 9. januar 2016 kl. 20:16.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Takk så mye! Prøver å bevege meg bort fra den typiske "house" og "EDM" sjangeren og heller gjøre min egen greie. Jeg er lei av å prøve å etterligne andre og være fastlåst til en sjanger.

Usikker på hva du mener med high pitch toner?

Variasjon er SUPERVIKTIG ja, og jeg streber i hver låt etter å variere så mye som mulig. Takk for at du påpekte det uansett!

1:50-2:50 er hoveddelen av låta, supert at det falt i smak! Og takk for god tilbakemelding.
Vis hele sitatet...
Joda bare hyggelig det

Aner ikke hvordan jeg skal forklare det med "high pitch" toner, annet enn at det er veldig smak og behag. Du har et par av dem, hvor f.eks det er slike "skrik" (0.48).
Du har dype toner, midt toner, litt lysere toner, og lyse toner. Jeg liker et spekter hvor det er blanding av midt toner og dype toner, hvor du treffer utrolig bra. Ønsker dog, som sagt litt flere av de lyse tonene, om dette var forståelig?

Hørtes ut som du mestret relativt godt din egen stil


Har også mye om hvilket humør jeg er i, av og til liker jeg "Roaming" musikk, hvor slike sanger som denne faller midt i blinken.
Dette var faktisk veldig bra. Jeg hører ikke mye på denne typen musikk, men jeg satt den på nå på vors. 15 stk som vanligvis klager over denne typen musikk holdt kjeft og digga, låta falt visst i smak. Kan komme med konstruktiv kritikk på PM i morgen hvis du er interessert
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Inmari fett. Satt og digga.
Men lead-melodien kunne kanskje vært litt mer fyldig etterhvert. Den ble litt borte, forventa at den skulle bli heftigere etterhvert, 2:11 f.eks. En komplimenterende lignende lead sak, eller bare mer av det samme riffet med en synth til. Så den går enda litt hardere etter han fyren sier "pop it off" eller hva det var i slow mo.
Sist endret av Bothrops; 10. januar 2016 kl. 00:50.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nether Vis innlegg
Dette var faktisk veldig bra. Jeg hører ikke mye på denne typen musikk, men jeg satt den på nå på vors. 15 stk som vanligvis klager over denne typen musikk holdt kjeft og digga, låta falt visst i smak. Kan komme med konstruktiv kritikk på PM i morgen hvis du er interessert
Vis hele sitatet...
Takker så mye! Konstruktiv kritikk hadde vært superkult ja.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Inmari fett. Satt og digga.
Men lead-melodien kunne kanskje vært litt mer fyldig etterhvert. Den ble litt borte, forventa at den skulle bli heftigere etterhvert, 2:11 f.eks. En komplimenterende lignende lead sak, eller bare mer av det samme riffet med en synth til. Så den går enda litt hardere etter han fyren sier "pop it off" eller hva det var i slow mo.
Vis hele sitatet...
Jeg må ærlig innrømme at jeg sleit veldig med å få leaden til å passe inn i miksen pga så mange lydelementer der i tillegg til at det var en deadline på remix-konkuransen, det var derfor jeg endte opp med en såpass "ufyldig" lead. Men jeg forstår absolutt hva du mener, må bare prøve å jobbe rundt det om det skjer igjen.

Supert med konstruktiv kritikk, tar gjerne imot mer!