Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1454
Besitter et gullopptak av norgeshisotriens beste barnesang. som kun finnes på vinyl. Jeg har rippet via kvalitetsopptaker i CD-kvalitet , men skiva var godt brukt, med noe pops, clicks og peiskos underveis. Planen er å legge den på YT i best mulig versjon. Kan noen hjelpe meg å declicke denne? Burde være enkelt for de som kan det. Heder og ære er alt jeg kan tilby tilbake,

Vil naturligvis oppdatere her med avsløring av artist og låt, selv om jeg vil måtte bruke originaloppaket.

Takk
zbr
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan rense vinylplater med trelim, finnes guider på YT. Husk å teste limet på en annen plate som ikke er like verdifull først. Jeg har selv gjort dette med strålende resultater.

Du kan sikkert få platen renset profesjonelt, mulig det koster endel.
Trådstarter
opptaket er gjort for lenge siden, og vinylen regner jeg ikke lenger som tilgjengelig. Har et digitalt kvalitetsopptak, og det er dét.
Trådstarter
Nei, da ble det å legge den opp med skraper og peiskos. Enjoy.
Har du forsøkt med Audacity?