Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2444
Hei.

Nå begynner det å bli riktig lenge siden jeg postet noe her på forumet, men har etter en lang pause fra musikkmekking frisket opp en av mine gamle låter, og vil veldig gjerne ha noen tilbakemeldinger.

Låta finner du her: http://urort.p3.no/#!/Band/madskymremusic/Track/93210

Takk for lytten
Hei Mads! Gøy med en oppdatering fra deg!

Alltid likt denne låte og denne versjonen liker jeg enda bedre enn forrige som var på albumet ditt. Gøy og se at du er tilbake Hvor er du på spotify forresten? Savner Tonight og Zombieland i lista mi :/
Trådstarter
Hei Takktakk! Mad Sky låtene er tatt ned fra Spotify, men Tonight ligger der under artist "Mads Kymre". Kommer flere låter på Spotify etterhvert.
Denne var det fett å høre igjen! Liker den faktisk enda bedre enn originalen, spesielt refrenget rundt 02:00. Høres ut som du holder vokalen lengre eller noe, og det funker veldig bra. Ser frem til at de andre blir lagt ut! =)
Sist endret av Gamgee; 25. mars 2014 kl. 16:05.
Gøy å høre fra deg igjen Låten var og er kjempefin!
Noe søl i miksen din. Tror mye kan gjøres ved å dra unna litt 200-500hz. Jeg mistenker også en relativt hard limiter på masteren? Stereo-delayen på vokalen i 1. vers er litt for bred etter min mening. Mister litt fokus på selve vokalen.
Trådstarter
Takk Gamgee og SveinKB! Er det vokalen du tenker på fra 200-500hz? Masteren er "gjort" i Ozone 5 med CD-Master preset har ikke satt meg så veldig inn i hva de forskjellige elementene i masteren faktisk gjør med mixen, jeg leter bare fram en preset som fungerer greit i forhold til mine høytalere og ører, så der er det nok masse å hente...
Jeg synes det er litt for mye 200-500hz i hele miksen. Men jeg har kun hørt på headphones. Skal høre igjennom i riktig rom med nøyaktige monitorer i morgen

EDIT:
For meg blir det litt rotete når refrenget kommer. Du har flere elementer der som deler mye av de samme frekvensene. Altså 200-500hz sånn ca.
Sist endret av SveinKB; 26. mars 2014 kl. 22:18.
Trådstarter
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Jeg synes det er litt for mye 200-500hz i hele miksen. Men jeg har kun hørt på headphones. Skal høre igjennom i riktig rom med nøyaktige monitorer i morgen

EDIT:
For meg blir det litt rotete når refrenget kommer. Du har flere elementer der som deler mye av de samme frekvensene. Altså 200-500hz sånn ca.
Vis hele sitatet...
Ok, gjerne gi lyd om du finner på å høre den igjennom monitorer som sagt, det er garantert mye å hente både på mix og master.
Sitat av MadSky Vis innlegg
Ok, gjerne gi lyd om du finner på å høre den igjennom monitorer som sagt, det er garantert mye å hente både på mix og master.
Vis hele sitatet...
Hei igjen!
Det låter mye bedre på skikkelige monitorer i behandlet rom kontra headphones, det er helt sikkert
Men jeg synes at det er litt for mye av nevnte frekvenser på refrenget. Blir litt gjørmete på en måte. Mulig at gitarene og vokal kjemper litt om plassen?
Trådstarter
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Hei igjen!
Det låter mye bedre på skikkelige monitorer i behandlet rom kontra headphones, det er helt sikkert
Men jeg synes at det er litt for mye av nevnte frekvenser på refrenget. Blir litt gjørmete på en måte. Mulig at gitarene og vokal kjemper litt om plassen?
Vis hele sitatet...
Ok takk for tilbakemelding. Skal gjøre en test ved å dra ned gitarene litt i det frekvensområdet. Bare synd man ikke kan gjøre om på en "utgivelse" på Spotify. Låta blir liggende tilgjengelig et år uten mulighet å gjøre forandringer på den, men skal ha det i baktankene på de neste låtene
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg likte godt at du gjorde synthen din litt mindre "cheesy", Jeg likte denne versjonen veldig godt i grunn!
Trådstarter
Sitat av olli408 Vis innlegg
Jeg likte godt at du gjorde synthen din litt mindre "cheesy", Jeg likte denne versjonen veldig godt i grunn!
Vis hele sitatet...
Hehehe takk for det La til et pianospor som spiller det samme som synthen i denne versjonen.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei!
Husket plutselig Mad Sky igjen idag og var keen på å høre litt. Men ser at nesten alt har forsvunnet fra Spotify Noe plan på å få det inn igjen? Kun "Tonight" igjen.