Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2194
Hei.
Har en bestemor som er utsatt for en kar som stadig er på døren og virker truende og spørr etter penger.
Jeg vil ha han på film så det er mulig å finne ut hvem dette er, og mulighet til å ta opp samtalen. (bevegelses/lys sensor) Ser det finnes mange flotte overvåkningssystemer på komplett osv. Problemet er at det ikke finnes noe nett å koble meg til der. Så må være et kamera som kan lokal lagre og jeg sjekke minnekort/hardisk osv manuelt. Har heller ikke planer om å bruke mange tusen på dette. Men kan strekke meg til litt over tusen kr om det er nødvendig.

På forhånd, takk for svar. En eldre enslig dame blir litt tryggere
Kort versjon: Kjøp en liten Raspberry Pi, installer Linux på den, og koble til et USB-webkamera?
Eller kjøp et sett på ebay med 4 kamera og opptaker til 800 med frakt.
Kan finne link senere
Sitat av slicer Vis innlegg
Kort versjon: Kjøp en liten Raspberry Pi, installer Linux på den, og koble til et USB-webkamera?
Vis hele sitatet...
Når Raspberry Pi har fått egen kamera-modul (som iallefall Raspdebian maser om ved os-installasjon) så ser jeg ikke helt hvorfor du trenger å gå via USB..
Den billige løsningen.. Dummy med led.. Se om han tørr da..

Eller så er det mulig å skaffe seg en doorbell recorder på ebay.. Det er sikkert drittkvalitet da...

Eller hvis du har en NAS men noen ekstra funksjoner(eks qnap) kan du jo bruke den som opptaker til et IP kamera. Så fremt du får satt opp et midlertidig nett.

ELLER
http://www.spyshop.no/gsm-kamera-med...-mms-1044.html
Sist endret av oPRE; 8. juli 2013 kl. 21:27.
Er det strengt tatt nødvendig med videoopptak? Du kan f.eks kjøpe en diktafon med lydaktivering. For under 1000 kr vil jeg anbefale Olympus VN-711. Den er rimelig, har lydaktivering og nok batteri/lagringskapasitet.

Diktafonen er ikke spesielt stor i størrelsen og kan lett legges over dørkarmen, i en sko i gangen o.l.

Det kan jo tenkes at politiet har fått melding om lignende forhold i nærområdet tidligere, eller at de kjenner til mannen fra før, og klarer å identifisere personen ved hjelp av dette.

Sitat av oPRE Vis innlegg
Den billige løsningen.. Dummy med led.. Se om han tørr da..

Eller så er det mulig å skaffe seg en doorbell recorder på ebay.. Det er sikkert drittkvalitet da...

Eller hvis du har en NAS men noen ekstra funksjoner(eks qnap) kan du jo bruke den som opptaker til et IP kamera. Så fremt du får satt opp et midlertidig nett.

ELLER
http://www.spyshop.no/gsm-kamera-med...-mms-1044.html
Vis hele sitatet...
Det GSM-kameraet fra spyshop.no vil nok også gjøre jobben. Når det er bevegelse foran kameralinsen vil det automatisk sende ut MMS-bilder til mobilen din. Du kan også velge å kun motta en SMS-varsel og deretter ringe opp til kameraet for å se live video og/eller lytte til det som foregår rundt.
takk for svar. Mange gode forslag her. Men gjør det enkelt å greit med dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=783261
så det hadde mulighet til å lagre på MicroSD kort ikke var nødvendig med nett
Ta kontakt med scoobie doo.
DealExtreme flyter over av slike kamera der du putter inn et SD kort og det filmer i en loop på ørti timer (avhengig av hvor stort kort det har) Koster 50 kroner per stk elns.