Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 8261
Tenkte å kjøpe meg et radiostyrt helikopter, som kan fly høyt og lenge. Aller helst noe som går på drivstoff.

Er mange nettsteder å kjøpe hos, men vet ikke hvem av dem som er rimeligst og som er legit... any1?
Hva med elefun.net? Den er legit, men jeg har ikke peiling på prisene tho...
"Øko-Terrorist"
Bare et tips, hvis du ikke har flydd Helikopter før, begynn med noe som er billigt å reparere og ikke for komplisert, gjerne batteri for å bli vandt til flygingen. Dett er fordi det er garantert at du kommer til å kræsje mye i begynnelsen og ødelegge mye på Helikopteret.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Om du har så lite peil på rc heli att du ikke vet hvor du skal kjøpe, så kjøper du ikke fuel!
Da kjøper du deg simulator, og begynner med ett noe billigere heli.
Ellers blir du ikke gammel i denne hobbyen!
Vitex's Avatar
Trådstarter
Har råd til å ødelegge litt og kjøpe nye deler. Orker ikke kjøpe noe mindre. Go big or go home.
Hvis jeg har forstått dette riktig fra andre som har lært seg å fly helikopter så vil du ødelegge det MYE før du får skikkelig teken på det. Ville helt seriøst bare kjøpt et billig lite et med samme styremekanismer som et større og prøvd meg litt fram. Dumt å kjøpe noe skikkelig dyrt og gå lei etter en kort stund eller ødelegge det helt eller gå tom for penger slik at du ikke reparere det lengre og går lei.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
vel, det er opp til deg.
Det som er poenget er att jo større det er, så ødelegger du ikke litt om du ødelegger noe.
Du regelrett knuser hele rotoren, men swachplate og hele sulamitten. Dette er DYRT på dyre heli.
En annen ting er att dyrere heli må bygges, og justeres selv, dette er noe du ikke gjør som nybegynner!
Men jeg driter jo i om du blakker deg på dette jeg. Det som er litt dumt for deg er att du kommer til å gå lei av å blakke deg, og skur MYE mer en du flyr!

Det er simulator som er tingen her!!
Sist endret av Ignifer; 18. november 2011 kl. 23:23.
Vitex's Avatar
Trådstarter
Ikke bekymre dere så, gi heller link til et bra nettsted. elefun.net funket ikke btw..
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Hva med å søke selv da?
Vet ikke hvor du bor, men kjøpte min bensindrevne rc bil fra en kyosho butikk i Bergen. Veldig greie folk som hjelper deg med å finne det du er på jakt etter. Link til butikkene deres i Norge.
Vitex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hva med å søke selv da?
Vis hele sitatet...
Kjære Ignifer, tror du ikke jeg har gjort det allerede? Spørsmålet var om nettsteder som var legit og rimelig. Nettsteder fins det nok av, men jeg vil ha de beste.
Sitat av Vitex Vis innlegg
Ikke bekymre dere så, gi heller link til et bra nettsted. elefun.net funket ikke btw..
Vis hele sitatet...
Er visst endret til .no ja. Har ikke vert inne der på en stund
Som nevnt, elefun.no! Kjempesie
Sist endret av Susehuet; 18. november 2011 kl. 23:36.
For all del,ha nok fornuft til å kjøpe bambuspinner som du krysser på understellet med isopor kuler i endene om du går Big med engang som du sier,hold deg til hovring en god stund og ikke høyere enn metern over bakken.
www.hobbyking.com
Anbefaler å kjøpe noe smått og lett, og øve masse på simulator, det er ikke det samme som å fly helikopter i BF3 for å si det sånn.

Air-flight og Nine-eagle lager fine små helikoptere. Og noen egne små kina kopier av de.

Hvis du ikke har flydd masse før, eller har noen som kan ta det opp og trimme inn, og stille inn så er det wasted money til helvette å kjøpe drivstoffdrevet, det krever peiling.

Snakker minst 10 000 i helikopter, og en røff landing kan fort bli 2-3000.

E-sky Llama v3 er også ganske greit.
Sist endret av Flowerpower79; 18. november 2011 kl. 23:48.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
La nå den tøffe store gutten gjøre som han vil!
La han svi av pengene sine, sende dem til himmels, og la han se dem falle fort og hart ned igejnn
Sitat av Ignifer Vis innlegg
La nå den tøffe store gutten gjøre som han vil!
La han svi av pengene sine, sende dem til himmels, og la han se dem falle fort og hart ned igejnn
Vis hele sitatet...
Snakker av personlig erfaring når jeg trygt kan si at det der kommer ikke en gang til å gå til himmels........
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jeg har vert der selv
Men om han ikke vil høre på råd, så samme for meg!
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det skal vere ett bra heli det! funker bra!
Men om du hadde så masse penger, så synes jeg du skal slenge på en simulator og
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Greit nok, men som de selv har skrevet:

"Honey Bee Belt-CP V2 er et mer avansert helikopter en de mindre E-sky modellene. Dette krever at man har en viss forhåndskunnskap med helikopter. Selv om Belt-CP V2 er ferdigbygget krever det en del forståelse for oppsett og justeringer på modellen for å få den til å fly optimalt"

Så jeg tror ikke du vil få maks ut av dette heliet, da det kommer til å sjangle litt, du vil slite med stabilitet osv.

Men du må jo begynne et sted, noen må jo lære det på den "andre" måten.
fly på titegn
selv har jeg 2 helier! det ene er T-rex500 anbefaler ikke å begynne med så store helikopter! da de er svært dyre å kræsje! 500-600kr hver gang du kræsjer som er ofte i starten! til å starte med er Blade mcpx et knall heli! smått nok til å fly inne med og stabilt nok til utendørs bruk! den store forskjellen på blade mcpx og andre micro helicopter er at Bladen er collective pitch! slik som på de større heliene. collective pitch er at du ikke justerer løft med gass men med vridning på bladene! det er svært solid så når du kræsjer så er det som oftest ingen ting å reparere. kontrollene på det er helt likt som de større helicopterne. så selv anbefaler jeg en blade mcpx med en spectrum Dx6/Dx8 radio! hvis du har tenkt og fortsette med heli anbefalles det ikke og spare på radioen da du kan bruke den på senere heli! og pheonix rc sim! simulatoren er gull verdt da helicopter er svært vanskelig og styre!
altså denne : http://shop.smallsize.no/product_inf...74889687a0f9e9
den er med DX6 radio!
og denne: http://shop.smallsize.no/product_inf...74889687a0f9e9
Sist endret av veghov; 19. november 2011 kl. 02:35.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Vitex Vis innlegg
Vis hele sitatet...
ifølge komentarene på produktet ser det ut som et bra valg
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Er det ingen som husker disse da?

Kan hende du ikke finner helikopteret ditt til den prisen du vil men det er ivertfall mye rart der!
"Øko-Terrorist"
Belt-CP er greit ja, Men ville anbefalt å begynt enda mindre først, med f.ex Honey Bee: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=15138

Jeg begynte selv enda mindre, med et Lama V3, men de er noe herk å fly utendørs med, Honey Bee klarer seg noe bedre.

Dette vil være vanskelig nok å få til, Honey Bee er genial til å lære med. Du burde også kjøpe Trenings Understellet: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=3313
http://www.ehirobo.com/

Har handlet en en del fra denne siden. Vil si den er ganske god. God og pålitelig levering, helt greie priser og godt utvalg av deler og helikopter.
Jeg startet selv med noen 3 kanals lekehelikopter. Ødela kanskje 4 slike før jeg fant ut jeg skulle prøve noe dyrere. Kjøpte meg så et Walkera 4 kanals heli. Flydde meget godt. Riktignok vanskelig som fanden å fly, men likevell bra når jeg fikk teken på det. Endte opp med å kræsje det mange ganger, og reparasjonsprosjekter kom fortere enn jeg fikk tatt av fra bakken. Har byttet alle delene, bortsett fra batteriet. Det er et ganske lite helikopter som er bygt mer eller mindre likt som de store, så det tåler i utgangspunktet å kræsje litt for å knekkes.

Men hvis en derimot kræsjer med store helikoptre, vil det bli reparasjonsprosjekter uten like. Siden penger ikke er problemet, så kjør på med stort heli, MEN kjøp også en simulator og et litt mindre helikopter som tåler en dult som du kan øve med når du blir lei av simulator. De store helikopterene er lettere å fly siden de er bedre balanserte, har større gyroer, er tyngre og mindre følsomme for luftsirkulasjon, Behersker du et lite helikopter, så kan du være ganske sikker på at du klarer å fly et stort heli også!

Men ikke bli lurt av bare størrelse! Alle helikoptre responderer forskjellig til ordre fra kontroller, så snill testing og mild kalibrering før vill flygning er fasiten.

Lykke til!
http://www.modellers.com/ er en seriøs aktør i Norge som selger rc-helikopter.
Eg stemmer for Elefun.no.

Men, eg er jo bekymret over trådstarters holdninger her. Eg tviler på at du kommer så langt med det første, men et helikopter du ikke har kontroll på eller respekterer, kan faktisk skade noen alvorlig. Om det er deg eller noen rundt deg vet du ikke enda, men energien i en roterende rotor skal du ikke kimse av.

Det heter at en 250(175mm blader) vil kunne skremme deg, en 450(325mm blader) vil kunne få deg på legevakten, en 500/600(455mm blader) vil kunne få deg på sykehus og en 700(595mm blader) vil kunne få deg på likhuset. Respekter at helikopter kan være farlig og at utenforstående kan bli skremt når du flyr.

Det er ingenting som er værre for sporten enn en nybegynner som har klart å skru sammen delene men ikke kan fly, driter i sikkerhet og ikke viser omtanke for hvor han flyr og hvem som er rundt. Det er godt mulig at vedkommende klarer å lande med et uskadet helikopter, men vedkommende har skadet ryktet til oss andre i årevis. Derfor, ta kontakt med en lokal klubb og se på når de flyr først, deretter får du råd og veiledning av de til hva du bør kjøpe. Dette er bra da du som regel ender opp med å kjøpe tilsvarende utstyr de har eller hadde, og du kan derfor få GOD hjelp av disse, både til oppsett og flyving.

Når det gjelder størrelsen på helikopter er det forskjellige hensyn å ta:
- større helikopter er enklere å reparere/bygge, men dyrere deler.
- mindre helikopter har billigere deler, men er vanskeligere å reparere/bygge.
- små helikopter kan du fly på flere steder(trenger mindre områder).
- større helikopter er mer stabilt å fly, men trenger større område å fly på.

Lykke til! Fiks holdningene dine til sporten, respekter risikoen og vis at du tenker sikkerhet, så har du en spennende hobby fremover
Sitat av Vitex Vis innlegg
Tror jeg trenger noen billige alternativer til mat ASAP!
Etter å ha betalt regninger har jeg nøyaktig 34 kr på konto! Det var den lønna 4 uker til neste lønn! Oh joy...
Vis hele sitatet...
Er det slutt på pengekrisen nå altså? Du hadde heller ikke penger til å hente ut en pakke fra polet for noen dager siden.. Tror du troller litt jeg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kaprer tråden litt, hvilke anbefaler dere utav disse?

Helikopter Falcon 450 Pro: http://www.arngren.net/shark450.html
E-Sky Belt-CP V2 Børsteløs RTF: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=12535

Hva er det som avgjør hvor langt og høyt man kan kjøre med helikopterne?
Av de to så velger du E-Sky, først og fremst fordi det selges av en seriøs aktør.

I det dyre segmentet er det sikten som avgjør hvor langt og høyt du kan fly. Du skal faktisk kunne se helikopteret og hvilken retning det flyr i, for å kunne styre det. I praksis mister du synet av helikopteret før du mister styringen på det. Om det er omvendt er det noe galt med radioutstyret.

I det rimeligere segmentet er det kvaliteten på radioutstyret kombinert med sikten. Noen kinakopier er så dårlige at rekkevidden på radiosignalet er kortere enn sikten. Mens på de fleste(men da ikke alle) bør rekkevidden være tilstrekkelig i forhold til sikten du har. Hvorvidt E-Skyen er dårlig eller bra kan eg ikke uttale meg så mye om da eg ikke har testet de, men de er jo veldig populære og det er det nok en grunn til.

Men eg ville heller anbefalt et Align 450 Sport. Flott nybegynnerhelikopter.
Sitat av nomore Vis innlegg
Av de to så velger du E-Sky, først og fremst fordi det selges av en seriøs aktør.

I det dyre segmentet er det sikten som avgjør hvor langt og høyt du kan fly. Du skal faktisk kunne se helikopteret og hvilken retning det flyr i, for å kunne styre det. I praksis mister du synet av helikopteret før du mister styringen på det. Om det er omvendt er det noe galt med radioutstyret.

I det rimeligere segmentet er det kvaliteten på radioutstyret kombinert med sikten. Noen kinakopier er så dårlige at rekkevidden på radiosignalet er kortere enn sikten. Mens på de fleste(men da ikke alle) bør rekkevidden være tilstrekkelig i forhold til sikten du har. Hvorvidt E-Skyen er dårlig eller bra kan eg ikke uttale meg så mye om da eg ikke har testet de, men de er jo veldig populære og det er det nok en grunn til.

Men eg ville heller anbefalt et Align 450 Sport. Flott nybegynnerhelikopter.
Vis hele sitatet...
Er ikke Arngren en seriøs aktør? Trodde det jeg.
Vil holde meg under 2000 kr for et ready to fly helikopter. Koster ikke Align 450 Sport sånn 3-4000 kr?
Ikke på netthandelen kjøpte der en gang ,bare dritt !
Eg ville ikke lagt igjen ei krone hos Arngren. Men det er meg

Eg tror du får mer igjen for pengene om du går for KDS hos Throttlestore. Dette ser mer likt ut som Align 450 Sport. Men eg har ikke testet hverken E-Sky eller KDS, så er vanskelig å si noe konkret. De er omtrent like store. Beste tipset eg kan komme med er å sjekke deletilgangen. Du kan først som sist lære deg å kræsje, så deletilgang og priser er veldig viktig.

Throttlestore er en relativt seriøs aktør, så der kan du trygt handle. Selv foretrekker eg elefun.no.
Sitat av nomore Vis innlegg
Eg ville ikke lagt igjen ei krone hos Arngren. Men det er meg

Eg tror du får mer igjen for pengene om du går for KDS hos Throttlestore. Dette ser mer likt ut som Align 450 Sport. Men eg har ikke testet hverken E-Sky eller KDS, så er vanskelig å si noe konkret. De er omtrent like store. Beste tipset eg kan komme med er å sjekke deletilgangen. Du kan først som sist lære deg å kræsje, så deletilgang og priser er veldig viktig.

Throttlestore er en relativt seriøs aktør, så der kan du trygt handle. Selv foretrekker eg elefun.no.
Vis hele sitatet...
Vet du om Throttlestore sender fra Norge? Slik at jeg slipper toll.

Fant ikke deler til E-Sky på Elenet, men fant deler til KDS 450QS på Throttlestore, her: http://www.throttlestore.com/reserve...s.aspx?lang=NO

Ser ut som det er rikelig med deler, så tenker jeg går for KDS, selv om jeg har en mistanke det er noe vanskeligere å fly enn f.eks. E-Sky`en.. Har sett en del videoer på youtube og selv proffe folk greier å krasje disse helikopterne, så mye mulig jeg blir å krasje på jomfruturen eller gangene etter. Men men, man lærer vel av feilene sine
Så lenge du handler fra den Norske delen av butikken så er alle prisene inkludert mva, og pakkene blir sendt fra Norge

ALLE kræsjer fra tid til annen. Det må du bare venne deg til først som sist.
Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
Kaprer tråden litt, hvilke anbefaler dere utav disse?

Helikopter Falcon 450 Pro: http://www.arngren.net/shark450.html
E-Sky Belt-CP V2 Børsteløs RTF: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=12535

Hva er det som avgjør hvor langt og høyt man kan kjøre med helikopterne?
Vis hele sitatet...
#1. Dine ferdigheter som pilot
#2. Vær og vind
#3. Motorkraft og batterikapasitet
#4. Tx/Rx (Sender/mottager)