Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2999
Vi satt å fantaserte oss bort her om dagen og tenkte om det hadde vært mulighet for å seile fra med en større seilbåt(100f) fra Asia til Norge.

Jeg kan svare på det dumme spørsmålet før det kommer. "Nei, dette er ikke noe vi har tenkt mye på, og ja vi vet at vi sikkert møter på noen haker her"

Spørsmålet er da, Noen som vet om dette kan være gjennomførbart? :P
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Såklart er det det. Med båt kan du reise til alle verdens hav, med seil eller motor.
Hvorfor skulle det ikke gå forresten?
Gjennomførbart rent teoretisk skulle det vel være. Med et par stopp for å fylle på med mat kanskje?

Edit: Thor Heyerdahl og Kon Tiki-flåten .
Sist endret av Ketenna; 22. august 2011 kl. 19:19.
Ja, dette er fult mulig.
Familien har en 43 fots Jeanneau, og jeg og noen kompiser har lånt denne flere ganger, og seilt til Danmark og Blyth (England) uten problemer.
Gikk for seil hele veien, bortsett fra når vi nærmet oss land.
FANTASTISK opplevelse! Gikk mye av hermetikk på turen, men også mye fersk fisk og andre "ferske" varer vi hadde fryst underveis.
Sist endret av Oneblo; 22. august 2011 kl. 19:24.
Styr unna Afrikas horn da. Pirater veit du
Cookie Monstah ^_^
Sitat av begonespiders Vis innlegg
Styr unna Afrikas horn da. Pirater veit du
Vis hele sitatet...
vent til 2015 da KNM Skudd og Lyn ( eller noe slikt ) skal ned til somalia område og jakte pirater
Sitat av lordstian Vis innlegg
vent til 2015 da KNM Skudd og Lyn ( eller noe slikt ) skal ned til somalia område og jakte pirater
Vis hele sitatet...
Skal du jakte, eller dem jakte på deg?
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Kain Vis innlegg
Skal du jakte, eller dem jakte på deg?
Vis hele sitatet...
håper ikke de jakter på meg i alle fall, og nei, skal ikke jakte jeg, da jeg bare er 15....
høres spennende ut... jeg er klar.. (kan ikke seile eller no sånn men...)
Trådstarter
77 7
Hehe, takk for svar.

Okey, så da tror jeg faen meg at jeg skal gjøre det. :P
Jepp, broren min seilet verden rundt. Først over atlanteren på en 25 fots-seilbåt da han var 19 og så en jordomseiling forbi New Zealand i en 60 fots seilbåt.
Unnskyld meg men tror du kommer til å være bored as shit.
Sikkert en fin tur da, ta med deg kortstokk
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av robz1 Vis innlegg
Unnskyld meg men tror du kommer til å være bored as shit.
Sikkert en fin tur da, ta med deg kortstokk
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men du kan umulig ha vært på seiltur.
Sjekk denne siden: http://www.sygobeyond.no/index.html
Der står det om en gjeng som seiler jorden rundt, hvilken båt de bruker, utstyr osv.. Kjekt lesestoff!
Er selvfølgelig gjennomførbart, men ville kanskje startet med å senke ambisjonsnivået litt, ihvertfall i første omgang En slik ekspedisjon vil jo kreve mye planlegging, og er ikke noe man bare kaster seg ut på. Dersom du starter med kortere turer i en mindre seilbåt, vil du nok finne mye glede bare her.
Det er ikke bare å leie/kjøpe seg en seilbåt for så å seile fra Asia til Norge. Du kunne en god del om seiling om denne drømmen skal gjennomføres. Du må også vite hvordan du skal reparere alt på båten i sterk vind. Det blåser ofte veldig mye i/på Atlanterhavet og Det Indiske Hav og det er som regel langt til nærmeste havn/reddningsskip. Om noe skulle gå galt så er det du som må ordne opp i det. Ta deg et år med seilkurs hos den lokale seilforeningen før du i det hele tatt tenker på å begynne å planlegge dette.

Har seilt siden jeg var 6 år (18 nå) så er bare å spørre om du lurer på noe
Sist endret av Bmariuz; 22. august 2011 kl. 23:58.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Det er ikke bare å leie/kjøpe seg en seilbåt for så å seile fra Asia til Norge. Du kunne en god del om seiling om denne drømmen skal gjennomføres. Du må også vite hvordan du skal reparere alt på båten i sterk vind. Det blåser ofte veldig mye i/på Atlanterhavet og Det Indiske Hav og det er som regel langt til nærmeste havn/reddningsskip. Om noe skulle gå galt så er det du som må ordne opp i det. Ta deg et år med seilkurs hos den lokale seilforeningen før du i det hele tatt tenker på å begynne å planlegge dette.

Har seilt siden jeg var 6 år (18 nå) så er bare å spørre om du lurer på noe
Vis hele sitatet...
Chill man, Du ingenting.

Seiling er enkelt, det lærer du tidsnok underveis. Les om andre langturseilere og ta til deg lærdom fra dem.
Les litt om vind og vær, ikke dra på langseilas med en gang, funker fjell å bare seile fra havn til havn og bare i godver i begynnelsen..

Ville andbefalt å ta så liten båt som mulig, noe mellom 26 og 34 fot er genialt for ett par-tre karer. husk at mindre båt = mindre problemer og mindre utgifter.

Når det kommer folk som sier at dere MÅ ha ditt og datt for å i det hele tatt kunne tenke på å gjøre noe slikt, så be dem ta seg en bolle.

Kort sagt: Om dere reiser til asia, og bare kjøper en random båt og seiler avgårde.. så vil nok de største problemene være av diplomatiske grunner. Ala "feil" visum, "feile" båtdokumenter, "feil" hudfarge, and so on...
Trådstarter
77 7
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg

Kort sagt: Om dere reiser til asia, og bare kjøper en random båt og seiler avgårde.. så vil nok de største problemene være av diplomatiske grunner. Ala "feil" visum, "feile" båtdokumenter, "feil" hudfarge, and so on...
Vis hele sitatet...
Det var i grunn dette jeg tenkte på.... :P

Fordi jeg har ikke visum i dette landet så lenge jeg vil og jeg må jo "registreres ut" inntolling av denna båten hadde jeg egentlig tenkt til å drite i... :P