Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1364
Hei!

Har nå bestemt meg for å oppgradere til noe bedre lyd til tv og musikk. Jeg ønsker å handle hos komplett og vil gjøre det billig, uten at det er helt håpløst. Tenkte å kjøpe følgende høytalere i førsteomgang:

https://www.komplett.no/product/3138...tivhoeyttalere

Tenker først å bruke kun de to der i front, og heller kjøpe bakhøytalere og sub senere. Trenger en receiver, hva bør jeg tenke på her? Går det ann å ta det gradvis og bare kjøpe disse to høytalere og receiver i førsteomgang?

Jeg er helt fersk på lyd, så er nok folk her som er mer audiofile enn meg.
Jeg hadde vurdert bruktmarkedet, veldig mye receivere som ligger og støver ned etter overganger til sonos og lignende.

Ang frontsettet så vil du nok savne dypere delen av frekvensområdet spesielt for film og slikt, fram til du får deg en sub.

Husk senterhøyttaler om du skal bruke mye til TV, så å si alt av tale vil komme der.

Har du noen tanker om hvor mye du skal bruke og sjanger av musikk / film du skal dekke behovet for ?
Som rfa husk senterhøyttaler og start med front som er i en serie som har og matcher senter. I et surroundoppsett er en matchende frontrekke LCR fett.