Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1263
Har nettopp fått permitteringsvarsel å kommer til å bli permittert i nærmeste fremtid, leser på NAV sine sider at jeg "KAN" få opp til 62,4 prosent av det jeg har tjent i gjennomsnitt de 3 siste årene.. betyr det at det er en sjanse for at jeg vil få mindre en 62,4 prosent? å hvorfor i tilfelle?

Har jo også opparbeidet meg feriepenger som vil bli utbetalt i sommer, lurer på om noen vett om jeg vil få dagpenger fra NAV samme månede som bedriften jeg er ansatt i betaler ut feriepengene jeg har opparbeidet fra ifjor? eller er de slik at når bedriften betaler ut feriepengene mine så vil jeg ikke få dagpenger fra NAV den måneden?
Sist endret av HectorX; 23. mars 2019 kl. 19:31.
Sitat av DrShroom Vis innlegg
Har nettopp fått permitteringsvarsel å kommer til å bli permittert i nærmeste fremtid, leser på NAV sine sider at jeg "KAN" få opp til 62,4 prosent av det jeg har tjent i gjennomsnitt de 3 siste årene.. betyr det at det er en sjanse for at jeg vil få mindre en 62,4 prosent? å hvorfor i tilfelle?
Vis hele sitatet...
Maksgrensa?
HectorX's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Maksgrensa?
Vis hele sitatet...

Hvordan klarer jeg å finne ut av maksgrensen? Finner den ikke på NAV hjemmesiden
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/...eidsledig--893

6G er grensa. Dvs. 62.4% av inntil 581298,- i året.
HectorX's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/...eidsledig--893

6G er grensa. Dvs. 62.4% av inntil 581298,- i året.
Vis hele sitatet...
så viss jeg har forstått det rett, så lenge gjennomsnitts års inntektene mine de siste 3 årene ikke er over den grensen så skal jeg få de 62,4%?
Ja, du får den prosenten. Feriepenger spiller ikke inn på dagpenger.
Det er riktig at det er den prosenten. Var selv permittert ifjor, og måtte leve med de pengene og innsparingene de krevde i privatøkonomien. Krysser fingrene for at det ikke blir langvarig for din del!