Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2859
Er det farlig å ta amfetamin eller kokain når man har korona? Er oppegående å har ikke problem med pusten
BRAND ∞ STRONG
Det er jo veldig forskjellig hvor dårlig folk blir når de er smittet, fra dau sjuk til nesten ingen ting så
det må du kjenne på selv.

Kan ikke se noen grunn til at amf burde by på noe problem bortsett i fra de vanlige skadevirkningene ,
men i likhet med de fleste andre her er jeg ikke lege. Kanskje passe litt ekstra på å holde væskeinntaket normalt
og ikke holde på i 3-4 døgn uten søvn.
Anonym bruker
"Varsom Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det å innta amfetamin har ingen innvirkning på hvorvidt dødelig korona er for deg, nei. Er spørsmålet om du dør av effekten i kombinasjon med symptomene? Da er mitt svar: Try!
testa, ble helt frisk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
What doesn't kill you makes you stronger
Vis hele sitatet...
Det som ikke dreper deg gjør deg først og fremst skadet.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av banshee_girl Vis innlegg
testa, ble helt frisk
Vis hele sitatet...
Kan du skrive ned hvordan du opplever nedturen? Blir den helt vanlig eller blir korona plagene sterkere? Blir det tyngre psykisk eller er det andre ting du tenker er annerledes enn andre nedturer etter en runde pepper?
Leste om det her for en stund siden. Amf senker immunforsvaret og du risikerer mer alvorlig forløp. Du øker også farene for andre covid bivirkninger man i verstefall opplever, som hjerteinnfarkt/ slag og denslags. Husker ikke hvor jeg leste det.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det går sikkert bra men hva er vitsen?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det går sikkert bra men hva er vitsen?
Vis hele sitatet...
Muligens fordi man vanligvis gjør det og syns det vil irriterende at "filleting" som Korona skal stå i veien for den moroa.

Selv om det sikkert ikke er gunstig, slik Relvant nevner, så vil det nok også ha den effekten at man føler seg bedre.
Har ikke hatt korona, men har alltid følt meg bedre etter inntak av amfetamin i andre tilfeller der jeg har vært små syk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det går sikkert bra men hva er vitsen?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker til tider amfetamin for selvmedinisering. Blir på en måte rolig av det i mindre mengder Tankekjør og indre uro blir borte.

Er forøvrig fin form idag, virker som om coviden begynner å slippe taket
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk makka nedtur akkurat i det jeg fikk corona så hadde skyhly puls og svetta som bare faen..
Anonym bruker
"Snill Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Burde du ta amf på en allerede "koronarus"/sykdom? Nei.

Er det farlig?

Spørs vel på din egen magefølelse.

Også, som noen andre sa over. Hvordan går det med pusten?

Hvis ikke nei, ikke ta amf.

Hvis du puster fint, tenk to ganger om.

In the end, går sikkert fint, men ikke anbefalt.
Det er bra det funka fint.. Jeg tok benzo når jeg hadde corona og følte det ble mye verre, at jeg hadde svekket kroppen når den egentlig trengte styrke. Skal prøve makka neste gang jeg får det
Sitat av dagfin Vis innlegg
Det er bra det funka fint.. Jeg tok benzo når jeg hadde corona og følte det ble mye verre, at jeg hadde svekket kroppen når den egentlig trengte styrke. Skal prøve makka neste gang jeg får det
Vis hele sitatet...
Og du tror at kroppen din får styrke når du bruker makka? Spesielt i en situasjon med corona?

Kroppen trenger hvile og søvn under et sykdomsforløp som corona. Å kjøre i seg masse amfetamin mens en er syk er IKKE smart. Men for all del, kjør på.
Sist endret av IW2022; 24. juni 2022 kl. 01:02.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Meth May Fight Flu Virus, Study Suggests ifølge nbc.

A group of scientists from the National Health Research Institutes in Taiwan set out to study how methamphetamine interacts with influenza A virus in lung cells. Previous research has suggested that chronic meth abuse makes individuals more susceptible to pathogens such as HIV. The team wanted to investigate how the drug might reduce users' resistance to flu viruses.

They took cultures of human lung epithelial cells, exposed them to different concentrations of meth and then infected them with an H1N1 strain of human influenza A. By 30 to 48 hours after infection, the meth-treated cells had a much lower concentration of the virus than the control group, the researchers reported. What's more, this reduction occurred in a dose-dependent manner, meaning the more meth, the less the virus reproduced.

"We report the first evidence that meth significantly reduces, rather than increases, virus propagation and the susceptibility to influenza infection in the human lung epithelial cell line," wrote the researchers, led by Yun-Hsiang Chen.
Vis hele sitatet...
Har lenge hørt rykter om at meth brukere ikke blir særlig forkjøla eller får influensa. Undrer om det kan være fordi det ofte blir produsert med efedrin som er et veldig effektivt preparat mot forkjølelsessymptomer.
Sist endret av Bothrops; 24. juni 2022 kl. 01:32.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Meth May Fight Flu Virus, Study Suggests ifølge nbc.



Har lenge hørt rykter om at meth brukere ikke blir særlig forkjøla eller får influensa. Undrer om det kan være fordi det ofte blir produsert med efedrin som er et veldig effektivt preparat mot forkjølelsessymptomer.
Vis hele sitatet...
Studies evaluating the effects of methamphetamine in animal models have shown that it can have negative impacts on the immune system (Harms, , 2012; Prakash et al., 2017; Salamanca, , 2015). Methamphetamine has been shown to inhibit processes of the innate immune system, including phagocytosis and antigen presentation. In phagocytosis, immune cells called phagocytes remove pathogens by ingesting them.‡ In antigen presentation, immune cells called macrophages “show” pathogen fragments to other immune cells to trigger a targeted response (Salamanca et al., 2015). More broadly, methamphetamine reduces the number of several important cells in the immune system, including dendritic cells, natural killer cells, monocytes and macrophages (Harms et al., 2012; Martinez, Mihu, Gácser, Santambrogio, & Nosanchuk, 2009; Prakash et al., 2017; Salamanca et al., 2015; Saito et al., 2008; Tallóczy et al., 2008).
Methamphetamine also affects the adaptive immune system. It alters the production of antibodies and reduces the ability of highly specialized cells, known as lymphocyte T-cells, to fight off pathogens.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Meth mot influensa gjelder influensa A. Doseringene er også meget lave. I veldig lave doser så tyder det på at meth lindrer replikasjon av influensacellene. I høyere doser som alikevel er lavere enn for rekreasjonelt bruk så vil kroppen kjøre på «høygir» om du vil. Jo høyere dosering av stoffet desto høyere negativ effekt på immunforsvaret.