Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2248
Hey

For et par dager siden startet plutselig telefonen min å nekte meg å åpne noen programmer, mao jeg fikk beskjed om at ethvert program jeg prøvde å åpne ble lukket med en gang. Tenkte det var en software bug og valgte å reboote telefonen. Her kommer greia; den startet aldri igjen. Den fryser på første startupscreenen og der blir den. Har prøvd å lade ut telefonen, og egentlig det meste annet jeg kan komme på, uten hell. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Det er en Galaxy s2 med vanlig rom og alt sånt.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
av/på knapp + volumknapp samtidig sender deg til root meny. der kan du bl.a factoryresete telefonen. det hjelper ofte i slike tilfeller
Volumknapp opp for å være nøyaktig, du må også holde inn hjem knappen.
Volumknapp ned så kommer du deg i download mode, skal være mulig å ordne mobilen der også.
Sist endret av Mkvarner; 28. juli 2012 kl. 19:22.
Dice's Avatar
Trådstarter
Jeg får til å holde ned knappen og komme inn på download mode, men når jeg holder opp så bare restarter den seg, har ikke sjangs til å komme in hvor jeg kan ta factory reset. Får man tak i det orginalet rom'et for så laste det inn via download mode?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg har skrevet om hvordan du går frem for det i en annen tråd: http://freak.no/forum/showpost.php?p...1&postcount=15
Du har vel prøvd å ta ut batteriet? Det har løst problemer til meg før.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Hør på Mkvarner! Skulle til å si at du burde oppdatere den, men er kanskje vanskelig når den er fryst. Ta ut batteriet som sagt og hold I/O-knappen(e) inne i 5-10 sek.

Evt prøv å starte den mens du har den i laderen mens batteriet er i om det som står over her ikke funker. Om du da får opp en svart bakgrunn med kun et batteri som lader så er det bra.
Og tømme telefonen for strøm har jeg gjort for lenge siden, funka dessverre ikke :/
Prøvd meg frem med metoden til Deezire, men stopper opp da Odin ikke har nubbsjangs til å finne telefonen, til tross for at jeg har Kies installert. Noen råd?
Avinstaller Kies. Behold drivere.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Avinstaller Kies. Behold drivere.
Vis hele sitatet...
Fungerte ikke, finner overhodet ikke telefonen på Odin :/ Fler tips?
Prøv å bruk Heimdall, har erfart at den fungere bedre hvis telefonen f.eks er bricked.
XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=878686

Men husk å avslutt _alt_ som har "kies" i navnet sitt, ellers vil ihvertfall ikke Odin fungere.

I take no responsibility if you break it
S2 = 19100, 19000 er S1.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
S2 = 19100, 19000 er S1.
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd, men mener den skal fungere på S2 også.

EDIT: Galaxy S II sin del av forumet..
Sist endret av Mikkn; 3. august 2012 kl. 13:47.
Du kan følge denne guiden: http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Sam...l_Update_Guide
Da vil du få Cyanogenmod, og ikke Stock, men da skal problemet være borte.
Sitat av iThenrik Vis innlegg
Du kan følge denne guiden: http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Sam...l_Update_Guide
Da vil du få Cyanogenmod, og ikke Stock, men da skal problemet være borte.
Vis hele sitatet...
Funker ikke, dukker ikke opp i Zadig.exe. Jævla rart siden den står i Download mode, som for øvrig er det eneste tingen den kommer inn i. Lukter som den på service gitt.
Har du gjort noe med den som kan bryte garantien? Sliter selv med HTC akkurat nå da jeg hadde custom rom og leverte inn.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Har du gjort noe med den som kan bryte garantien? Sliter selv med HTC akkurat nå da jeg hadde custom rom og leverte inn.
Vis hele sitatet...
Nei, dette er en orginal tlf med orginal stock rom. Har ikke fått kommet så langt at jeg kan få byttet rom engang x)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dice's Avatar
Trådstarter
Da fikk jeg svar ifra moobi som sier at grunnen til dette er SLAGSKADE
Denne kunne da ikke repareres, de må være helt evneveike der. De fisket også opp dette bildet som grunnen til at telefonen sluttet å boote, en skade jeg fikk for +6 mnd siden. Akk. what to do?
Du har ikke så mye å forsvare deg med da du blir advart mot at slagskader ikke dekkes i følgesdokumentet de sender deg.
Skaden er din egen feil og du får bare leve med det.

Her er forresten beviset de fisket opp for at jeg ikke skulle få garanti pga custom ROM på min Desire S.Synes det er litt morsomt at de ikke kan ta bedre bilder enn det der .

Jeg ville prøvd å få den tilbake gratis for å prøve å finne skaden selv.
Dice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Du har ikke så mye å forsvare deg med da du blir advart mot at slagskader ikke dekkes i følgesdokumentet de sender deg.
Skaden er din egen feil og du får bare leve med det.

Her er forresten beviset de fisket opp for at jeg ikke skulle få garanti pga custom ROM på min Desire S.Synes det er litt morsomt at de ikke kan ta bedre bilder enn det der .

Jeg ville prøvd å få den tilbake gratis for å prøve å finne skaden selv.
Vis hele sitatet...
Men altså, de må jo bevise at den støtskaden er relevant til at telefonen plutselig ikke ville boote? De er så vrange, kundeservice liksom.
Det har jeg gitt opp når det gjelder Moobi, har kontaktet forbrukerrådet, men får ikke svar.

Slenger opp noen kjappe sitater i det som sikkert er feil rekkefølge.


Første mail jeg sendte.

Meg:
Dere i Moobi nekter å reparere min under garanti HTC Desire S da jeg tydeligvis har brutt garantien ved å flashe ROM, men har 2 ting dere gjerne må svare meg på.
1. Selv om jeg tydelig presiserte at den hadde custom ROM så ble jeg aldri advart i det følgedokumentet dere sendte meg. Hvorfor ble det aldri gjort når jeg tydelig presiserte det? Det var en grunn til at jeg gjorde det, fordi jeg var usikker på om det ble dekket av garantien, men det ble aldri noen advarsel å få på forhånd. Skal jeg koste på meg penger fordi jeg ikke ble advart?

2. Hvis du bytter et operativsystem på en PC, for eksempel oppgraderer fra Windows XP til Windows 7 så vil det ikke bryte garantien og du kan fritt levere den inn til reparasjon så lenge det ikke er en brukerfeil som har ødelagt maskinvaren så vil reparasjonen bli dekt av garantien. Men dere mener at om du bytter operativsystem så skal det bryte telefonen, det er bare en programvare endring og problemet mitt er GPS, altså maskinvare og det var dere som fant ut at hovedkortet måtte byttes ut dermed så er det tydelig at GPS aldri ble defekt på grunn av en brukerfeil. Hvordan ødela jeg GPS-en? Har ingen anelse og vil gjerne vite hva jeg har gjort for at den skal bli ødelagt.
Vis hele sitatet...
Moobi:
Dette er etter retningslinjene til produsenten av telefonen. For at garantien skal dekke en reperasjon på telefonen må den orginale softwaren være på telefonen. Så lenge denne er blitt byttet vil ikke produsenten godta at reperasjon blir dekt av garantien.

Følgebrevet du har mottatt er et standarbrev som blir produsent automatisk ved oppretting av servicesak og som er likt alle følgebrevene vi sender til våre kunder.

Vi kan dessverre ikke forholde oss til produsentene av en datamaskin, da dette produktet er produsert av HTC og vi må følge Deres retningslinjer.

Prisoverslaget vil bli stående slik som det er og vi ber deg om å besvare dette.

Vi gjør også oppmerksom på at vi på www.moobi.com har utfyllende informasjon om vårt servicetilbud og nyttig informasjon om vedlikehold og bruk av din mobiltelefon.
Vis hele sitatet...
Andre mail jeg sendte.

Meg:
Leser dere altså ikke skademeldingene dere får før dere har sjekket telefonen og skal skrive "rapport"? Det sto tydelig at den hadde custom ROM og jeg ble aldri advart på forhånd om at jeg kunne få problemer med garanti. Jeg prøvde å være så tydelig som overhodet mulig i skademeldingen for at dere skulle kunne gi bekreftelse på om garantien var brutt da det ikke står svart på hvitt i følgedokumentet at jeg ikke får garanti pga custom ROM. Burde det ikke være spesifisert etter produsent og ikke etter hva dere mener bryter garanti? Da har jo jeg fått feilinformasjon. Skal det gå utover meg?

Så når den kom inn på verkstedet for å bli sjekket så er det merkelig at den i det hele tatt ble sjekket før jeg fikk advarsel. Etter den er sjekket får jeg et prisoverslag på 2068 kr. Jeg skal ihvertfall ha mobilen tilbake gratis før jeg gir meg og det innen lørdag da jeg skal bort og trenger den.

Dette står det i følgesbrevet:
Dersom feilen er selvforskyldt (slitasje, væskeskade, støtskade, slagskade ol.) dekkes ikke reparasjon + frakt av garantien.
Dersom telefonen ikke lar seg reparere vil du også få tilbud om at verkstedet beholder telefonen og skroter den.


Telefonen min kan repareres og det vet dere godt da dere fant en feil på hovedkortet. Tydeligvis så kan den repareres om jeg betaler for det, men ikke under garanti? Det gir absolutt ingen mening. Dere motsier dere selv.

Dette står i varsel om skroting:
Verkstedet har undersøkt din telefon og konstaterer at skaden på telefonen er SELVFORSKYLDT.

Det er ikke sant, gjerne bevis det? Hvis dere ikke klarer å bevise at den er selvforskyldt på noen bedre måte så kan dere værsågod å reparere telefonen gratis, sende meg den og gi en beklagelse på at dere ikke vet hva ordet selvforskyldt betyr da slitasje, væskeskade, støtskade, slagskade ol. er langt ifra det samme som
Vis hele sitatet...
Moobi:
Hei,

Moobi vil på det sterkeste beklage at du opplever vår kundeservice som lite tilfredsstillende. Som selskap streber vi hver dag for å oppnå en så god kvalitet som mulig.

Vi i moobi har dessverre ingen mulighet til å si på forhånd om en servicesak går under garanti eller ikke, før telefonen er mottatt og en teknisk undersøkelse foreligger. Jeg har bedt om at service verksted sender din telefon i retur i ureparert stand og vil sende den videre til deg straks vi mottar den. Dette fri for kostnader for deg.
Vis hele sitatet...
Dice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Det har jeg gitt opp når det gjelder Moobi, har kontaktet forbrukerrådet, men får ikke svar.

Slenger opp noen kjappe sitater i det som sikkert er feil rekkefølge.


Første mail jeg sendte.

Meg:


Moobi:

Andre mail jeg sendte.

Meg:


Moobi:
Vis hele sitatet...
Håpløst. Har kranglet med dem en gang før også, fikk en knust telefon i posten, og de påstod at jeg hadde mistet den i bakken. Måtte true med forbrukerrådet og tv2 hjelper deg før jeg fikk ny telefon. Helt sykt.
Kommer til å ringe forbrukerrådet i morgen for å klage på situasjonen min. Selv om jeg fikk tilbake mobilen uten å betale så er jeg ikke fornøyd, men støtskaden må du dessverre bare gi opp å komme fram med da det er din skyld.
Dice's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Kommer til å ringe forbrukerrådet i morgen for å klage på situasjonen min. Selv om jeg fikk tilbake mobilen uten å betale så er jeg ikke fornøyd, men støtskaden må du dessverre bare gi opp å komme fram med da det er din skyld.
Vis hele sitatet...
Joda, støtskaden er min skyld, men jeg vet jo at den ikke er relevant til problemstillingen, det er jo bare å legge inn nytt rom, så jeg skal da kveste de til å se dem "bevise" at den skaden er relevant :P
Det går ikke, de liker ikke sånt. De foretrekker å motsi seg selv.

Det er ikke garanti påapparatet fordi kunden bruker uorginal Software. Vi kan tilby reparasjon av Hovedkort.
Vis hele sitatet...