Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 13834
Hei, har et merkelig problem

jeg får ikke motatt samtaler eller å bli ringt av dette nummeret.

Hva kan det skyldes?

her er bilde: http://bildr.no/view/968360

hvis man ser på bilde,så ser man at det er en sirkel ved anropstiden

hva kan dette bety?

Har også kontaktet one call som jeg bruker, samt da telenor som da familie medlemen bruker. Ingen av dem kunne finne noe feil, så da spør jeg om noen har hatt dette problemet tidlgiere eller fått opp det tegnet jeg får opp? som da er en blå sirkel?
Sist endret av datahjelp; 6. september 2011 kl. 16:07.
basert på at det er en A og et blokkeringssymbol ville jeg si autoblock.

Har du installert noen autoblock-applikasjon?
Sitat av datahjelp Vis innlegg
Hei, har et merkelig problem

jeg får ikke motatt samtaler eller å bli ringt av dette nummeret.

Hva kan det skyldes?

her er bilde: http://bildr.no/view/968360

hvis man ser på bilde,så ser man at det er en sirkel ved anropstiden

hva kan dette bety?

Har også kontaktet one call som jeg bruker, samt da telenor som da familie medlemen bruker. Ingen av dem kunne finne noe feil, så da spør jeg om noen har hatt dette problemet tidlgiere eller fått opp det tegnet jeg får opp? som da er en blå sirkel?
Vis hele sitatet...
Har det fungert før mens du har vært kunde hos One Call?
Har også hatt et lignende problem, tanten min kan ikke ringe meg men jeg kan ringe henne.
Har Telenor.
Jeg har hatt one call i 2 år nå

Og samsung galaxy s II har jeg hatt i ca 3-4 mnd, siden den kom ut. Men dette problemet begynte å komme de siste 3-4 ukene

Jeg kan ikke si at jeg har på noe auto block? kan ikke huske å ha innstalert noe sånt


desutten holder jeg inne kontakten og sjekker om den står på svartelisten,men det gjør den altså heller ikke
Sitat av datahjelp Vis innlegg
Jeg har hatt one call i 2 år nå

Og samsung galaxy s II har jeg hatt i ca 3-4 mnd, siden den kom ut. Men dette problemet begynte å komme de siste 3-4 ukene

Jeg kan ikke si at jeg har på noe auto block? kan ikke huske å ha innstalert noe sånt


desutten holder jeg inne kontakten og sjekker om den står på svartelisten,men det gjør den altså heller ikke
Vis hele sitatet...
Har du mulighet til å forsøke med en annen telefon? Da for å finne ut om feil ligger på telefon eller om det er noe med mobilnettet.
ja, jeg prøvde det også, det funka ikke

Nå prøvde jeg å sette nummeret på svartelisten, for å så fjerne blokkeringen

Nå prøvde jeg å ringe/sende melding, det funka

men fra den andre telefonen som da har telenor funka det altså ikke, samme feilen igjen

Merkelig altså
Sitat av datahjelp Vis innlegg
ja, jeg prøvde det også, det funka ikke

Nå prøvde jeg å sette nummeret på svartelisten, for å så fjerne blokkeringen

Nå prøvde jeg å ringe/sende melding, det funka

men fra den andre telefonen som da har telenor funka det altså ikke, samme feilen igjen

Merkelig altså
Vis hele sitatet...
Snodig, ikke lett å si hva dette kan komme av. Har du/dere forsøkt å sette det andre SIM-kortet (Telenor) i en annen telefon?

Det første jeg tenkte var routingfeil på mobilnettet, men så lenge det har fungert før og det ikke har vært noen endringer på operatør i mellomtiden så burde ikke dette være tilfelle.
samme operatør ja

igår byttet jeg telefon til sim kortet som har telenor,, samme greia altså ,og ingen kan tydeligvis hjelpe meg heller av operatørene,så skjønner virkelig ikke greia her
Jeg har også Samsung Galaxy S2. Jeg kan sende sms og ringe ut, men når folk ringer meg får de beskjed om at telefonen min er slått av. Sms kommer heller ikke...

Dette startet for rundt 2 uker siden, og det funker av og til.
Jeg bruker også onecall, så kan jo virke som vi har et lignende problem. Spørsmålet er: Er det telefonen eller er det onecall som er problemet...?
Hørtes veldig rart ut

men du får ikke eu slik sirkel opp som jeg viser på bilde?
Ser på skjermbildet som ligger ved at telefonen er i roamingmodus på det aktuelle tidspunktet (en 'r' ved signalstyrken), gjør det noen forskjell om du tvinger mobilen til å bruke enten Telenor eller One Call/NN sitt nett (hvis begge er tilgjengelig der du holder til)? Er ikke så kjent med hvordan One Call sine systemer fungerer så vet ikke helt om det vil fungere å gjøre dette.
Nei, for de kommer aldri gjennom til telefonen min for den er visst nok slått av (noe den altså ikke er).
Ufattelig irriterende.
Har galaxy s2 kommet med en automatisk oppdatering som crasher et eller annet kanskje...
Jeg sliter også med dårlig signaler for tiden, så jeg har trua på at onecall er hovedsynderen her.
(PS: Har enda ikke ringt kundeservice og snakket med de)

OT:

På min samsung galaxy s2 så ser jeg at jeg har aktivert både: "Bruk pakkedata" og "Dataroaming". Hva er egentlig "Bruk pakkedata" og skal denne være slått på ved normalt bruk? Det kan jo være jeg har dritet meg ut og trykket på noe jeg ikke skulle ha aktivert..
ja,jeg har også dårlig signal altså.. merker dte samme jeg så

jeg har på begge selv, så er ikke noe å tenke på
Har du tvillingsim? Hadde det samme problemet siden jeg kjøpte tviling sim til ipaden min. Altså en kopi av sim kortet mitt til ipad så alt kom på samme regning og jeg hadde gratis surf da så det passet ypperlig med tvilingsim, men det går ikke ann å ha det, pga når du blir ringt blir også ipaden ringt, og den vet jo ikke hva den skal gjøre med samtalen så den bare legger på....
Pakkedata skal ikke ha noen innvirkning på dette.

Forsøk å sett telefonen i enten 3G/WCDMA eller GSM for å se om det gjør noen forskjell, dette gjøres under : Innstillinger -> Trådløs og nettverk -> Mobilnettverk -> Nettverksmodus <- (GSM vil tradisjonelt ha bedre dekning enn 3G/WCDMA, mens 3G/WCDMA vil ha raskere dataoverføring så lenge dekningen er god)

Om ikke kan du/dere som nevnt også forsøke å tvinge telefonen til å bruke enten Telenor eller One Call/NN sitt mobilnett. Dette gjøres under : Innstillinger -> Trådløs og nettverk -> Mobilnettverk -> Nettverksmodus.

Rambola har også et godt poeng der i tilfelle du har tvillingSIM.
Sist endret av Ezukiel; 6. september 2011 kl. 17:29.
Lol ville hørt med Samsung jeg først slik at man kan plassere litt skyld hos one call eller noe. Tror Samsung har eget norsk nummer.
Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Forsøk å sett telefonen i enten 3G/WCDMA eller GSM for å se om det gjør noen forskjell, dette gjøres under : Innstillinger -> Trådløs og nettverk -> Mobilnettverk -> Nettverksmodus <- (GSM vil tradisjonelt ha bedre dekning enn 3G/WCDMA, mens 3G/WCDMA vil ha raskere dataoverføring så lenge dekningen er god)
Vis hele sitatet...
Jøss, takk Satt mobilen min på kun GSM og signalene gjekk rett til topps Kanskje dette og hjelper problemet mitt med at folk nå kan ringe meg og sende sms til tider.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jøss, takk Satt mobilen min på kun GSM og signalene gjekk rett til topps Kanskje dette og hjelper problemet mitt med at folk nå kan ringe meg og sende sms til tider.
Vis hele sitatet...
Helt topp :-) Har som regel selv telefonen kun på GSM-modus med mindre jeg vet jeg skal bruke en del data.

Merk dog at mens 3G/WCDMA er i stand til å gjøre flere ting på en gang over mobilnettet (ringe og sende data samtidig) så vil GSM kun være i stand til å gjøre en ting. Om man f.eks har applikasjonen til Gule Sider eller 1881 så vil ikke disse være i stand til å hente nummeropplysning fra nett i real-time på innkommende samtaler/nummer om man benytter GSM.
Sist endret av Ezukiel; 6. september 2011 kl. 17:40.
Sitat av Rambola Vis innlegg
Har du tvillingsim? Hadde det samme problemet siden jeg kjøpte tviling sim til ipaden min. Altså en kopi av sim kortet mitt til ipad så alt kom på samme regning og jeg hadde gratis surf da så det passet ypperlig med tvilingsim, men det går ikke ann å ha det, pga når du blir ringt blir også ipaden ringt, og den vet jo ikke hva den skal gjøre med samtalen så den bare legger på....
Vis hele sitatet...
hva mener du med tvillingsim? skjønte ikke helt den
Sitat av datahjelp Vis innlegg
hva mener du med tvillingsim? skjønte ikke helt den
Vis hele sitatet...
Logisk nok, to SIM-kort, samme nummer.
Tvillingsimkort i en iPad vil, mot all fornuft, hindre folk i å kunne ringe deg(så lenge ipaden har en aktiv pakkedataforbindelse).
Sitat av nightLook Vis innlegg
Tvillingsimkort i en iPad vil, mot all fornuft, hindre folk i å kunne ringe deg(så lenge ipaden har en aktiv pakkedataforbindelse).
Vis hele sitatet...
Næh? HTC Hero, Galaxy Tab og mobilt bredbånd SAMTIDIG her. SMS / Ringe osv fungerer, MEN opplever at når en samtale pågår eller en sms blir sendt / mottatt mister den aktuelle enheten datatilgang i det øyeblikket. Det går fortsatt fint å bruke de andre enhetene til alt.

mvh. Storfornøyd NetCom kunde m/trillingsim
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Næh? HTC Hero, Galaxy Tab og mobilt bredbånd SAMTIDIG her. SMS / Ringe osv fungerer, MEN opplever at når en samtale pågår eller en sms blir sendt / mottatt mister den aktuelle enheten datatilgang i det øyeblikket. Det går fortsatt fint å bruke de andre enhetene til alt.

mvh. Storfornøyd NetCom kunde m/trillingsim
Vis hele sitatet...
Netcom sitt system fungerer bedre enn Telenor på akkurat dette :-) Det skal gå ann å omgå utfordringen med et abonnement på Telenor sitt nett også vel og merke, da ved å sperre tvillingkortet for innkommende anrop. Dette er det operatør som må gjøre i sine systemer/systemer opp mot Telenor (OTL).
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Næh? HTC Hero, Galaxy Tab og mobilt bredbånd SAMTIDIG her. SMS / Ringe osv fungerer, MEN opplever at når en samtale pågår eller en sms blir sendt / mottatt mister den aktuelle enheten datatilgang i det øyeblikket. Det går fortsatt fint å bruke de andre enhetene til alt.

mvh. Storfornøyd NetCom kunde m/trillingsim
Vis hele sitatet...
Gjelder utelukkende for kombinasjonen iPad + Telenor.

Ezukiel: Yep, akkurat der tror jeg selv de argeste Telenorforhandlerne er enige - Netcom har markedets beste tvilling/trillingløsning.