Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2428
Avslappa og våken;)
Hasjoman02's Avatar
Hei godtfolk(Ser etter raskt svar da jeg snart skal sove)
Skal snart krype til køys. Jeg pleier å ta forskjellige piller for å sove. Men har nylig (idag var første gang) begynt på Zoloft (Sertralin) (tok 50mg om morgenen) og har i tillegg tatt litt cola og drikke noen pils gjennom dagen og lurer på om det er noe fare i å ta pillene jeg tar for å sove.
Søvn:
20-30mg Tolvon (Mianserin)
25-50mg Seroquel (Kvetiapin)
25-50mg Phenergan (Prometazin)
10-20mg Valium (Diazepam)
Altså kan Zoloft, Alkohol og Kokain være farlig eller ha noen interaksjoner sammen med medikamentene og dosene nevnt over?
Har mye erfaring med pilller, men ikke Zoloft og Kola blandet med andre piller
Slapp av, det er ikke farlig.
Tar du denne cocktailen hver dag for å sovne?
Avslappa og våken;)
Hasjoman02's Avatar
Trådstarter


Sitat av pappa blikk Vis innlegg
Slapp av, det er ikke farlig.
Tar du denne cocktailen hver dag for å sovne?
Vis hele sitatet...
Yup, hver dag. For ikke sove om jeg ikke tar denne cocktailen desverre
Sist endret av Hasjoman02; 4. februar 2021 kl. 20:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Avslappa og våken;)
Hasjoman02's Avatar
Trådstarter
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Denne siden er din venn:

https://www.interaksjoner.no/
Vis hele sitatet...
Takk kompis. Har sett slike før, men ikke Norske.
I den cocktailen er det blanding av kokain og Zoloft som er farligst. Hvorfor undersøkte du ikke dette på forhånd?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10743914/

Du er vel enda i livet, men hadde du tatt litt for mye cola, så kunne det ha gått ille. Serotonerg syndrom og det der:
https://www.sciencedaily.com/release...0628095913.htm
Avslappa og våken;)
Hasjoman02's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
I den cocktailen er det blanding av kokain og Zoloft som er farligst. Hvorfor undersøkte du ikke dette på forhånd?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10743914/

Du er vel enda i livet, men hadde du tatt litt for mye cola, så kunne det ha gått ille. Serotonerg syndrom og det der:
https://www.sciencedaily.com/release...0628095913.htm
Vis hele sitatet...
Dette har jeg allerede undersøkt og er fullt klar over farene. Spørsmålet mitt var ikke om Zoloft og Kola var farlig. Heller det med de andre medikamentene jeg bruker for å sove.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg føler for å presisere at å gå på en slik cocktail av medikamenter for å få sove hver dag er en særdeles usunn måte å leve på.

Og misforstå meg rett, jeg er ikke ukjent for å si ja takk til en linje nesegodteri i godt lag en håndfull ganger i løpet av et år, men å kombinere stimulerende sammen med sløvende stoffer setter et ekstra press på det kardiovaskulære systemet.

Blandingsmisbruk er desidert det som sliter ut kroppen mest, og største grunn til overdosering.

Du får ikke ekte søvn av slike medikamenter og hele greia er en særdeles ond sirkel..


Nå stusser kanskje endel folk litt, for jeg er ofte en tilhenger av at man skal svare folk på det de spør om og ikke dra inn noe moraliserende pekefinger. Men for å illustrere poenget mitt, så er en slik kombinasjon av stoffer, spesielt over lengre tid, mer skadelig enn heroin.
Bare for at noe er legemidler er ingen grunn til at det er "trygt" når det brukes på denne måten.
Sist endret av Dodecha; 5. februar 2021 kl. 10:30.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg føler for å presisere at å gå på en slik cocktail av medikamenter for å få sove hver dag er en særdeles usunn måte å leve på.

Og misforstå meg rett, jeg er ikke ukjent for å si ja takk til en linje nesegodteri i godt lag en håndfull ganger i løpet av et år, men å kombinere stimulerende sammen med sløvende stoffer setter et ekstra press på det kardiovaskulære systemet.

Blandingsmisbruk er desidert det som sliter ut kroppen mest, og største grunn til overdosering.

Du får ikke ekte søvn av slike medikamenter og hele greia er en særdeles ond sirkel..


Nå stusser kanskje endel folk litt, for jeg er ofte en tilhenger av at man skal svare folk på det de spør om og ikke dra inn noe moraliserende pekefinger. Men for å illustrere poenget mitt, så er en slik kombinasjon av stoffer spesielt over lengre tid, mer skadelig enn heroin.
Bare for at noe er legemidler er ingen grunn til at det er "trygt" når det brukes på denne måten.
Vis hele sitatet...
Ja, og ikke snakk om Phenergan som har en antikolinerg virkning som ved frekvent og langvarig bruk gjør at kognisjonen får kraftig juling:
https://en.wikipedia.org/wiki/Anticholinergic

"Long-term use may increase the risk of both cognitive and physical decline"

Possible effects of anticholinergics include:

Dementia
Avslappa og våken;)
Hasjoman02's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg føler for å presisere at å gå på en slik cocktail av medikamenter for å få sove hver dag er en særdeles usunn måte å leve på.

Og misforstå meg rett, jeg er ikke ukjent for å si ja takk til en linje nesegodteri i godt lag en håndfull ganger i løpet av et år, men å kombinere stimulerende sammen med sløvende stoffer setter et ekstra press på det kardiovaskulære systemet.

Blandingsmisbruk er desidert det som sliter ut kroppen mest, og største grunn til overdosering.

Du får ikke ekte søvn av slike medikamenter og hele greia er en særdeles ond sirkel..


Nå stusser kanskje endel folk litt, for jeg er ofte en tilhenger av at man skal svare folk på det de spør om og ikke dra inn noe moraliserende pekefinger. Men for å illustrere poenget mitt, så er en slik kombinasjon av stoffer, spesielt over lengre tid, mer skadelig enn heroin.
Bare for at noe er legemidler er ingen grunn til at det er "trygt" når det brukes på denne måten.
Vis hele sitatet...
Setter stor pris på svaret. Tar heller ikke dette som noe moral preken. Kola er ikke noe jeg tar hver dag, derfor jeg startet tråden. Jeg får ikke til å sove uten forskjellige medikamenter uansett om jeg har tatt noe andre droger tidligere på dagen:( Håper jeg kan gå hver dag uten å måtte spise noe piller en gang senere i livet, men ser ikke ut som det blir snart

Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Ja, og ikke snakk om Phenergan som har en antikolinerg virkning som ved frekvent og langvarig bruk gjør at kognisjonen får kraftig juling:
https://en.wikipedia.org/wiki/Anticholinergic

"Long-term use may increase the risk of both cognitive and physical decline"

Possible effects of anticholinergics include:

Dementia
Vis hele sitatet...
Forstår ikke helt hva du skal fram til hær? Kan du forklare på en annen måte? Kanskje jeg er dement allerede🤣
Sist endret av Hasjoman02; 5. februar 2021 kl. 13:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hasjoman02 Vis innlegg
Setter stor pris på svaret. Tar heller ikke dette som noe moral preken. Kola er ikke noe jeg tar hver dag, derfor jeg startet tråden. Jeg får ikke til å sove uten forskjellige medikamenter uansett om jeg har tatt noe andre droger tidligere på dagen Håper jeg kan gå hver dag uten å måtte spise noe piller en gang senere i livet, men ser ikke ut som det blir snart
Vis hele sitatet...
Hva bruker du dagene på? Er det noe fysisk aktivitet eller blir det mye stille-sitting?
Eller er vi i den andre enden av skalaen? Du er fysisk sliten men hjernen lar deg ikke få noe pause, så fort du legger deg grubler hjernen på diverse ting?

Har hatt noe merkelige døgnrytmer selv, men i fast arbeid så hos meg kunne jeg ha en eller to rare døgn etter å hatt fri/festet: Lite til ingen søvn første natt, drar på jobb tidlig og er ganske trøtt på dagen, holder meg våken til en sånn 21-22 tiden før jeg legger meg og da sklir jeg tilbake i normal døgnrytme.
Sitat av Hasjoman02 Vis innlegg
Forstår ikke helt hva du skal fram til hær? Kan du forklare på en annen måte? Kanskje jeg er dement allerede��
Vis hele sitatet...
Best å unngå å bruke medisiner med antikolinerg virkning (sånne som Phenergan) over lengre tid fordi du risikerer å bli dummere, rett og slett. Hvis du kikker inn på lenken til Wikipedia-artikkelen jeg postet, så kan du få en bedre innblikk i det. Som du kan se, så er det flere andre medisiner som også har denne virkningen, men Phenergan er en gammel medisin med høy antikolinerg aktivitet og det har kommet bedre ting på markedet nå.

For når antikolinerg aktivitet blant antihistaminer blir sammenlignet, så scorer Phenergan veldig høyt: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15627436/

Quetiapine og Tolvon har antikolinerg virkning også, men mye lavere enn Phenergan. Så mitt tips er å droppe Phenergan. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg droppet alt egentlig, og trappet ned fra Valium, men det føler jeg er uaktuelt for deg. Antipsykotika bør ikke brukes over lengre tid heller, veldig usunt for hjernen. De som har psykotiske lidelser blir nødt til å bruke antipsykotika, og det er fordi deres grunnsykdom er så mye verre enn potensiell risiko for kognitiv svikt. Er man relativt frisk i toppen (ikke-psykotisk), så er det en uting å stå på disse medisinene.

Jada, jeg vet at leger skriver dem ut i over lav sko, og halve freakforum bruker dem for å sove, men ville bare opplyse at dette er ikke ideelt.
Sist endret av Stray Wanderer; 5. februar 2021 kl. 16:24. Grunn: skriveleif