Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3697
Avslappa og våken;)
Hasjoman02's Avatar
Hei, har prøvd en del forskjellige c preparater for søvn nå. Hvilken av disse synes dere fungerer best? Evt hangover eller fæle bivirkninger?
Seroquel, Remeron, Vallergan, Truxal, Circadin, Phenergan og Tolvon eller andre legemiddler jeg kan snakke med lege om å få, har fått resept på alle di nevnte
R.i.p 23.04.2021
Har meget god effekt av 30mg remeron for insovning. Ellers så er seroquel nr 2 men da bare 25mg . Vallergan og phenergan ga bare nasty hangover dagen etter,fikk psykose av phenergan og gjorde mye rart i nabolaget. Ellers så pleier jeg og kjøre melatonin + 5htp for søvn .de er begge resepfrie

Ang remeron vile jeg ha startet lavest mulig da den kicker godt på 15mg de 3 første dagene, greit og starte minst mulig med den da toleransen og den sedative effekten forsvinner etter daglig bruk i en periode.pleier og ta remeron bare vær 4 dag pga toleranse
Sist endret av Tarm; 17. desember 2020 kl. 22:12.
Tolvon funker veldig bra til å smelle deg inn i drømmeland. Å komme seg ut igjen er ikke like lett.
Ganske zombie dagen derpå, ihvertfall uten toleranse.
Ikke noe jeg hadde brukt for å sove hvis jeg hadde noe viktig dagen etter. Prøvde det en kveld jeg var desperat for å få sove, dagen derpå sovna jeg etter to timer på jobben. Hadde ikke sjangs. Det var maks 30mg, 3 stk
Sist endret av Bothrops; 17. desember 2020 kl. 22:30.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Seroquel er fantastisk til å knocke meg ut. Jeg klarer ikke å holde meg våken når det begynner å virke, som vanligvis skjer innen 30 minutter. Jeg har kun opplevd to problemer med Seroquel i løpet av årene jeg har fått det, men det har ikke hindret meg fra å fortsette med Seroquel.

Problem 1: Hangover. Veldig, veldig tungt å være våken dagen etterpå. Dette skjer som oftest hvis jeg har tatt mer Seroquel enn jeg trengte for å bli knocka ut. Her har jeg variert veldig mellom 50 mg til 400 mg i mange år, hva som er årsaken til at jeg trenger mer i en periode enn en annen periode er ukjent, men det har sannsynligvis noe med hva jeg holder på med i den tidsperioden å gjøre. Som for eksempel nå på vinteren og under Korona-pandemien, så trenger jeg bare 25-50 mg for å sovne, fremfor 200 mg ifjor vinter da jeg var mye mer stresset og tok på meg veldig mye ansvar på en gang.

Problem 2: I kombinasjon med andre rusmidler, spesielt cannabis, får jeg virkelig sterke psykiske plager rett før jeg sovner. I går kveld satt jeg og googlet navnet på en nå avdød person (Fritz Moen). Han ble funnet død foran TV-en i leiligheten sin. TV-en var satt på tipperesultatene på tekst-tv. Resten av kvelden ble jeg hengt opp i hvor sykt det må være når man sitter hjemme, fredelig, gjør som normalt, og plutselig er man død.

Da jeg fremdeles tenkte på dette mens Seroquelen kicket inn, slo det meg at dette faktisk var veldig alvorlig og skummelt, og noe man IKKE bør tenke på! Jeg skvatt veldig når alvoret slo meg, og jeg ble fysisk redd for at noe sånt skal skje med meg! Uten seroquelen ville jeg tatt litt lettere på det, jaja, det er jo sånt som skjer, folk dør, og det er trist... Men på Seroquel.. Da forsterkes følelsene veldig! Da bestemte jeg meg for å bare lukke øynene og sovne.
Jeg bruker Nozinan 25 mg.Den sitter som et skudd.Det er i grunn et apedop,men man blir tømt i hodet slik at jeg slipper å ligge å gruble utover natten.Brukte vanlige sovemedisiner i årevis tidligere,men sover bedre nå.
Jeg har bare prøvd seroquel, remeron, truxal og circadin av disse. Truxal funker best, blir trøtt som fy uten å føle seg rar. Seroquel er også effektivt men kan føles litt tungt i hodet og gir en hangover med veldig treg hjerne de første timene man er våken, og toleransen øker fort må opp i dose etter en måned og opp i dose igjen noen måneder etter det. Remeron funka i noen uker bare men ikke like godt som seroquel og langt fra så bra som truxal. Circadin tok jeg 2-3 av når jeg hadde det på resept og sovna etter mye om og men, ikke kjempe ffektive men ikke helt bortkasta heller om man absolutt ikke har noe annet.

Mine favoritter for ro og søvn er truxal og seroquel, tror seroquel er lettere å få utskrevet enn truxal.