Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2926
Avslappa og våken;)
Hasjoman02's Avatar
Hei, har vært av og på makka i litt over ett år nå. Men de siste ukene har jeg begynt å bruke det hver dag. Fant ut at gir gjør det sykt mye lettere å være sosial og snakke med kompiser. Som nykter sitter jeg som en idiot helt stille og klarer ikke å finne noen ord å si.

Har lest en del rundt på forumet, men har ikke funnet noe ordentlig svar enda.
Så for dere som bruker makka daglig og har en del erfaring. Når på døgnet tar dere og hvilken måte? For min del tar jeg alltid 2 fine linjer eller heller litt i kaffekoppen på morgenen så jeg våkner ordentlig opp og klarer å holde meg konsentrert. Lurer også på om dere som bruker dette daglig får noe "nedtur" eller blir man vandt til effekten etter en stund? Får dere spise og sove hver dag uten å knaske piller?
Siste spørsmålet er om det er normalt å bli hvit/blå/lilla/brun på knær og hendene? Spesielt på knokene.
Sist endret av Hasjoman02; 13. desember 2020 kl. 19:52.
"Siste spørsmålet er om det er normalt å bli hvit/blå/lilla/brun på knær og hendene? Spesielt på knokene."


Nei.
Disse fargene dine på knoker og knær kan være dårlig blodsirkulasjon eller dehydrering. Begge kan være en bivirkning av amfetamin.
Sitat av Hasjoman02 Vis innlegg
Hei, har vært av og på makka i litt over ett år nå. Men de siste ukene har jeg begynt å bruke det hver dag. Fant ut at gir gjør det sykt mye lettere å være sosial og snakke med kompiser. Som nykter sitter jeg som en idiot helt stille og klarer ikke å finne noen ord å si.

Har lest en del rundt på forumet, men har ikke funnet noe ordentlig svar enda.
Så for dere som bruker makka daglig og har en del erfaring. Når på døgnet tar dere og hvilken måte? For min del tar jeg alltid 2 fine linjer eller heller litt i kaffekoppen på morgenen så jeg våkner ordentlig opp og klarer å holde meg konsentrert. Lurer også på om dere som bruker dette daglig får noe "nedtur" eller blir man vandt til effekten etter en stund? Får dere spise og sove hver dag uten å knaske piller?
Siste spørsmålet er om det er normalt å bli hvit/blå/lilla/brun på knær og hendene? Spesielt på knokene.
Vis hele sitatet...
Jeg får alltid de de farge e på hendene, amf gjør meg kald så blir det, røyker du (tobakk)? Det kan være årsak, er du ofte kald på hendene/tærende, det er tegn åå dårlig blod sirkulasjon.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal du bruke daglig så anbefaler jeg å droppe. Bang for the buck, du ødelegger ikke nesa og det gir en mye gjemnere virkning. Husk å drikk mye vann, spise vanlig og sove om NATTEN, ikke fly våken i dagesvis.
Avslappa og våken;)
Hasjoman02's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mr. Frosty Vis innlegg
Jeg får alltid de de farge e på hendene, amf gjør meg kald så blir det, røyker du (tobakk)? Det kan være årsak, er du ofte kald på hendene/tærende, det er tegn åå dårlig blod sirkulasjon.
Vis hele sitatet...
Ja, røyker mye tobakk. Pleier å bli eller føler meg iværtfall kald etter bruk, uansett om det er 25 grader på rommet
Sitat av Hasjoman02 Vis innlegg
Ja, røyker mye tobakk. Pleier å bli eller føler meg iværtfall kald etter bruk, uansett om det er 25 grader på rommet
Vis hele sitatet...
Jeg sliter med det til vanlig, nikotin tynner ut blodet (samme med amf) som kan gi dårlig blodsirkulasjon.

https://www.medox.no/for-alle/artikl...ene-og-fottene

Spis mye. Kjøp noen vitaminer (reseptfritt)
Sist endret av vet_ikke_jeg; 14. desember 2020 kl. 08:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Avslappa og våken;)
Hasjoman02's Avatar
Trådstarter
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Jeg sliter med det til vanlig, nikotin tynner ut blodet (samme med amf) som kan gi dårlig blodsirkulasjon.

https://www.medox.no/for-alle/artikl...ene-og-fottene

Spis mye. Kjøp noen vitaminer (reseptfritt)
Vis hele sitatet...
Ja, kjøpte meg noe multivitamin piller og vitaminbjøtner
Men får aldri annen farge på huden av bare niktotin. Bare på makka, da spesielt hvis jeg har tatt mye eller er på nedtur
Sitat av Hasjoman02 Vis innlegg
Ja, kjøpte meg noe multivitamin piller og vitaminbjøtner
Men får aldri annen farge på huden av bare niktotin. Bare på makka, da spesielt hvis jeg har tatt mye eller er på nedtur
Vis hele sitatet...
Helt normalt, nikotinen forsterker det jo.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har ikke vurdert å utrede deg for adhd(add) og prøve ritalin eller lignende..?
Avslappa og våken;)
Hasjoman02's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har ikke vurdert å utrede deg for adhd(add) og prøve ritalin eller lignende..?
Vis hele sitatet...
Jo, er allerede på utredning hos DPS. Har fått diagnosen schizofreni og F41.2 Blandet angstlidelse og depressiv lidelse. De har spurt en del om metylfenidat og hvordan det har påvirket meg. Så tenker de kanskje vurderer å sette meg på det. Men vet ikke helt hvordan det funker.
Har prøvd flere ADHD medisiner før, da jeg har en kompis som har resept på det.
Tar selv 1-2*50mg Aduvanz/Elvanse hver dag. Svelger de normalt som piller skal. Men har også prøvd flere andre typer som Attentin, Conerta og Ritalin. Er selv mest glad i Lisdeksamfetamin

Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Jeg sliter med det til vanlig, nikotin tynner ut blodet (samme med amf) som kan gi dårlig blodsirkulasjon.

https://www.medox.no/for-alle/artikl...ene-og-fottene

Spis mye. Kjøp noen vitaminer (reseptfritt)
Vis hele sitatet...
Har nå lest en del rundt dette med dårlig blodsirkulasjon, og er sikker på at det er noe jeg har mtp symptomer på det.
Noen som vet om det finnes noe medisiner for dette? Vurderer stikke innom apoteket å kjøpe Bio-Biloba. Men vill gjerne høre om noen har prøvd det før, evt andre medisiner som kan hjelpe
Sist endret av Hasjoman02; 14. desember 2020 kl. 10:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Får selv dårlig blodsirkulasjon av speed/ikke coke da, alkohol over flere dager eller ekstreemt mye sitting (og bonging).

Hvis jeg skviser inn en halvtime med aktivitet i dagen som feks en tur eller vektløfting så får jeg ingen symptomer ifh til dårlig sirkulasjon.
Fysisk aktivitet øker blodsirkulasjonen. Ingenting du får kjøpt på apoteket kan gjøre noe som helst tilsvarende.
Avslappa og våken;)
Hasjoman02's Avatar
Trådstarter
Sitat av colakork Vis innlegg
Får selv dårlig blodsirkulasjon av speed/ikke coke da, alkohol over flere dager eller ekstreemt mye sitting (og bonging).

Hvis jeg skviser inn en halvtime med aktivitet i dagen som feks en tur eller vektløfting så får jeg ingen symptomer ifh til dårlig sirkulasjon.
Vis hele sitatet...
Takk for svar Ælsker å gå tur m/ god musikk i ørene. Da helst på natta, føler alle jeg går forbi ser jeg er rusa. Kanskje bare noia, vet ikke.
Noe litt kjipt er at jeg må nesten alltid må ta en dusj etter jeg har gått tur. Føler meg skitten som faen og blir svett. Synes det er merkelig når jeg føler meg veldig kald, men svetter som faen. Heter vell kaldsvetting elns. Når jeg er sammen med nyktere og tar dem i hendene får jeg alltid en kommentar om hvor kald i hendene jeg er, og samtidig klager på hvor varmt jeg har det inne hos med. Merkelig når vi har sitte i samme rom i samme varme lenge men har mye lavere kroppstemperatur.

Nytt spørsmål; er det noen ordentlige måter å se, lukte, kjenne eller smake kvalitet på greiene? Vet det finnes testkit så ønsker ikke svar om testkits. Etter jeg begynte å bruke det daglig merker jeg stor forskjell på kvalitet mellom forskjellige batcher med makkaen. Den jeg fikk idag er litt fuktig, og smaker helt klart kjemikalier som faen, svir godt og gir meg tårer ved nasalt bruk. Men den er mye hvitere/gulere en den forrige jeg hadde som var; tørr, brun/rød og hadde en smak jeg kan nærmest sammenligne med lukten av tørrfisk.

Beklager hvis innleggene mine går av tema eller er rotete. Giret gjør at det tyter ord ut av hodet hver gang jeg tenker på noe.
Når jeg brukte makka daglig så tok jeg det i såppass små doser at matlyst å søvn var ikke noe problem, trengte ikke noe piller.
Heftigste matkicket har jeg hatt på makka, spiste en medium stor kasserolle med grøt.
Avslappa og våken;)
Hasjoman02's Avatar
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Når jeg brukte makka daglig så tok jeg det i såppass små doser at matlyst å søvn var ikke noe problem, trengte ikke noe piller.
Heftigste matkicket har jeg hatt på makka, spiste en medium stor kasserolle med grøt.
Vis hele sitatet...
«Matkick» av amf
Skjønner at du tok små doser, men fikk du mer matlyst av makka? Mulig jeg misforsto noe
Tror jeg ville stått med hodet over toalettet ganske lenge hvis jeg hadde spist en kasserolle m grøt. Men klarer forsåvidt ikke en hel skål grøt når jeg er edru heller
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Jeg sliter med det til vanlig, nikotin tynner ut blodet (samme med amf) som kan gi dårlig blodsirkulasjon.

https://www.medox.no/for-alle/artikl...ene-og-fottene

Spis mye. Kjøp noen vitaminer (reseptfritt)
Vis hele sitatet...
Det er ikke at blodet blir tynnere av amf og nikotin som fører til dårligere blodsirkulasjon, det hadde faktisk ført til bedre blodsirkulasjon. Det handler om vasokonstriksjon.
Sist endret av Relevant; 14. desember 2020 kl. 16:28.
Sitat av Hasjoman02 Vis innlegg
«Matkick» av amf
Skjønner at du tok små doser, men fikk du mer matlyst av makka? Mulig jeg misforsto noe
Tror jeg ville stått med hodet over toalettet ganske lenge hvis jeg hadde spist en kasserolle m grøt. Men klarer forsåvidt ikke en hel skål grøt når jeg er edru heller
Vis hele sitatet...
Usikker på om jeg fikk mere, men en kasserolle med graut har jeg aldri spist helt alene før. Små doser så er makka beste dopet. Kan våkne på det og i små doser bli rolig/søvnig.
Avslappa og våken;)
Hasjoman02's Avatar
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Usikker på om jeg fikk mere, men en kasserolle med graut har jeg aldri spist helt alene før. Små doser så er makka beste dopet. Kan våkne på det og i små doser bli rolig/søvnig.
Vis hele sitatet...
Du skriver små doser. Lurer da mere spesifikt på hvordan du bruker det, hvor ofte - hver dag? Når på dagen? På hvilken måte? Hvor mange ganger/dag? Fikk du tolleranse?

Legger også ett til spørsmål på tråden her
Har fått utskevet Phenergan, har noen erfaringer med det? Har fått Vallergan før, men ble helt zombie dagen etter. Hvordan funker det ift innsoving, evt om man er zombie halve dagen etter? Har allerede fått Remeron - som ikke fikk meg til å sovne av helt. Og Seroquel - Som fikk meg i søvn ufrivillig, noe som egentlig var det jeg så etter, men ble zombie dagen etter. Noe som gjorde det vanskelig å følge med i timer og sosialisere. Selv om jeg tok pillene 12 timer før jeg hadde planlagt å våkne. Endte dette opp med at jeg sovna 30-60min etter jeg knaska de, dermed fikk jeg 12 timer mindre av dagen min i stedet for 8 timer søvn som var planlagt.
Har også tilgang på stilnoct. Funker greit men vill helst unngå å bruke medisiner jeg ikke får skrevet ut selv. Fastlegen min vill unngå å gi meg noe annet enn c-preperater:/
Sist endret av Hasjoman02; 15. desember 2020 kl. 00:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Amf+otrivin mentol, blandes etter behag rett i flaska, funker flott for maskert og "kontrolert" dosering.
Sitat av Hasjoman02 Vis innlegg
Du skriver små doser. Lurer da mere spesifikt på hvordan du bruker det, hvor ofte - hver dag? Når på dagen? På hvilken måte? Hvor mange ganger/dag? Fikk du tolleranse?
Vis hele sitatet...
Det er noen år siden dette nå. Men brukte det hver dag og kanskje 1-2 ganger om dagen, merka ikke noe til toleranse. Sniffa på det tidspunktet. Målte aldri opp doser, men følte meg aldri rusa når jeg tok det slik jeg beskriver over her heller. Kanskje nettopp derfor jeg aldri ble hekta på makka, ikke i nærheten engang.