Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1518
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilken virker best inn på akkurat det?
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Valium
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Valium
Vis hele sitatet...
5mg valium er mer muskelavslappende enn 10mg sobril f. Eks?
Leger skriver ut stesolid (valium) for kramper osv vet jeg så det funker hvertfall. Men vil vel tro at jo kraftigere preparatet er jo mer muskelavslappende?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
5mg valium er mer muskelavslappende enn 10mg sobril f. Eks?
Vis hele sitatet...
Ja.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Leger skriver ut stesolid (valium) for kramper osv vet jeg så det funker hvertfall. Men vil vel tro at jo kraftigere preparatet er jo mer muskelavslappende?
Vis hele sitatet...
Både ja og nei. 10mg valium gir mer effekt enn 5mg.

Men det betyr nødvendigvis ikke at xanax er bedre enn valium for muskelavslapning selvom de er i samme type medisingruppe (Benzo)
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Leger skriver ut stesolid (valium) for kramper osv vet jeg så det funker hvertfall. Men vil vel tro at jo kraftigere preparatet er jo mer muskelavslappende?
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet er det egentlig bare diazepam som brukes som muskelavslappende. Alprazolam er i grunn ikke muskelavslappende. Klonazepam er vell muligens det men ikke kjent med at det er brukt som det.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Så vidt jeg vet er det egentlig bare diazepam som brukes som muskelavslappende. Alprazolam er i grunn ikke muskelavslappende. Klonazepam er vell muligens det men ikke kjent med at det er brukt som det.
Vis hele sitatet...
Alle benzoer er muskelavslappende, selvom de ikke alle blir skrevet ut for sine muskelavslappende effekter.

Det å si at Xanax ikke er muskelavslappende er det dummeste jeg har hørt på lenge, har du prøvd Xanax?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hva med diazepam, er det en kandidat
Anonym bruker
"Klar Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg syns sobril er muskelavslappende. Ikke bare fordi det tar angsten og anspenthet som følge av angst, men kroppen føles liksom noen hakk lettere og mykere. Hadde tatt sobril før en yogatime en gang og det føltes som at kroppen gikk mer i flow liksom
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hva med diazepam, er det en kandidat
Vis hele sitatet...
Diazepam er virkestoffet i valium
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alle benzoer er muskelavslappende, selvom de ikke alle blir skrevet ut for sine muskelavslappende effekter.

Det å si at Xanax ikke er muskelavslappende er det dummeste jeg har hørt på lenge, har du prøvd Xanax?
Vis hele sitatet...
Har vært relativt hekta på xanax så det er godt prøvd, og det kjennes muskelavslappende ut men ifølge felleskatalogen er det ikke nevnt noe muskelavslappende effekt som det er på f. eks diazepam og klonazepam (sobril også ser det ut som).
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er nok rivotril da det ble gitt til folk for noen år tilbake, som led av epilepsi, så det er nok en del mere muskelavslappende iforhold til diazepam, feks valium stesolid og vival.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er nok rivotril da det ble gitt til folk for noen år tilbake, som led av epilepsi, så det er nok en del mere muskelavslappende iforhold til diazepam, feks valium stesolid og vival.
Vis hele sitatet...
Jeg slapper ihvertfall av på rivo.
Mye mere enn på sobril ihvertfall
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mest muskelavslappende blir vel rivotril, tett etterfulgt av valium av de jeg har prøvd.. Som er grunn til at de gir rivotril til epeleptikere og valium til folk som skal av feks alkohol for å ta krampene. Men du blir mest idiot fort på rivo ;P