Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4298
Hei!
Som tittelen sier, så er situasjonen slik at jeg får egentlig ikke noen særlig effekt av å ta ritalin. Jeg har ikke ADHD, og bruker ritalin for å kunne få gjort unna arbeid nå i eksamenstiden.
Hva kan dette komme seg av? Eller er det normalt at man ikke kjenner noen effekt?

Det eneste jeg kan sette fingeren på er at jeg blir ikke så trøtt, pluss at jeg må tisse hele tiden.

For øvrig skal det nevnes at jeg har testet både 10mg tabletter og 20mg kapsler
Må først oppe i 60-70mg for å kjenne noe.
Sist endret av Pillfreak; 29. mai 2017 kl. 13:07.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Må først oppe i 60-70mg for å kjenne noe.
Vis hele sitatet...
Selv om du trenger 60-70mg for å kjenne noe trenger ikke dette å gjelde alle andre. Personlig merker jeg 10mg tydelig. 20mg gir meg en veldig god effekt. Til TS: Folk reagerer forskjellig, kanskje du får bedre konsentrasjon uten å engang merke det selv? Vi er alle veldig forskjellige når det gjelder effekt av legemidler også. 20mg bør gi en effekt for en uten toleranse. Dersom du bruker andre sentralstimulerende midler kan krysstoleranse oppstå. Du kan eventuelt forsøke det i kombinasjon med kaffe.
Sist endret av Relevant; 29. mai 2017 kl. 13:14.
Det Pillfreak nevner her er bare bullshit, da han kun kan snakke om egen erfaring, og ikke en generell norm.
Merker selv en 40mg Ritalin veldig godt, (mange års erfaring av div amfetaminer) ,uten at det er godt å behagelig, for å si det sånn.
Ritalin for min del er en kjip buzz, men siden du skal bruke det til studier, hvor mye tar du, før du begynner på lese/skrive prosjekter, uten at du føler mer enn våkenhet?
Føler du deg i det minste mere fokusert på det du skal gjøre, kontra uten?
Trådstarter
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Det Pillfreak nevner her er bare bullshit, da han kun kan snakke om egen erfaring, og ikke en generell norm.
Merker selv en 40mg Ritalin veldig godt, (mange års erfaring av div amfetaminer) ,uten at det er godt å behagelig, for å si det sånn.
Ritalin for min del er en kjip buzz, men siden du skal bruke det til studier, hvor mye tar du, før du begynner på lese/skrive prosjekter, uten at du føler mer enn våkenhet?
Føler du deg i det minste mere fokusert på det du skal gjøre, kontra uten?
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd 2x10mg novartis eller 20mg depot kapsler uten å få noen spesielt merkbar effekt av det, annet enn at jeg ikke blir like trøtt og groggy (er vanligvis et dovendyr). Har også forsøkt å kombinere en av hver uten at jeg kan si det har hatt noen særlig effekt.

Kan også nevnes at jeg har ved tidligere anledninger prøvd andre stimulanter uten å få noen enorm effekt fysisk, selv om jeg da har merket at "noe" er annerledes.

Kan det være at jeg rett og slett forventer for mye? Hører og leser om at ritalin skal være en "gudegave" til folk som ønsker å gjøre unna masse ellers kjedelig arbeid ved at de får skikkelig tunnellfokus og ikke blir distrahert, noe jeg ikke kjenner meg igjen i i det hele tatt.
Sist endret av cayuc; 29. mai 2017 kl. 14:10.
Sitat av cayuc Vis innlegg
Jeg har prøvd 2x10mg novartis eller 20mg depot kapsler uten å få noen spesielt merkbar effekt av det, annet enn at jeg ikke blir like trøtt og groggy (er vanligvis et dovendyr). Har også forsøkt å kombinere en av hver uten at jeg kan si det har hatt noen særlig effekt.

Kan også nevnes at jeg har ved tidligere anledninger prøvd andre stimulanter uten å få noen enorm effekt fysisk, selv om jeg da har merket at "noe" er annerledes.

Kan det være at jeg rett og slett forventer for mye? Hører og leser om at ritalin skal være en "gudegave" til folk som ønsker å gjøre unna masse ellers kjedelig arbeid ved at de får skikkelig tunnellfokus og ikke blir distrahert, noe jeg ikke kjenner meg igjen i i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Av erfaring så er det slik at man ikke føler så mye til den konsentrasjonshevende effekten før man faktisk begynner å jobbe. Får ikke mer lyst til å jobbe, men når jeg driver på kan jeg holde ut mye lenger fordi jeg ikke blir trøtt, samtidig som det er mer interresant og jeg konser bare mye bedre.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av cayuc Vis innlegg
Hei!
Som tittelen sier, så er situasjonen slik at jeg får egentlig ikke noen særlig effekt av å ta ritalin. Jeg har ikke ADHD, og bruker ritalin for å kunne få gjort unna arbeid nå i eksamenstiden.
Hva kan dette komme seg av? Eller er det normalt at man ikke kjenner noen effekt?

Det eneste jeg kan sette fingeren på er at jeg blir ikke så trøtt, pluss at jeg må tisse hele tiden.

For øvrig skal det nevnes at jeg har testet både 10mg tabletter og 20mg kapsler
Vis hele sitatet...
Jeg har opplevd det samme de gangene noen jeg studerer med har tilbydd meg det. Jeg følte meg ikke rusa eller påvirket på noen måte. Det eneste jeg kan peke ut som ble annerledes var at jeg mistet appetitten helt, samt at jeg følte jeg måtte tisse sykt ofte
Jeg har bare brukt Concerta, men...

Jeg ma begynne med det jeg skal gjore, knapra pillene og forsette med det jeg gjor.
Hvis jeg bare tar Concerta, og sen ska begynne med noe, blir det bare lok. Musikk, mat, bare sjekke freak, insta, and so on ..

En annen ting jeg har merkt, er att depot-tabletter gjor med semi-gira over mange timer uten fokus.
Kanskje du bor fa tak pa noen instant-release?
Eller bare vanlig go'amfetamin? Jevlig mye bedre come-down synes jeg.
Om du bruker stimulanter for oppgaveløsning, skriving og lesing, så er det fokus du er ute etter, ikke bodyfeel.
Blir du ikke trøtt, å klarer å opprettholde fokus lengre enn om du ikke hadde intatt noe, så er du jo i mål.
Jeg føler mer av en 10mg IR enn 30mg depot. Pleier å ta 20mg når jeg bruker Ritalin. Det er som Relevant sier for meg og, merker ikke noe til den økte konsentrasjonen med mindre man faktisk jobber, noe som gjør det ypperlig i jobbsammenheng.
Sist endret av Pygoscelis; 30. mai 2017 kl. 13:32.