Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2109
Hei, ny her på freak og lurte på om noen hadde kjøpt noe fra Chem eu før og om det har kommet frem.

På chem kan du kjøpe såkalte "Research chemicals" som 1p-LSD og 3-MMC som skal ha effekter på kroppen

Jeg tenkte bestille herfra og hadde noen få spørsmål

Hva skjer visst det blir tatt i tollen? kommer politi etter meg? hva kan jeg få som straff og kan jeg nekte ting?

Mulig og bestille på eget navn til min adresse eller bør jeg gjøre noe annet.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Hva tror du selv da?

1p-lsd og lsd er ikke så veldig forskjellige, det er en av flere lsd-analoger, men dette visste du vel alt antar jeg. Så om du tenker logisk, går du ut ifra at dette er lovlig å innføre?

Nei jeg tror veldig få bestiller fra sånne sider nå til dags. Hadde det vært for 10 år siden så hadde kanskje fløyta hatt en annen melodi, men sånn er det ikke lenger.

Hvis du bestiller 1000 tabs av dette i ditt eget navn, og tollen varsler politiet så er det klart at det ikke er noen stor sak, dette gidder ikke politiet bruke ressurser på.

Du kan nekte og lyve om hva som helst, bare ikke i retten når du kommer dit
Vet ikke hvorfor slike nettsider fortsatt er oppe. Uansett 1p-lsd var engang lovlige men dem ble ulovlige etter hvert. Uansett det er like ulovligt som og bestille vanlig lsd rett i eit brev. Uansett har loven gjort noe med loven som gjør at basically alle research chemicals er ulovlige.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du bor i nærheten av nabolandet kan det være verdt å teste å bestille dit (post-restante).
Anonym bruker
"Snill Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bestilte èn lapp 1p-lsd for noen år siden å politiet henta meg på jobb..
Sånn kan det gå.
RUStelefonen svarer:
Disse stoffene er i all hovedsak ulovlige, og de er oppført på Narkotikalisten. For eksempel er 1P-LSD forbudt i kraft av at virkestoffet Lysergidum er oppført på listen, og BK-2C-B er forbudt i kraft av at virkestoffet 2C-B er oppført på listen. I tillegg er det en del øvrige research chemicals som omfattes av lovverket i kraft av at de inngår i en bestemt kjemisk stoffgruppe (som f.eks. katinoner, tryptaminer og lignende). Disse stoffgruppene er omtalt i bunnen av Narkotikalisten.

Det vil si at import er ulovlig. Det er riktignok enkelt å bestille slike stoffer på nett, men hvis det oppdages i tollen er det ofte slik at politiet vil informeres (ettersom det er ulovlig), i tillegg til at pakningen beslaglegges/destrueres.

Related Posts
Vis hele sitatet...

Ref.


De er ulovlige å bestille, fordi de inngår som samme gruppe som hverandre. Så de aller fleste research chemicals som bruker samme virkemiddel som de oppført på narkotikalisten, er ulovlige.
Sitat av kmsc Vis innlegg
Hvis du bestiller 1000 tabs av dette i ditt eget navn, og tollen varsler politiet så er det klart at det ikke er noen stor sak, dette gidder ikke politiet bruke ressurser på.
Vis hele sitatet...
Hver gang jeg leser postene dine så vet jeg ikke du prøver å være morsom eller om du er komplett idiot.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Hver gang jeg leser postene dine så vet jeg ikke du prøver å være morsom eller om du er komplett idiot.
Vis hele sitatet...
Haha, nei det sier vel litt om deg
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bestilte èn lapp 1p-lsd for noen år siden å politiet henta meg på jobb..
Sånn kan det gå.
Vis hele sitatet...
Det er jo faktisk litt komisk. Politiet glemte å ta med seg all LSD, tilsvarende to hele ark da de raidet en leilighet jeg satt i en kveld. Jaggu forskjell på hvordan de behandler det.
Sitat av Gentleman1145 Vis innlegg
Hei, ny her på freak og lurte på om noen hadde kjøpt noe fra Chem eu før og om det har kommet frem.

På chem kan du kjøpe såkalte "Research chemicals" som 1p-LSD og 3-MMC som skal ha effekter på kroppen

Jeg tenkte bestille herfra og hadde noen få spørsmål

Hva skjer visst det blir tatt i tollen? kommer politi etter meg? hva kan jeg få som straff og kan jeg nekte ting?

Mulig og bestille på eget navn til min adresse eller bør jeg gjøre noe annet.
Vis hele sitatet...
1pLSD er ikke lov i norge mer, ingen lysergiamider er lov i norge
kilde: https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...L_1#KAPITTEL_1
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bestilte èn lapp 1p-lsd for noen år siden å politiet henta meg på jobb..
Sånn kan det gå.
Vis hele sitatet...
Hva skjedde så? fikk du bot, fengsel eller mista jobben? Veldig nyskjerrig på konsekvensene.
Anonym bruker
"Snill Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
3000 i bot. Beholdt jobben.
Tilsto, for å få med meg et lite skriv om omfang til arbeidsgiver, da hun sto med politiet da de hentet meg.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det forbudt så kommer dem nok på døra og røkkela som hører med. I norge er stort sett det meste forbudt av rc eller hva som hva kan defineres som "narkotika." Politiet liker og prioritere narkotika høyt her til lands. Personlig bruk pynter på statistikken, samt holdningen er som den er. Så er du i tvil kan du generelt sett gå ut ifra at du risikerer at dem tar kontakt. Og har trolig ransakelseordre, kreve piss og alt det andre som følger med..
1P-lsd har aldri vært lovlig i Norge, men nå står det også på lista

«stoffer, grupper av stoffer, droger, planter og sopper som er oppført i narkotikalisten, jf. § 4
b) salter, stereoisomere, estere og etere av stoffer og grupper av stoffer oppført på narkotikalisten, forutsatt at stoffene har, eller antas å ha, psykoaktiv effekt
c) blandinger (flytende, i fast form eller i gassfase) med innhold som nevnt i bokstav a) eller b).

Jeg tolker denne loven dithen, at alle nye stoffer er automatisk ulovlige. Dette er jo den store forskjellen med Norge kontra England for eks med Legal Highs osv. Der kan man endre på oppskriften også er det lovlig frem til neste blir ført opp på lista

Husk at syre er veldig vanskelig å finne i røntgenmaskiner etc

Tror jeg blandet med derivatloven her
Sist endret av 420master; 26. desember 2018 kl. 17:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Paracet500mg Vis innlegg
Vet ikke hvorfor slike nettsider fortsatt er oppe. Uansett 1p-lsd var engang lovlige men dem ble ulovlige etter hvert. Uansett det er like ulovligt som og bestille vanlig lsd rett i eit brev. Uansett har loven gjort noe med loven som gjør at basically alle research chemicals er ulovlige.
Vis hele sitatet...
Fordi forskjellige land har forskjellige lover, og serverene står mest sannsynlig i et land der de ikke bryr seg noe særlig om de spesifikke stoffene. Norske myndigheter kan ikke pålegge et annet land å stenge ned nettsteder de selv ikke anser som ulovlige.

Hvordan var 1p-lsd lovlig? Jeg har vært borte i et par brukere her på forumet som hardnakket påstår dette, uten å kunne vise til noe konkret.
Det virker som antagelsen hviler på feiltolkning av de litt komplekse definisjonene i narkotikalovgivningen.

Det er tydelig at 1P-LSD er et stoff basert på LSD, et kjent psykoaktivt stoff. og når loven sier:

§ 3.Definisjoner

Som narkotika regnes
a) stoffer, grupper av stoffer, droger, planter og sopper som er oppført i narkotikalisten, jf. § 4
b) salter, stereoisomere, estere og etere av stoffer og grupper av stoffer oppført på narkotikalisten, forutsatt at stoffene har, eller antas å ha, psykoaktiv effekt
c) blandinger (flytende, i fast form eller i gassfase) med innhold som nevnt i bokstav a) eller b).

Med psykoaktiv effekt menes effekt på sentralnervesystemet i form av stimulering eller nedstemthet med minst én av følgende virkninger: hallusinasjoner, forstyrrelser i motoriske funksjoner, tenkning, adferd, oppfattelse eller sinnsstemning.

Med blandinger menes oppløsninger, fortynninger, ekstrakter, konsentrater, tinkturer og produkter av enhver art, herunder farmasøytiske preparater, samt bearbeidede former av de aktuelle stoffer, droger, planter og sopper, forutsatt at bearbeidelsen ikke fører til en kjemisk endring av stoffene.
§ 4.Narkotikalisten

Narkotikalisten fastsettes av departementet. Narkotikalisten, og de bestemmelser i denne som er fastsatt for de enkelte stoffer, grupper av stoffer, droger, planter, sopper eller blandinger, gjelder som en del av denne forskrift.

I narkotikalisten oppføres de stoffer, planter og droger som kommer inn under Den alminnelige narkotikakonvensjon 30. mars 1961 eller Konvensjon om psykotrope stoffer 21. februar 1971. Andre stoffer, grupper av stoffer, droger, planter og sopper kan oppføres dersom de har, eller antas å ha, lignende effekt som de stoffer, planter og droger som kommer inn under konvensjonene.
Vis hele sitatet...
På definisjon er det klart man har fjernet biter av derivatloven som var for bred, alikevel under på paragraf 4, så nevnes da grupper av stoffer med antatt/bevist effekt kan påføres: Lysergidum er på listen og påtalemyndighetene vil ikke ha noe problem med å argumentere at et stoff så likt LSD og med like krafti psykoaktiv effekt går under definisjonen Narkotika.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det som står er at andre stoffer (enn de som står i FNs konvensjoner)kanoppføres på narkotikalisten, men det har selvsagt ikke tilbakevirkende kraft.

1P-LSD er ikke oppført på listen, det er ikke et salt, en stereoisomer, ester eller eter av stoffer på narkotikalisten, og inngår ikke i noen av gruppene som er definert. Derfor er det ikke narkotika. Hvis noen har godtatt et forelegg for brudd på narkotikalovgivningen pga dette stoffet, har de driti på leggen.
Sorry, mac. 1P-LSD går under gruppen lysergium, som er på lista.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Feil. Det er ingen lysergid-gruppe. Det er riktignok et stoff som heter lysergidum, og som er synonym med LSD, men det er ingen gruppe. Det er 11 grupper som er definert til slutt, og det er ingen lysergid-gruppe.

Nå må dere lære dere å lese.