Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  401 139770
Problemet med presseetikk er at når det er begått brudd er det allerede for seint. Alle har lest helsiden om NARKOFORUMET FREAKFORUM, men ingen bryr seg om den lille notisen bakerst i avisa som er ti ord lang og unnskylder feiltagelsen.
Hvis noen reagerer sterkt på det kommer kanskje noen å tar en titt i rusmiddel forumet også?
Det betyr jo bare at de får seg en overaskelse hvis de leser igjennom noen av mange veldig gode tråder? ...

Spørs vel egentlig hvor sterke fordommer folk flest har?

Enig i at artikkelen var veldig dårlig.
Jeg synes det ble feil å fjerne GHB syntesen, det er uansett nytteløst da den er overalt på Internett å er ikke noe hemmelig.
nFF vil nok få større oppslag en gang i fremtiden, med tanke på oppskrifter på høy-eksplosiver.
For de som vil ha... http://www.ba.no/nyheter/article4651824.ece
Her er nettartikkelen om Narko nFF. For en tulling.

EDIT: Arg! Sånn går det når du leser om papirutgave og er dødstrøtt, og så forveksler du med nettutgave :P
Sist endret av fulloggal; 20. oktober 2009 kl. 11:42.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av InTrance Vis innlegg
Jeg synes det ble feil å fjerne GHB syntesen, det er uansett nytteløst da den er overalt på Internett å er ikke noe hemmelig.
nFF vil nok få større oppslag en gang i fremtiden, med tanke på oppskrifter på høy-eksplosiver.
Vis hele sitatet...
At random dudes sprenger i skauen er ikke akkurat like stort samfunnsproblem som narkotika
Ser ingen sprenge høy eksplosiver på trappa utfor oslo s.
Sitat av Up Vis innlegg
At random dudes sprenger i skauen er ikke akkurat like stort samfunnsproblem som narkotika
Ser ingen sprenge høy eksplosiver på trappa utfor oslo s.
Vis hele sitatet...
Men den dagen noen lager en bombe etter oppskrift fra nFF, noen blir drept eller skadet i ekspolosjonen og avisene får ferten av saken, kan du banne på at de vil forsøke å lage en stor "oppvask" ut av det! Pressen har heller ikke som vane å ta hensyn til hva som måtte være et større samfunnsproblem enn noe annet.
men de gutta som sprengte seg selv med en bombe som var ment på tbaneautomater, hadde ikke de funnet oppskrift på nff?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/08/19/440621.html
Sist endret av Saape; 20. oktober 2009 kl. 15:34.
Sitat av Saape Vis innlegg
men de gutta som sprengte seg selv med en bombe som var ment på tbaneautomater, hadde ikke de funnet oppskrift på nff?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/08/19/440621.html
Vis hele sitatet...
Hvor står det at de hadde funnet oppskrift på nFF?
nFF har alt vært i media angående eksplosiver: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=126137
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Faktisk så har nFF vært i media anngående eksplosiver lenge før det og.
Jeg vet det var det i 2006 allerede.
Om det har vært før det vet jeg ikke sikkert, men kanskje det.
Og grunnen til at det ikke ble blåst til over skyene av media, er jo at det ikke akkurat er det største samfunnsproblemet vi har om dagen.
Sist endret av Up; 20. oktober 2009 kl. 15:59.
Vel, jeg vil ikke kalle det å kvele demokratiet å ta bort en en tråd om GHB-syntese.

Poenget er at denne artikkelen, om ikke annet, henter flere medlemmer til nFF.
Sitat av Up Vis innlegg
Og grunnen til at det ikke ble blåst til over skyene av media, er jo at det ikke akkurat er det største samfunnsproblemet vi har om dagen.
Vis hele sitatet...
Nei, grunnen er at man ikke har noen nylige dødsfall/ulykker å knytte det til.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Men den dagen noen lager en bombe etter oppskrift fra nFF, noen blir drept eller skadet i ekspolosjonen og avisene får ferten av saken, kan du banne på at de vil forsøke å lage en stor "oppvask" ut av det! Pressen har heller ikke som vane å ta hensyn til hva som måtte være et større samfunnsproblem enn noe annet.
Vis hele sitatet...

Internett er fri deling av informasjon, vertfall nesten.
Er man innstilt på å lage en bombe så er det samme hvor informasjonen kommer fra ettersom man kan finne millioner av bombeoppskrifter på nettet.
Her skal man heller skylde på internett fremfor nFF.

Riktig nok ville media ha prøvd å frotse vilt i nyhetsstoffet om bombeoppskriftene og alt rundt det dersom det ville blitt muligheter for det, men jeg vil tro at nFF blir som en dråpe i havet.
Det hele er avhengig av hva slags vinkling saken får fra starten av.

La oss se på denne saken for eksempel: http://www.nrk.no/nyheter/1.516751

" Politiet opplyste i natt at det ble funnet utskrifter av bombeoppskrifter i leiligheten. Ifølge Aftenposten.no var det trolig en hjemmelaget bombe som detonerte, og Politiets sikkerhetstjeneste (PST) ble koblet inn i saken."

http://www.aftenbladet.no/innenriks/...raffskyld.html

Her er nesten ikke bombeoppskriftene nevnt i det hele tatt da det sannsynligvis ikke er spesielt relevant av årsakene jeg nevnte tidligere.

Selv har jeg også blitt dømt for sprengstoffproduksjon:

http://www.warispeace.co.uk/forum/sh...ghlight=straff

Og som dere ser er kildene til mine bombeoppskrifter nedprioritert.

Og jeg er enig med Up med tanke på sammenligningen narkotikamisbruk og produksjon av sprengstoff som detoneres ute i skogen.
Men jeg står fortsatt på mitt om informasjon på internett både når det gjelder oppskrifter på HE og oppskrifter på narkotikum.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Nei, grunnen er at man ikke har noen nylige dødsfall/ulykker å knytte det til.
Vis hele sitatet...
Ikke sant For og sammenligne litt til, så trengte ikke BA og knytte GHB artikkelen til noen dødsfall.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gratulerer Defqon http://www.dinside.no/827566/der-skurkene-diskuterer

Lo godt av overskriften '' Der skurkene diskuterer ''
Sist endret av Dr.Feelgood; 4. november 2009 kl. 13:48.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Synes det var spesielt at de ikke fant noe verre å bruke som skjermdump enn en helt legitim tråd om man behøver legitimasjon for å hente pakker på postkontoret.
FreakForum er ikke det eneste stedet der det gis oppskrifter på hvordan man kan utføre kriminelle handlinger. Ved søk på Google kan man finne langt flere kilder. Det er svært sjelden myndighetene griper inn mot dem, rett og slett fordi de stort sett er lovlige
Vis hele sitatet...
Bra de fikk med det da
▼ ... noen uker senere ... ▼
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
http://www.dagbladet.no/2009/11/27/n...brudd/9227966/

Handler om tele2 saken tidligere. 5 stykker dømt, latterlig mener jeg.

Freakforum er nevnt i artikkelen.
http://www.dagbladet.no/2009/11/27/n...brudd/9227966/

Vi er i media, igjen!

Edit: jeg var litt sen.
Sist endret av RandomiZed; 27. november 2009 kl. 19:00.
▼ ... over en måned senere ... ▼
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=581299

Hehe, er det noen som kjenner igjen personen til venstre?
Digital nomade
trippy's Avatar
Er ikke det Stormen :P ?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av RadioSlave Vis innlegg
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=581299

Hehe, er det noen som kjenner igjen personen til venstre?
Vis hele sitatet...
jeg ser hvordan dette representerer forumet på noen måte..
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Det er mange jeg snakker med som sier at "på Freakforum er det bare drit"

Så media har gitt feil inntrykk av forumet føler jeg.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Det er mange jeg snakker med som sier at "på Freakforum er det bare drit"

Så media har gitt feil inntrykk av forumet føler jeg.
Vis hele sitatet...
Her snakker man jo åpenlyst om kriminalitet, så for media betyr det at alle som er på freakforum er kriminelle.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av lex123 Vis innlegg
Her snakker man jo åpenlyst om kriminalitet, så for media betyr det at alle som er på freakforum er kriminelle.
Vis hele sitatet...
haha, sant nok. Men det er mye annet en kriminelle ting også da, men det får ikke media med seg.

Som sanfunn, etikk og politikk.

Og ikke minst at freakforum er et forum hvor du kan få hjelp til det meste
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
haha, sant nok. Men det er mye annet en kriminelle ting også da, men det får ikke media med seg.

Som sanfunn, etikk og politikk.

Og ikke minst at freakforum er et forum hvor du kan få hjelp til det meste
Vis hele sitatet...
Jeg syntes nFF gir mye mer informative svar enn andre forum, mange her virker faktisk mer intellektuelle enn på mer "normale" forum. (Det varierer såklart)
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av lex123 Vis innlegg
Jeg syntes nFF gir mye mer informative svar enn andre forum, mange her virker faktisk mer intellektuelle enn på mer "normale" forum. (Det varierer såklart)
Vis hele sitatet...
Enig der as.

Pludss at på freakforum er det litt humor også
Sitat av RadioSlave Vis innlegg
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=581299

Hehe, er det noen som kjenner igjen personen til venstre?
Vis hele sitatet...
Litt morsomt at det står "Forsinket "Goodbye" " under bildet og vedsiden av folkene på bidlet står det "Hello Phuket".

Men så er humoren min ganske teit idag
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det er en jente i BTbatt i dag som klager over at internettforum inneholder info om GHB og hasjbrownies, og nevner bl.a. nso med fullt navn.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Det er en jente i BTbatt i dag som klager over at internettforum inneholder info om GHB og hasjbrownies, og nevner bl.a. nso med fullt navn.
Vis hele sitatet...
link? titegn
Finnes ikke på nettet enda. Tror ikke jeg gidder å scanne heller :P
Sitat av Ozma Vis innlegg
Finnes ikke på nettet enda. Tror ikke jeg gidder å scanne heller :P
Vis hele sitatet...
Kom på at jeg har avisa her..
Sitat av Ozma Vis innlegg
internettforum inneholder info om GHB og hasjbrownies
Vis hele sitatet...
Det gjør jo også nettsider som Unge og rus, Rustelefonen og Sirus.

Tullejente!
Betre med god og sakleg informasjon, då det er bevist gang på gang at skremselspropaganda ikkje passer saman med det frie internett. Så takke meg til at eg kan lesa (nokolunde) objektiv informasjon på nFF.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Det er en jente i BTbatt i dag som klager over at internettforum inneholder info om GHB og hasjbrownies, og nevner bl.a. nso med fullt navn.
Vis hele sitatet...
http://i41.tinypic.com/zkr33b.jpg
Freak Trooper
Joey's Avatar
Oppfordrar nso til å skrive ein sakleg kommentar tilbake viss han er ueinig med det som blir sagt. Informasjon og opplysning er nøkkelen til eit betre liv og det får ein ikkje med å skjule ting.
Å svare på det useriøse oppgulpet av forvridde meninger syns jeg er meningsløst. Det er helt tydelig at hun ikke har peiling på hva hun prater om, så vi får håpe den "diskusjonen" legges død.

Omtrent alt hun ramser opp her kan sies nøyaktig det samme om alkohol.
Har ikke no til overs for GHb, men det hun vil, er å avskaffe biter av ytringsfriheten, noe jeg blir provosert over. Tror nesten jeg skal ta en telefon til henne.
kjedelig streiting
Morsomt å se en person som ikke har noen erfaring med rusmidler annet en hva hun lærte av politimannen på ungdomskolen skrive en spalte om det. Huff. Foreslår at vi stenger hele nettet for diskusjoner om ulovlige rusmidler, det var da ingen som brukte GHB eller andre stoffer på 70 tallet før nettet kom.
Sitat av Tortia Vis innlegg
Har ikke no til overs for GHb, men det hun vil, er å avskaffe biter av ytringsfriheten, noe jeg blir provosert over. Tror nesten jeg skal ta en telefon til henne.
Vis hele sitatet...
Eller vi kan svare med saklige leserinnlegg til avisen som setter hennes meninger i et dårlig lys.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av ErikH Vis innlegg
Å svare på det useriøse oppgulpet av forvridde meninger syns jeg er meningsløst. Det er helt tydelig at hun ikke har peiling på hva hun prater om, så vi får håpe den "diskusjonen" legges død.

Omtrent alt hun ramser opp her kan sies nøyaktig det samme om alkohol.
Vis hele sitatet...
Imo er det betre å argumentere ho i senk og la lesarane avgjere kva slags syn ein vil sitte igjen med, enn å berre la ho få drive på slik som ho vil.

Ho er jo berre 17 år, eit born. Kan ikkje forvente at ho har all verdas innsikt, hæ hæ. Trur eg traff nokon freakarar no.
Må innrømme at forfatteren av dette debattinnlegget fremstår som ytterst ureflektert og selvmotsigende. Hun burde begynne å skrive for BA istedenfor.

"Når en person først har bestemt seg for å prøve et narkotisk stoff ... er det jo bra at vedkommende kan få råd om hvordan man kan gjøre dette uten å ta overdose"

"Dette mener jeg blir helt feil"

"Er du ute en kveld og blir tilbudt en kork med GHB, bør du ihvertfall vite hva du begir deg ut på"
Sist endret av gulunderstrek; 20. april 2010 kl. 17:18.
Master debater
Dekilaz's Avatar
"Det burde ikke være mulig å få informasjon om hvordan man skal bruke stoffene [...]". Om man søker på "hvordan bruke ghb" på Google, så oversetter til og med Google søket fra norsk til engelsk for å gi deg relevant informasjon.

Og over til noe helt annet: Er BTBatt et forum for unge a là "Si ;D" i Aftenposten med maks aldersgrense 18 år? Jeg bet meg merke i at debattanten bare er 17 år gammel, og innlegget er såpass håpløst lagt frem at det umulig kan være myntet på noen i myndig alder.

edit:
Sitat av gulunderstrek
"Når en person først har bestemt seg for å prøve et narkotisk stoff ... er det jo bra at vedkommende kan få råd om hvordan man kan gjøre dette uten å ta overdose"

"Dette mener jeg blir helt feil"

"Er du ute en kveld og blir tilbudt en kork med GHB, bør du ihvertfall vite hva du begir deg ut på"
Vis hele sitatet...
WIN!
Sist endret av Dekilaz; 20. april 2010 kl. 17:20.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dekilaz Vis innlegg
Og over til noe helt annet: Er BTBatt et forum for unge a là "Si ;D" i Aftenposten med maks aldersgrense 18 år? Jeg bet meg merke i at debattanten bare er 17 år gammel, og innlegget er såpass håpløst lagt frem at det umulig kan være myntet på noen i myndig alder.
Vis hele sitatet...
Korrekt, og det er vel ingen andre enn BT og Bergen Kommune som tar det seriøst så vidt eg kan forstå. Å imøtegå kritikk der blir omtrent som å pisse på tønnebålet - sikkert veldig deilig om du er høvelig trengt, men totalt unyttig i lengda.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Joey Vis innlegg
Oppfordrar nso til å skrive ein sakleg kommentar tilbake viss han er ueinig med det som blir sagt. Informasjon og opplysning er nøkkelen til eit betre liv og det får ein ikkje med å skjule ting.
Vis hele sitatet...
Jeg kommer ikke til å bruke tiden min på en 17 år gammel jentunge, sorry.
For enhver oppegående person er mangelen på konsistens og innsikt i innlegget hennes såpass innlysende at jeg ikke ser poenget med motargumentasjon..
At de i det hele tatt lot dette komme på trykk sier mer om redaksjonen i BT en det sier om nso.

Stigmatiserende,moraliserende og totalt blottet for fakta var dette innlegget. Fysj og fy.

Vi får bare håpe hun følger denne tråden her på freakforum og SKAMMER seg over sine kunnskaper innen journalistikk.

Det jeg finner mest provoserende her er at hun faktisk våger å knyttet nso sitt navn til ett forbudt stoff på den måten hun gjør. Det har hun INGEN grunn til. Det blir jo det samme som å skylde på nokia, hvis en guttunge brukte en nokia tlf til å ringe en drugdealer og skaffe seg dop.

Huff og huff.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Morsomt at hu sier ingen bør ha peiling, men man bør værtfall i det minste ha peiling, og selv har hu null peiling, og jeg tror ikke hu har peiling på det heller.
Sitat av Tortia Vis innlegg
Har ikke no til overs for GHb, men det hun vil, er å avskaffe biter av ytringsfriheten, noe jeg blir provosert over. Tror nesten jeg skal ta en telefon til henne.
Vis hele sitatet...
Enig. Er ingen GHB-fan (skyr det som pesten faktisk), men det virker jo ikke som om hun ser forskjell på å informere om hvordan man kan innta et stoff og på hvordan man skal framstille et stoff. Tragisk. Hun kunne jo like godt kalt alle som vil prøve GHB som langere, holdningen sier: 'Ja, er man så dum at man vil prøve så skal man i hvertfall ikke vite hvordan man kan gjøre det tryggest mulig! Da er det bedre å snakke masse om stygge bivirkninger av det og håpe at alle slutter og vi lever i et harmonisk, perfekt, utopisk, barbierosa samfunn uten nark der alle kun ruser seg på alk og tobakk'. Ok, litt satt på spissen kanskje, men jeg føler jeg blir forbannet. Nso skal ikke behøve å svare på dette innlegget, som han sa selv; waste of time.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Dekilaz Vis innlegg
Og over til noe helt annet: Er BTBatt et forum for unge a là "Si ;D" i Aftenposten med maks aldersgrense 18 år?
Vis hele sitatet...
Medienorge avisene har såvidt jeg vet alle slike ungdoms-debattsider. Poenget er å trekke ungdommen til avisen og ikke til nettet.
Si ;D (Aftenposten), BTbatt (BT sin) og Ska sei! (Aftenblad).