Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1337
New generation
colakork's Avatar
Hvis en kjører ruset eller for fort og blir stoppet mens han er arbeidsledig.

Skal boten måles fra den dagen han ble stoppet og var arbeidsledig eller skal boten måles fra inntekt den dag idag?

Det som dokumenteres for retten.

Altså det du har i tiden fra du ble stoppet og frem til straffeutmåling.
Sist endret av Dough; 16. februar 2021 kl. 09:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
hos meg så hadde dommeren "feil info" altså fra jeg hadde jobb. jeg gikk på aap og dette rettet vi opp muntlig i retten jeg og dommer og regnet ut størrelse utifra den infoen jeg ga
Bot for å kjøre for fort er vel basert på faste satser og ikke inntekt? Eller har det blitt endret?
Sist endret av _abc_; 16. februar 2021 kl. 17:39.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
For meg gjaldt det altså rus kjøring og det er 3 ganger mnds inntekt i bot om jeg husker rett
Jeg hadde jobb da jeg mista førerkortet for ruskjøring (timelønn ca 165kr/t) Hvilken inntekt de gikk ut ifra vet jeg ikke, 1 år tidligere hadde jeg AAP og hadde ca samme utbetalt da. Den lave bota kan komme av at jeg også har boliglån. Bota kom på 10,000 kr, inkludert at de tok ca 90 tabletter rivotril. Hadde totalt 1,9 i promille (4-5 halvlitere, 1-2 shots og 4-5 rivotril)
Alkoholpromillen var på 0,7.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Bot for å kjøre for fort er vel basert på faste satser og ikke inntekt? Eller har det blitt endret?
Vis hele sitatet...
Mener det er satser ja. Ikke helt sikker på hvordan det funker, men virker som bot blir iforhold til inntekt når det må innom en rettsal.
Sist endret av NokErNok; 16. februar 2021 kl. 20:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.