Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4113
Hei, jeg har et kjempeproblem med min iPhone SE (2020)!!

Telefonen er nesten helt full, så skulle sikkerhetskopiere iPhonen til iTunes på min PC, slik att jeg kunne få alle bilder og videoer over på PC’n for å få mere plass på mobilen + selfølgelig å få sikkerhetskopiert den som jeg ikke har gjort på veldig lenge..

Satte prosessen igang, og det ruslet og gikk i flere timer (har 256GB minne), også plutselig stod det på PC-skjermen att sikkerhetskopieringen ble avbrutt fordi telefonen ble koblet ifra! Jeg rørte den ikke!! Så vet ikke hvorfor det skjedde..

Kobler så fra iPhonen og vil sjekke noe i Innstillinger-appen men det går ikke; jeg kommer ikke inn på innstillinger! Så jeg slår av og på igjen mobilen, og da låser den seg på Apple-logoen! Jeg får ikke gjort noen ting - den er helt låst på svart skjerm med hvit Apple-logo! Etter flere titals minutter skjønner jeg att her kommer ingenting til å skje med mindre noe blir gjort..

Jeg googler problemet og på Apple’s egne sider står det att jeg må koble den til PC’n igjen og trykke kjapt på volum-opp deretter kjapt på volum-ned også holde inne power-knappen. Da kommer det opp en boks i iTunes om att jeg kan enten oppdatere eller gjenopprette.. Det siste alt. er selvsagt helt uaktuellt så jeg trykker oppdater. Den laster ned nyeste programvare og installerer den. Og da blir skjermen på iPhonen hvit hvor det står nederst:
«Trykk på Hjem-knappen for å gjenopprette»!!!
Jeg freaker helt ut og trykker selvfølgelig ikke på Hjem-knappen for jeg vil ikke slette hele mobilen!! Hva gjør jeg nå???

Jeg vil ikke miste noenting på mobilen, men det virker som om eneste alternativ er å gjenopprette!!! Jeg har hele livet mitt på den telefonen!
Snakket med Apple på tlf, men de kunne ikke hjelpe!
Har googlet problemet, men det er liksom ingen klare måter å fikse dette på; shadye tredjeparts programvarer der det virker som om noe av innholdet kanskje kan bli reddet osv…

HJELP!!
Heldigvis for deg er det haugevis av folk som lever av å gjenopprette data.

Jeg blir litt stum når du klarer å fylle 256GB på baklomma uten å ofre en tanke på sikkerhetskopiering.

Kanskje logge på iCloud når du får iPhone i gang igjen?
Det du burde gjort var å sette opp backup over iCloud så hadde du _alltid_ hatt en up to date backup – tatt over internett. Backup med kabel ble avlegs for mange år siden.

For det andre er den prosedyren du har fulgt fra Apples sider nettopp prosedyren for total gjenoppretting av telefonen. Og det sto nok på siden også.
Sist endret av fuzzy76; 24. mars 2022 kl. 14:22.
Trådstarter
3 0
Sitat av Dough Vis innlegg
Heldigvis for deg er det haugevis av folk som lever av å gjenopprette data.

Jeg blir litt stum når du klarer å fylle 256GB på baklomma uten å ofre en tanke på sikkerhetskopiering.

Kanskje logge på iCloud når du får iPhone i gang igjen?
Vis hele sitatet...

Jeg har prøvd utallige ganger å sikkerhetskopiere mobilen, men harddisk C: som sikkerhetskopien ifølge Apple MÅ kopieres til aldri har hatt nok plass. Hadde en bare kunne sikkerhetskopiert mobilen til en anne HD så hadde det problemet vært løst for lenge siden…
Har prøvd flere måter å unngå C: på, men det er umulig å kopiere til annen HD enn den med operativsystemet på, noe som er helt utrolig spør du meg…
Kjøpte derfor ekstra intern HD til min PC for litt siden på 10TB og fikk flyttet «alt» over dit ifra C: slik att det nå endelig ble plass, men akk nei….
Bruker ikke iCloud, stoler ikke på skyen…
Men takk for svar
Da blir det å kontakte IBAS eller andre selskap som kan gjennoprette data.

Har du ikke iCloud eller sikkerhetskopiert iphonen din noen annen plass er alt som er på den tapt nå.
Altså betaler 10 kr i mnd for 50GB og det er ikke bare bilder etc som blir lagret der. Nesten alt av apper og innstillinger er jo lagret der. Veldig enkelt å sette opp ny tlf. Det er en liten pris å betale når man tenker på alternativet
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Backup med kabel ble avlegs for mange år siden.
Vis hele sitatet...
Nettopp...

Sitat av Hippetihopp Vis innlegg
Bruker ikke iCloud, stoler ikke på skyen…
Vis hele sitatet...
Ja, det gikk jo fint.
Jeg betaler 123 kr i mnd for Dropbox, og da har jeg 2Tb. Bilder jeg tar på telefonen min blir automatisk opplastet til Dropbox en gang om dagen. Altså: automatisk backup, og du trenger ikke telefonen for å få tak i bildene. Og du kan lagre absolutt alt av filer, selvom jeg tror dem har regler mot ulovlig innhold.
Nå har jeg ingen epleprodukter å teste på, men det er mulig å gjøre slik at mappen der sikkerhetskopien lagres (itunes) ligger på en annen disk.

https://www.alphr.com/change-itunes-...on-windows-10/
Sitat av 420master Vis innlegg
Altså betaler 10 kr i mnd for 50GB og det er ikke bare bilder etc som blir lagret der. Nesten alt av apper og innstillinger er jo lagret der. Veldig enkelt å sette opp ny tlf. Det er en liten pris å betale når man tenker på alternativet
Vis hele sitatet...
Skjønner det ikke jeg ass....

det er 10 kr for 50gb også er det vell 50kr eller noe for 1 terra eller to. Det er ingenting for den syke sikkerheten(sikkerhet i at bilder blir lagret for eks) det gir ved å ha Icloud og apple er ganske sømløs på det der.

Jeg dreiv en reparasjons sjappe og hadde ofte innom folk som hadde mista jobb dokumentasjon / barnebilder fordi tlf har gått i vann eller super smadret beyond repair liksom...


Det er sorry mc... "du får ta kontakt med IBAS eller andre selskap som det der, eller så er alt innhold tapt for alltid"

Siste backup er fra 2017 for da gikk iclouden full liksom... 10-50kr for 50gb- pr terra er ingenting for at barnebildene/jobbdoku eller lignende er lagret sikkert.

De fleste tar det som lærdom å gjør aldri det igjen.
Kan ikke den epletingesten leses av som en ekstern disk når den er koblet til USB? Alle andre telefoner laget etter år 2000 kan det....
Sitat av Båbb Vis innlegg
Kan ikke den epletingesten leses av som en ekstern disk når den er koblet til USB? Alle andre telefoner laget etter år 2000 kan det....
Vis hele sitatet...
Jo.. men Appledevices har sånn at man må åpne telefonen, i værstefall åpne telefonen og trykke godkjenn enhet og det er litt vanskelig når telefonen er stuck i "Trykk på hjem-knapp"
Da er et godt tips til neste gang og sette inn et SD-kort i telefonen (hvis den har det) og lagre bildene der. Da er det bare å ta den ut av tlf og plugge inn i PC, uansett om tlf krangler.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Da er et godt tips til neste gang og sette inn et SD-kort i telefonen (hvis den har det) og lagre bildene der. Da er det bare å ta den ut av tlf og plugge inn i PC, uansett om tlf krangler.
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg har sett en iPhone med SD leser. Men uansett ville jeg anbefalt skylagring fordi hvis man mister tlf så har man fremdeles alt innhold og iCloud lagrer innstillinger og apper også. Trykker last ned fra iCloud og systemet gjør resten
Sitat av 420master Vis innlegg
Tror ikke jeg har sett en iPhone med SD leser. Men uansett ville jeg anbefalt skylagring fordi hvis man mister tlf så har man fremdeles alt innhold og iCloud lagrer innstillinger og apper også. Trykker last ned fra iCloud og systemet gjør resten
Vis hele sitatet...
Nå bruker jeg kun Samsung, men har ikke Iphone mulighet for minnekort? Ok, da lærte jeg noe nytt i dag også. Selv har jeg er 256 Gb microSD-kort i min telefon.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Nå bruker jeg kun Samsung, men har ikke Iphone mulighet for minnekort? Ok, da lærte jeg noe nytt i dag også. Selv har jeg er 256 Gb microSD-kort i min telefon.
Vis hele sitatet...



Riktig.. Apple har ALDRI hatt det. der er det kun loddet NAND flash.
på 64,128,256 og noen med 512.
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Riktig.. Apple har ALDRI hatt det. der er det kun loddet NAND flash.
på 64,128,256 og noen med 512.
Vis hele sitatet...
Nå har de faktisk kommet med 1TB i mobilene... når har man behov for så mye på telefonen hehe.
Trådstarter
3 0
Sitat av meitemark Vis innlegg
Nå har jeg ingen epleprodukter å teste på, men det er mulig å gjøre slik at mappen der sikkerhetskopien lagres (itunes) ligger på en annen disk.

https://www.alphr.com/change-itunes-...on-windows-10/
Vis hele sitatet...
Takk! Men det der blir for teknisk for meg.. Inn i MSDOS og skrive om ting der; gjør en ikke det helt korrekt kan vel ting fuckes ganske greit opp…

Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
De fleste tar det som lærdom å gjør aldri det igjen.
Vis hele sitatet...
Believe me, jeg har lært nå….

Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Jo.. men Appledevices har sånn at man må åpne telefonen, i værstefall åpne telefonen og trykke godkjenn enhet og det er litt vanskelig når telefonen er stuck i "Trykk på hjem-knapp"
Vis hele sitatet...
Word!

Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Riktig.. Apple har ALDRI hatt det. der er det kun loddet NAND flash.
på 64,128,256 og noen med 512.
Vis hele sitatet...
Det er no’ ordentlig dritt att Apple ikke tillater minnekort…
Hadde vært så mye enklere…
Sist endret av Hippetihopp; 26. mars 2022 kl. 01:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hippetihopp Vis innlegg
Takk! Men det der blir for teknisk for meg.. Inn i MSDOS og skrive om ting der; gjør en ikke det helt korrekt kan vel ting fuckes ganske greit opp…
Vis hele sitatet...
Hvis du følger guiden eksakt er det ikke noe som kan fuckes opp.