Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 909
God kveld folkens!

Jeg sitter nå å tenker tanken om å lære meg kunsten rundt å være en DJ. Hovedsakelig rettet mot techno og relaterte sjangere. Kjeder meg litt mye og det halvveis bipolare hue mitt elsker å lære nye ting. Elsker techno og drevet litt med opprigging av PA anlegg og belysninger til arrangement - så tipper dette er noe jeg kan kobinere med sistnevte hobbyer. Kunne blitt fett.

Poenget med tråden er som følgende: Hva trenger jeg av utstyr? Tenker hovedsakelig noe enkelt for å prøve meg frem og se hvordan det er - også senere oppgradere til dyrere og mer high-end ting om jeg fortsetter.

Miksebrett, høyttalere, programmer til PCen, headset etc... hva slags modeller og merker er å anbefale? Kom med alt og ingenting, alt av input er satt høyest stor pris på.
Av DJ-ting så er det desidert mest Pioneer som blir brukt ute. Med forbehold om at jeg ikke nødvendigvis er oppdatert på sjangeren spesifikt så uttaler jeg meg bare generelt. Selvom du ikke trenger det vil jeg anbefale deg å se i den retningen.

https://www.pioneerdj.com/en-gb/

Høyttalere er vel det du trenger å bruke minst ressurser på da du kan øve på hva som helst inkludert headset.
Pioneer DDJ-400 kan være et greit startpunkt! Dette er en kontroller du må bruke med en PC. Du får med en lisens til Rekordbox programvaren

https://www.pioneerdj.com/en-gb/prod...lack/overview/
Støtter DDJ-400, funker helt perfekt som n00b. Et alternativ er Traktor Kontrol 2.

Du trenger egentlig ikke noe mer enn en sånn starter-mikser, en pc og et par random headphones med minijack for å starte.
Høytalere, bedre headset, bedre mikser, og alt annet kan du begynne å tenke på etterhvert. Utstyr-runking kommer du ingen vei med, start med å mikse, og når du kan det da kan du begynne å tenke på stæsj.
Squanchy
Emilher1's Avatar
Trådstarter
Takk for svar. Da blir det en Pioneer DDJ-400 så fort lønnings inntreffer!

Ha en fin dag!
Har gjort det samme som deg her! bare jeg startet med ddj-200, og mangler headsettet men bare pga jeg har vært lat

Er en gøy hobby atm
Uansett hva du kjøper deg: Hold fingra langt unna sync/beatmatch-knappene. Teip over BPM-telleren og lær deg basic mixing