Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 888
Er ganske uerfaren på dette, men vil prøve å bli moderne. (NFC= betale på rema1000 med telefon-lær/syntetisk-casen uten å åpne den og ta ut bank-kortet.)

Eg har en Samsung Galaxy A13 som har NFC-mulighet.
For å få dette til å fungere så MÅ eg ha Google-Pay fungerende tror eg ? (Ingenting annet enn Google Pay kan brukes til NFC?)

Om så så blir neste spørsmål/tråd eg lager bli "Hvordan få Google Pay opp å gå for en noob ?" =)

(Er/har vært litt paranoid på å koble opp Google Pay i det hele tatt da jeg ser for meg at hele halve internet-verdenen charger meg penger i hytt å pine uten at eg ser det noe særlig tydelig. Overdrevet sagt ja, men still =) )
Sist endret av Hoppeliten; 6. september 2022 kl. 17:34. Grunn: Glemte noe
Alle transaksjoner gjort via Google pay vises på bankutskrift. Så du kan holde kontrollen på vanlig måte.

Google pay er enkelt å sette opp. Last ned, logg inn og legg til kort.

Neste gang du skal betale åpner du skjermlåsen på telefonen og holder den over betalingsterminalen.
Da åpnes Google pay automatisk om du har aktivert dette i appen.

Av og til må du inn med pin kode/fingeravtrykk om beløpet er stort eller om appen føler det er noe muffens på gang.

Om jeg ikke tar helt feil så gjøres betalinger med VISA delen av kortet ditt så transaksjonene skal være dekket av svindelforsikring.
Sist endret av random105675; 6. september 2022 kl. 18:06.
Det må nevnes at ikke kort fra alle banker kan brukes med google pay. De fleste store kan nok brukes, men verdt å sjekke før du bruker tid på det.
I google play store; når eg søker opp google pay så kommer google wallet opp istedet og google pay er ikke å finne ?

Pay er vist innlemmet i Google Wallet no.
Sist endret av Hoppeliten; 7. september 2022 kl. 10:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
I google play store; når eg søker opp google pay så kommer google wallet opp istedet og google pay er ikke å finne ?

Pay er vist innlemmet i Google Wallet no.
Vis hele sitatet...

Korrekt, det nye navnet på Google Pay er nå Google Wallet.
Det at du må ha en app for NFC er fordi appen er det som utgjør sikkerheten rundt det å lagre kortopplysningene dine i seg selv.

Hvis jeg klarer å gjette riktig hva du egentlig trodde om hvordan det fungerer, så ville din tanke gjort det for enkelt å stjele andres penger / kortopplysninger

Du har jo fått svar og ordna opp i dette her, ville bare nevne det
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Er/har vært litt paranoid på å koble opp Google Pay i det hele tatt da jeg ser for meg at hele halve internet-verdenen charger meg penger i hytt å pine uten at eg ser det noe særlig tydelig. Overdrevet sagt ja, men still
Vis hele sitatet...
Hvis du har litt ekstra noia kan jeg betrygge deg med at Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay etc. er meget så sikkert mtp. kortsikkerhet. Når kortet ditt er innrullert i tjenestene erstattes kortdetaljene med en token (unik ID). Ingen andre enn Visa/Mastercard og din egen bank utveksler lenger kortnummeret ditt mellom seg, alle andre forholder seg til tokenet ditt.
Sist endret av TaterKjell; 7. september 2022 kl. 20:41. Grunn: Tilleggsinfo
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Hvis du har litt ekstra noia kan jeg betrygge deg med at Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay etc. er meget så sikkert mtp. kortsikkerhet. Når kortet ditt er innrullert i tjenestene erstattes kortdetaljene med en token (unik ID). Ingen andre enn Visa/Mastercard og din egen bank utveksler lenger kortnummeret ditt mellom seg, alle andre forholder seg til tokenet ditt.
Vis hele sitatet...
E disse spill-appene som er gratis å innstallere, men ofte har ditt og datt pay etter at man har tatt det ibruk etc.