Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1907
Hei, skjønner ikke hvorfor dette er så vanskelig med samsung S22, det fungerte helt fint med min S8.

Jeg har anydesk installert på pcen og android telefonen min, jeg ønsker av og til å bare kunne koble meg automatisk inn til telefonen fra pcen når telefonen er på lading.

Problemet er at jeg får opp varsel om jeg ønsker å "akseptere" tilkoblingen til telefonen, og jeg trykker tillatt.

Neste gang jeg kobler meg igjen fra pcen så får jeg opp samme varsel, jeg ønsker å kunne koble meg automatisk når jeg enn vil..

Slik ser meldingen ut:



Det finnes ingen alternativ for "ikke vis igjen"..

Kan noen hjelpe meg her?

EDIT: jeg tester med "Telefonkobling" appen som er innebygd i windows 11. Fikk samme varsel første gangen, men etter dette kobler den seg automatisk, nice!

Skulle ønske bare AnyDesk var flinke på dette og..
Sist endret av kingkentyy; 22. august 2022 kl. 17:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå har jeg ikke prøvd AnyDesk sin, men TeamViewer sin løsning er satt opp slik at den mest populære appen i Google Play Store kun støtter fjernstyring ved lokal aksept hver gang, og så har de en mer obskur hosting-app hvis du ønsker å fjernstyre mobilen uten at noen fysisk må godkjenne det hver gang. Kan det tenkes at du på ny mobil har installert feil app? eller at den appen mangler en plugin-app?
Jeg kan nevne at jeg brukte teamviewer FØR jeg gikk over til AnyDesk. Noen av grunnene var:

- Teamviewer gikk for tregt når jeg kobla til mobil
- Til slutt mista jeg tilkobling og ble bedt om å betale


Ifølge researchen jeg har gjort på nett så er dette et problem i Android, ikke i selve anyDesk appen. Den siste android oppdatering har lagt mer fokus på sikkerhet, og en av kriteriene innenfor dette er å fortsette å spørre denne meldingen.

Før var det mulig å huke av for "ikke vis igjen" i disse boksene, men er ikke mulig i den siste android versjonen.
Det skal være mulig å komme seg forbi dette:

https://old.reddit.com/r/AnyDesk/com...oid_10_tablet/
Hvis TeamViewer klarer det uten lokal aksept hos meg så bør vel AnyDesk også klare det.. Tror ikke akkurat Android forskjellsbehandler TeamViewer og AnyDesk..
Jeg sier ikke at du bør skifte til TeamViewer, poenget mitt var at det er sannsynlig at du ikke har installert rett/nok apper fra AnyDesk (slik TeamViewer krever en egen plugin/ekstra-app dersom du skal hoste på mer permanent basis)..