Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1540
Er det bra å bruke slik kjøttdeig som er gått 4 dager over siste forbruksdag?
Noen her som har testet det?
Det tror jeg skal gå bra, spiste kylling som var gått ut på dato for lenge siden som hadde ligget 2 dager i romtemp.
Nei fyfaen.


Se, lukt, smak.
Husk å steke den godt hvis du tar sjansen.
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
Er det bra å bruke slik kjøttdeig som er gått 4 dager over siste forbruksdag?
Noen her som har testet det?
Vis hele sitatet...
Med mindre plasten har begynt å bule utover så hadde jeg spist den uten å nøle.
Kylling skal man være forsiktig med å spise om det er gått ut på dato. Mye bakterier som kan være farlig og føre til matforgifting.
Det skal gå helt fint så lenge den lukter bra, og er oppbevart riktig.
Har selv jobbet med kylling i flere år, og her tester vi kylling som er opp til 2 uker gammel.

Merk at når du først åpner pakken så vil du få en litt sur lukt, men etter et par minutter så forsvinner lukten. Vedvarer denne så må du bare kaste den.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Det tror jeg skal gå bra, spiste kylling som var gått ut på dato for lenge siden som hadde ligget 2 dager i romtemp.
Vis hele sitatet...
wat
Gikk ikke bra sist gang jeg spiste kyllingkjøttdeig gått ut på dato. Dassen var helt bomba...
Sitat av IW2022 Vis innlegg
wat
Vis hele sitatet...
Spiste 2 av 3, smakte ikke helt bra. Stekte de i ovnen lenge nok men ble ikke spess dårlig.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Spiste 2 av 3, smakte ikke helt bra. Stekte de i ovnen lenge nok men ble ikke spess dårlig.
Vis hele sitatet...
Dårlig risk/reward på denne vil jeg påstå.
Sitat av MOIST Vis innlegg
Dårlig risk/reward på denne vil jeg påstå.
Vis hele sitatet...
Jepp helt riktig, men med null penger på konto så tok jeg sjansen..